Categories: اخبار نساجی

صدور ۱۱ هزار کارت بازرگانی در سال ۹۰

دبیرکل اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران از صدور ۱۱ هزار کارت بازرگانی در سال ۹۰ خبرداد و گفت: تشکیل کمیته مشورتی عبور از تحریم و مذاکره با برخی از سفارتخانه‌های خارجی در تهران از جمله دستاوردهای اتاق تهران در سالجاری بوده است.

به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، محمدمهدی راسخ در آخرین جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران گفت: سال ۹۰ را از این حیث برای اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران حائز اهمیت است که در این سال دیدار هیئت رئیسه اتاقهای تهران و ایران با مقام معظم رهبری اتفاق افتاد، این ملاقات نقطه عطفی در تاریخ فعالیت اتاق بازرگانی تهران بوده است.

دبیرکل اتاق تهران افزود: اتاق تهران به ماموریتی که در این دیدار بر دوش این نهاد بخش خصوصی گذاشته شده، عمل کرد و براساس فرمایش مقام معظم رهبری، گزارش‌های اقتصادی اتاق تهران به صورت منظم به خدمت ایشان ارسال شد.

وی تصریح کرد: رهنمودهای مقام معظم رهبری و دستورات ایشان، گزارشهای اقتصادی اتاق تهران را پخته کرد، این درحالی است که با رهنمودهای مقام معظم رهبری، گزارشات اتاق تهران پیرامون مسائل روز اقتصادی کشور کامل تر شد و با ارسال این گزارش ها به دولت شاهد تحولات سازنده ای در اقتصاد کشور طی ماه های اخیر بودیم.

به گفته راسخ، در سال ۹۰ در اتاق بازرگانی تهران ۱۳ نشست هیئت نمایندگان برگزار شد که مباحث و موضوعات مهمی در هر یک از جلسات به بحث گذاشته شد.

وی اظهار داشت: اصلاح مواد ۳ و۱۳ آئین نامه چگونگی تشکیل و اداره کمیسیونهای تخصصی اتاق تهران، بحث و بررسی و تصویب کمیسیونهای اتاق تهران در دوره هفتم ، ثبت نام جهت حضور در کمیسیون های دوره هفتم از مواردی است که در سال جاری اجرایی شد.

به گفته دبیرکل اتاق تهران، در سال جاری کمیسیونهای اتاق تهران به طور منظم برگزار و بسیاری از نتایج این جلسات در هیئت رئیسه تصویب و عملیاتی شد. وی همچنین تقویت امور پژوهشی در اتاق تهران را نقطه قوت عملکرد سال جاری این اتاق دانست، ضمن آنکه ارائه خدمات جدید و نیز خدمات مشاوره ای به اعضای اتاق تهران را در سال ۹۰ چشمگیر قلمداد کرد.

وی از تاسیس دفتر صدور گواهی الکترونیک به عنوان یکی دیگر از عملکردهای اتاق تهران در سال ۹۰ یاد و تصریح کرد: اتاق تهران در سالجاری موفق شد دفتر پیگیری اجرای بند ۲۸ قانون بودجه را راه اندازی کند که از طریق این دفتر، در مسیر بخشودگی و بدهی های معوق گام های بلندی برداشت شد.

راسخ به تشکیل شورای مشورتی متشکل از اقتصاددانان خبره اشاره کرد که در این شورا با حضور هیئت رئیسه اتاق تهران و اقتصاددانان برجسته کشور، مباحث روز اقتصادی مورد بررسی و تحلیل کارشناسی قرار گرفته و خروجی این مباحث به مراجع تصمیم گیری در سطح دولت و مجلس و دیگر نهادها ارسال می شود.

وی در عین حال از تشکیل شورای مشورتی در بخش امور بین الملل یاد کرد که این شورا نیز روی مباحث تجارت بین المللی ایران و حل موانع و ارائه راهکار متمرکز است.

دبیرکل اتاق تهران در ادامه ارائه گزارش عملکرد سال ۹۰، به عملکرد هیئت رئیسه اتاق تهران در این سال اشاره کرد که به گفته وی، ۴۱ نشست در این زمینه برگزار شده است، ضمن اینکه تنظیم برنامه های اتاق در راستای تحقق شعار جهاد اقتصادی، انتخاب حسابرس قانونی اتاق، جلسه با علی آقامحمدی معاون وقت نظارت و هماهنگی در سیاستهای اقتصادی معاون اول رئیس جمهور در خصوص مشکلات واحدهای تولیدی کشور،تصویب کارگروه مشترک اتاق با بانک مرکزی،ا رسال نامه به رئیس قوه قضائیه و همچنین رئیس سازمان ثبت، تصویب برگزاری پنج دوره آموزشی برای مسئولان تشکلها با هزینه اتاق، از جمله مواردی بوده که در اتاق تهران پیاده سازی شده است.

راسخ همچنین تصریح کرد که در سال جاری، ۴ سفره صبحانه با مسوولان در اتاق تهران پهن شد. به گفته وی، در سال ۹۰وزرای نفت و صنعت، معدن و تجارت و نیز رئیس شورای شهر تهران و رئیس کل بانک مرکزی در نشست های صبحانه با مسئولان اتاق تهران حاضر شدند.

دبیرکل اتاق تهران گفت: در سال ۹۰، ۱۱ هزار کارت بازرگانی از سوی اتاق تهران صادر و تمدید شده است که نسبت به سال ۸۹ از رشد خوبی برخوردار بوده است.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

3 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

3 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

3 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

4 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

5 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

5 روز ago