Categories: اخبار نساجی

صادرات ۲ میلیاردی فرش از گمرکات کرمانشاه طی سال گذشته

 

معاون امور بازرگانی و تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به صادرات ۲ میلیاردی فرش از این استان طی سال گذشته، گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود این میزان با رشد ۱۵ درصدی روبه‌رو شود.

هاشم پیراینده اظهار کرد: سال گذشته در حوزه بازرگانی اقداماتی از جمله تشکیل میزگردهای تخصصی کالا با هدف شناخت ظرفیت‌های تولیدی با قابلیت صادرات انجام شد.

وی گفت: اعزام هیئت‌های تجاری، اطلاع‌رسانی به تجار و بازرگانان، ایجاد بازارهای جدید صادرات، بازدید مستمر از مرزها با هدف رفع مشکلات آن، تلاش برای حل مسائل و مشکلات صادرات و واردات و شناسایی تجار و تقدیر از آنان از جمله دیگر اقدامات انجام گرفته بود.

معاون امور بازرگانی و تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه افزود: سال گذشته هشت میلیون و ۵۱۷ هزار و‌ ۸۰۰ تن کالا به ارزش بیش از دو میلیارد و ۹۴۱ میلیون دلار صادرات از مرزهای استان به ثبت رسیده است.

*کمبود نقدینگی در حوزه فرش

این مسوؤل خاطرنشان کرد: میزان صادرات انجام شده در مرزهای استان طی سال گذشته در مقایسه با سال ۹۳ از نظر وزنی با ۱۳ درصد رشد و از نظر ارزشی با ۲۲ درصد رشد روبه‌رو بوده است.

به گفته پیراینده، عملکرد حوزه بازرگانی در صادرات خارجی طی فروردین‌ماه سال‎‌جاری نیز روبه‌رشد بوده است به نحوی که در این حوزه شاهد رشد ۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

معاون امور بازرگانی و تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای برگزاری ۱۲۵ دوره آموزش فرش دست‌باف در کرمانشاه طی سال‌جاری با هدف آموزش پنج هزار نفر، گفت: در حوزه فرش با کمبود نقدینگی مواجه هستیم.

وی به برخی مشکلات فرش در استان اشاره کرد و بیان داشت: پشمی که در استان تولید می‌شود به خارج از استان منتقل می‌شود و همین پشم پس از مدتی با قیمت چند برابر در اختیار فرش بافان قرار می‌گیرد.

پیراینده با بیان اینکه سال گذشته یک هزار و ۲۰۰ تن از سه هزار تن پشم تولیدی استان فرآورده‌ای شد، تاکید کرد: امسال این پشم باید توسط بخش خصوصی خریداری شود و مراحل شستن، ریسندگی و رنگرزی بر روی آن انجام گیرد.

این مسوؤل با بیان اینکه کمیته فرش استان باید در حوزه فرش نقدینگی ایجاد کنند، گفت: با نقدینگی ایجاد شده ۵۰ هزار فرش‌باف آموزش دیده که کارت قالیبافی نیز دریافت کرده‌اند می‌توانند به‌عنوان فرش‌باف فعال مشغول به‌کار شوند.

* فعالیت ۵ هزار شرکت فاقد پروانه کسب در کرمانشاه

معاون امور بازرگانی و تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از فعالیت ۶ شرکت بازاریابی شبکه‌ای که در استان خبر داد و گفت: با مراجعه افراد به این مراکز زمینه‌ای برای کمک به تولید ایجاد ‌می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته در گمرکات استان ۲ میلیارد دلار صادرات فرش داشته‌ایم، اظهار کرد: میزان صادرات فرش امسال رشد بیشتر و قابل توجهی خواهد داشت.

پیراینده بر نظارت بر عملکرد اتحادیه‌های صنفی و تطبیق عملکرد این واحدها با قانون نطام صنفی تاکید کرد و افزود: در حال حاضر پنج هزار شرکت فاقد پروانه کسب در استان داریم که امسال به آن‌ها پروانه اعطا می‌شود.

وی در پایان با پیش‌بینی افزایش ۱۵ درصدی میزان صادرات فرش از مرزهای استان طی سال‌جاری، گفت: آموزش ۵۰ هزار نفر در حرفه فرش‌بافی از جمله دیگر اقدامات این ارگان طی سال‌جاری است.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

3 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

3 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

3 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

3 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

4 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

5 روز ago