Categories: اخبار نساجی

صادرات غذای حلال از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است

 

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: صادرات غذای حلال به کشورهای خارجی از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی در برنامه پنجم توسعه است.

سید’رحیم سجادی’ در آیین بهره برداری از کارخانه فرآورده های گوشتی’شایان سام’ در ملایر افزود: صادرات غذای حلال که از سیاست های مهم دولت است، می تواند سهم خوبی در بازارهای جهانی داشته باشد. وی اظهار داشت: اخیرا در هیات دولت نیز استاندارد حلال روی لیبل محصولات غذایی مورد تصویب قرار گرفته و اقدامات اولیه آن نیز انجام شده است.

وی ادامه داد: این در حالیست که میل مردم اروپا به استفاده از مواد غذایی حلال به دلیل بهداشتی و سالم بودن آن بسیار افزایش یافته است. سجادی ایجاد کارخانه فراورده های گوشتی’شایان سام’ در ملایر را گامی مثبت برای سایر تولیدکنندگان دانست و افزود: سرمایه گذاران در حوزه کشاورزی می توانند این فضاها را در کشور ایجاد کرده و موجب اشتغال پایدار شوند. وی خاطرنشان کرد: سرمایه گذارانی که با آورده شخصی خود وارد عرصه کار می شوند، دولت نیز از آنها حمایت خواهد کرد و این اقدام آنان قابل ستایش است. معاون وزیر آب و خاک جهاد کشاورزی از حمایت های دولت و مصوبات سال ۹۱ در خصوص حمایت از بخش های زیربنایی و تخصصی کشاورزی خبر داد. سجادی همچنین از افتتاح و بهره برداری سه هزارو ۷۰۰ پروژه جهاد کشاروزی در هفته دولت خبر داد و بیان داشت: از این تعداد، ۱۸۰ پروژه با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال مربوط به استان همدان است.وی در ادامه با اشاره به وضعیت صنایع تبدیلی در کشور گفت: سال گذشته ۲۲ تن صنایع تبدیلی پیش بینی شد که ۳.۵ میلیون تن مورد هدف بود و اجرایی شد. وی اضافه کرد: در سال جاری نیز چهار میلیون تن جزء برنامه است که با اعتبارات اختصاص یافته، محقق خواهد شد. اسماعیل شایگان سام ،سرمایه گذار این واحد تولیدی نیز در مورد این کارخانه گفت: کارخانه فرآورده های گوشتی’ شایان سام’در زمینی به مساحت یک هکتار و سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد ریال با تولید سالیانه چهار هزارو ۵۰۰ تن غذای آماده و حلال گوشت به بهره برداری رسید.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

در نمایشگاه دموتکس دبی پرتعداد بودیم، اما تنهای تنها…

در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه که در دبی برگزار شد طبق آمارها ۷۰ درصد  فضای نمایشگاهی…

19 دقیقه ago

برنده اصلی نمایشگاه های فرش ماشینی برگزارکنندگان هستند نه تولید کنندگان!

مهندس روزبه مروج از کارشناسان صنعت فرش ماشینی ایران در گفتگویی با مجله کهن دیدگاه…

41 دقیقه ago

نمایشگاه Hometex استانبول ۲۰۲۴: دنیای منسوجات خانگی

Hometex استانبول، بزرگترین گردهمایی نساجی در اروپا، ایالات متحده آمریکا، خاورمیانه و آفریقا می باشد…

19 ساعت ago

گرجستان می تواند به قطب تجارت نساجی در منطقه تبدیل شود

گرجستان کشوری است که سابقه زیادی در صنعت نساجی و پوشاک دارد و در سالهای…

1 روز ago

افزایش تعداد شرکت های خارجی در نمایشگاه قازیان تپ

نمایشگاه فرش ماشینی قازیان تپ امسال با حضور تعداد بیشتری از شرکت های خارجی برگزار…

2 روز ago

مروری بر موفقیت های نمایشگاه دموتکس خاورمیانه ۲۰۲۴

دموتکس خاورمیانه 2024 به پایان رسید و با موفقیت بسیار زیاد و تأثیر ماندگار در…

2 روز ago