اخبار نساجی

صادرات زعفران ایران از مرز ۱۰۰ میلیون دلار گذشت

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

صادرات زعفران ایران از مرز 100 میلیون دلار گذشت

صادرات زعفران ایران در چهار ماه نخست امسال با کاهش ۲.۳ درصدی بالغ بر ۱۰۷ میلیون دلار شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، براساس آمار گمرک ایران در چهار ماه نخست امسال بیش از ۱۰۷.۱ میلیون دلار زعفران و پودر زعفران از کشور صادر شد که این رقم نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش ۲.۳ درصدی را نشان می‌دهد.

بیشترین سهم را در صادرات زعفران کشور زعفران در بسته‌بندی ۳۰-۱۰ گرمی آماده برای خرده‌فروشی به میزان ۹۴.۳ میلیون دلار تشکیل می‌دهد.

همچنین وزن کل زعفران صادراتی از کشور در چهار ماه نخست امسال به حدود ۳۶ تن رسید.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

امارات بزرگترین بازار صادراتی زعفران ایران در سال جاری تاکنون بود، به طوری که در چهار ماه نخست امسال حجم صادرات این کشور به بیش از ۳۶.۲ میلیون دلار رسید. همچنین اسپانیا با ۲۲.۵ میلیون دلار، چین با ۹.۴ میلیون دلار و عربستان با ۹ میلیون دلار دیگر بازارهای بزرگ زعفران صادراتی ایران بودند.

از دیگر بازارهای بزرگ زعفران صادراتی ایران می‌توان به ایتالیا، سوئد، فرانسه، هنگ کنگ و هند اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، در سال ۱۳۹۰ در حالی افزایش ۴۸ درصدی صادرات زعفران را شاهد بودیم که بیش از ۹۴ درصد آن به تولیدکنندگان صنعتی بسته‌بندی زعفران اختصاص یافت. طی سال گذشته مجموع صادرات زعفران صورت گرفته از گمرک‌های استان خراسان رضوی ۱۳۳ تن به ارزش ۴۰۹ میلیون دلار بود که به ۴۶ کشور در اقصی نقاط جهان صادر شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×