Categories: اخبار نساجی

صرفه جویی ۱۰۰ میلیون بشکه نفت با به کارگیری یک نیروگاه تجدید پذیر یک هزار مگاواتی

 

تهران-دبیر علمی دومین کنفرانس انرژی های تجدید پذیر و تولید پراکنده ایران گفت:به کارگیری یک نیروگاه تجدید پذیر یک هزارمگاواتی سبب صرفه جویی ۱۰۰ میلیون بشکه نفت در طول ۲۰ سال خواهد شد.

به گزارش ایرنا از دبیرخانه دومین کنفرانس انرژیهای تجدیدپذیر،’شاهرخ فرهنگی’ افزود: سهم انرژی های تجدید پذیر نظیر باد و انرژی خورشیدی در تولید برق کشور، کمتر از یک دهم درصد است در صورتی که بر اساس سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور در ۱۴۰۴ باید به بیش از ۱۰ درصد برسد.

وی با اشاره به اینکه کشورهای پیشرفته سرمایه گذاری قابل توجهی در امر پژوهش و توسعه انرژی های نو کرده اند،یادآورشد: متاسفانه این سرمایه گذاری در کشور اتفاق نیفتاده، این در حالیست که بهره گیری از این انرژی ها علاوه بر صرفه جویی در مصرف نفت و سوخت های فسیلی، پیامدهای مثبتی را از قبیل حفظ محیط زیست، ارتقای جایگاه ایران در عرصه استراتژیک بین المللی، ایجاد فرصت های جدید کسب و کار به همراه خواهد داشت.

به گفته فرهنگی، پتانسیل منابع انرژی تجدید پذیر در کشور به مراتب فراتر از نیاز کشور است، اما واقعی نبودن قیمت حامل های انرژی مانع از توسعه آن در کشور شده است و نسل های آینده باید تاوان سرمایه گذاری نکردن به موقع در این امر را به پردازند.

وی ادامه داد: با وجود پیش بینی تولید پنج هزار مگاوات انرژی تجدید پذیر در برنامه پنجم توسعه طی سال های ۹۰ تا ۹۴ نگرانی هایی در مورد دست نیافتن به این اهداف وجود دارد و از همین رو در این کنفرانس یک پانل تخصصی با عنوان ‘چالش های دستیابی به اهداف برنامه پنجم توسعه در مورد انرژی تجدیدپذیر’ پیش بینی شده است.

یادآورمی شود؛ دومین کنفرانس انرژی های تجدید پذیر و تولید پراکنده به عنوان مهم ترین گردهمایی علمی و کاربردی در حوزه های تحت پوشش کنفرانس با همکاری دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و صنعتی کشور و به میزبانی دانشگاه تهران ۱۷ و ۱۸ اسفند ماه امسال با حضور مدیران اجرایی، اندیشمندان و صنعتگران برجسته کشور برگزار می شود.

در این کنفرانس ضمن ارایه مقالات علمی پذیرفته شده، کارگاه های آموزشی به منظور آشنایی با آخرین دستاوردهای تحقیقاتی و میزگردهای تخصصی به منظور بحث و بررسی چالش های توسعه حوزه های مورد نظر و نیز نمایشگاهی از دستاوردهای فناورانه و صنعتی کشور برگزار خواهد شد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

حضور در نمایشگاه ها باعث قوی شدن ارتباطات بین المللی میشود (ویدیو)

اتحادیه تولید و صادرات یک تشکیلات غیرانتفاعی است. ذیل اتاق بازرگانی و صنایع و معادن…

9 ساعت ago

هدف اصلی شرکت‌های داخلی از حضور در انواع نمایشگاه‌های بین‌المللی چیست؟

مولف: دکتر عابدین زاده نیاسر برای سالیان متمادی، شرکت در نمایشگاه‌های تجاری جایگاهی منظم در…

13 ساعت ago

صنعت نساجی جایگاه بسیار بالایی در در اقتصاد کشور و زمینه اشتغال دارد (ویدیو)

●گروه صنعتی فرش زمرد مشهد از ۳ شرکت مجزا تشکیل شده، شامل ریسندگی، بافندگی و…

14 ساعت ago

طراحی کنترل ها توسط رنگ بندی سالن ریسندگی

در فرایند تولیداپراتورها با انواع مختلفی از مواد و ابزارها کار می کنند. هر خطای…

15 ساعت ago

نمایشگاه فرش غازیانتپ با موفقیت قدرت این صنعت را به نمایش گذاشت

غازیانتپ، ترکیه — از 8 تا 11 خرداد ماه 1403، افتتاحیه نمایشگاه فرش غازیانتپ در…

2 روز ago

پانزدهمین کنفرانس بین المللی مطالعات فرش شرقی (ICOC) در استانبول (ویدیو)

آقای دکتر کریم میرزایی حدود ۳۵ سال به صورت مستمر در زمینه فرش، نگارگری و…

4 روز ago