صدور کارت صنعت‌گر فرش دستباف برای ۱۵۰۰ بافنده دشتستانی

معاون اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان از صدور کارت صنعت‌گر فرش دستباف برای یک‌هزار و ۵۰۰ بافنده دشتستانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، محمدحسین احمدی صبح امروز در دیدار با جمعی از فعالان صنعت قالیبافی دشتستان گفت: ترویج فرامین و دستورات رهبر معظم انقلاب اسلامی از مسائل مهمی است که هر یک از مسئولان در حوزه فعالیت خود باید نسبت به آن اهتمام ورزند.

وی خاطرنشان کرد: در برهه کنونی فراهم کردن شرایط برای تحقق حماسه اقتصادی مد نظر مقام معظم رهبری مهم‌ترین اولویتی است که اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان در فعالیت‌های خود برای دستیابی به آن تلاش کرده است.

معاون اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان اظهار داشت: شهرستان دشتستان پتانسیل‌ها و ظرفیت‌‎های فراوانی در حوزه صنعت و بازرگانی دارد که با بهره‌گیری و برنامه‌ریزی دقیق می‌توانیم گام‌های ارزنده‌ای به‌ منظور توسعه اقتصادی شهرستان که زیرساخت اصلی حماسه اقتصادی است، برداریم.

وی با اشاره به فعالیت‌های شهرستان دشتستان در صنعت قالیبافی و فرش دستباف عنوان کرد: صنعت فرش دستباف و قالیبافی از صنایع فعال شهرستان دشتستان است و با حمایت‌های صورت گرفته در سال‌های اخیر شاهد افزایش گرایش علاقه‌مندان به این صنعت بوده‌ایم.

این مسئول ادامه داد: ارائه خدمات بیمه تکمیلی به بافندگان فرش دستباف شهرستان دشتستان از طریق انعقاد قرارداد با بیمه کوثر از اقدامات ارزشمند حمایتی است که با پیگیری‌های اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان حاصل شده و مورد استقبال بافندگان قرار گرفته است.

معاون اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان عنوان کرد: معرفی ۲۰۰ نفر از بافندگان فرش شهرستان دشتستان به بانک‌های ملت و صادرات به‌منظور اخذ تسهیلات مشاغل خانگی از اقدامات حمایتی حائز اهمیتی است که در یک سال گذشته شاهد تحقق آن بوده‌ایم.

احمدی تصریح کرد: ابطال کارت قدیم قالیبافان دشتستانی و صدور کارت جدید صنعت‌گر فرش دستباف برای یک‌هزار و ۵۰۰ فعال صنعت فرش دستباف شهرستان دشتستان و صدور ۵۰ مورد مجوز برای بافندگان تحت پوشش بنیاد شهید و بهزیستی شهرستان از اقداماتی است که به‌ منظور توسعه این صنعت شاهد بوده‌ایم.

وی افزود: تبدیل وضعیت ۵۰ نفر بافندگان فرش دستباف با شرکت در آزمون گواهی صلاحیت فنی و حرفه‌ای به‌ منظور معرفی بافندگان به تامین اجتماعی از اقداماتی است که در سایه پیگیری‌ها و مذاکرات اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان تحقق یافته است.

معاون اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان گفت: انعقاد تفاهمنامه استاد و شاگرد بین فنی و حرفه‌ای و اتحادیه فرش دستباف و معرفی ۳۰ نفر از بافندگان طرح استاد و شاگرد جهت اخذ آزمون مهارت فنی و حرفه‌ای از اقداماتی است که نقش موثری در تقویت صنعت فرش دستباف دشتستان داشته است.

احمدی یادآور شد: صدور گواهی صلاحیت برای ۱۱۲ نفر از بافندگان قبول شده در حوزه فرش دستباف و همچنین صدور مجوز مشاغل خانگی برای ۲۳۰ نفر از بافندگان فرش دستباف در سطح شهرستان از اقدامات ترویجی است که در یک سال گذشته شاهد بوده‌ایم.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه در آینده پتانسیل های خود را بیشتر نشان خواهد داد(ویدیو)

شرکت فرش خاطره کویر کاشان در سال 1380 شروع به فعالیت کرده است. در حال…

2 روز ago

رونق نمایشگاه دموتکس خاورمیانه و آینده درخشان برای صنعت فرش (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه بازگشت بسیار خوبی داشته است و این نمایشگاه آینده بسیار خوبی خواهد…

2 روز ago

در نمایشگاه دموتکس دبی پرتعداد بودیم، اما تنهای تنها…

در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه که در دبی برگزار شد طبق آمارها ۷۰ درصد  فضای نمایشگاهی…

2 روز ago

برنده اصلی نمایشگاه های فرش ماشینی برگزارکنندگان هستند نه تولید کنندگان!

مهندس روزبه مروج از کارشناسان صنعت فرش ماشینی ایران در گفتگویی با مجله کهن دیدگاه…

2 روز ago

نمایشگاه Hometex استانبول ۲۰۲۴: دنیای منسوجات خانگی

Hometex استانبول، بزرگترین گردهمایی نساجی در اروپا، ایالات متحده آمریکا، خاورمیانه و آفریقا می باشد…

3 روز ago

گرجستان می تواند به قطب تجارت نساجی در منطقه تبدیل شود

گرجستان کشوری است که سابقه زیادی در صنعت نساجی و پوشاک دارد و در سالهای…

3 روز ago