اخبار نساجی

مصر شورای صنایع نساجی را برای توسعه بخش ریسندگی و بافندگی ایجاد می کند

نوین گاما، وزیر تجارت و صنعت مصر گفت: تشکیل این شورا با هدف ایجاد صنایع نساجی در سطح جمهوری مصر و هماهنگی تلاش ها برای تقویت تمامی حلقه های صنعت نساجی و تلاش برای اجرای چشم انداز راهبردی آن صورت گرفته است.

نوین گاما، وزیر تجارت و صنعت، تصمیم به ایجاد شورای صنایع نساجی به ریاست وزیر و تعدادی دیگر از مقامات کشوری و کارشناسان این حوزه را صادر کرده است.

وزیر امور خارجه مصر گفت: این مصوبه در تاریخ انتشار در روزنامه رسمی اجرا می شود و مصوبه ۷۸۳ وزارتخانه در سال ۱۳۹۶ و هر آنچه مغایر با مفاد این تصمیم باشد لغو می شود.

همچنین بخوانید: بزرگترین کارخانه نساجی جهان در مصر

 

وی خاطرنشان کرد که دولت توجه زیادی به ارتقای سیستم صنعت ریسندگی، بافندگی و پوشاک آماده در مصر طبق استانداردهای بین المللی دارد که نیازهای بازار محلی را برآورده می کند و با گسترش در تمامی مراحل تولید، کیفیت محصولات مصر را برای صادرات به بازارهای جهانی از این طریق افزایش می دهد.

او توضیح داد که صنایع نساجی یکی از حیاتی ترین صنایعی است که مصر دارای مزیت های رقابتی بزرگی است که این کشور را واجد شرایط دو برابر کردن صادرات و دسترسی به بازارهای خارجی بیشتر می کند.

گاما تصریح کرد: در این تصمیم صلاحیت هایی مشخص شده است که شورا با هماهنگی مراجع ذی ربط در صنایع نساجی انجام می دهد، از جمله برشمردن مشکلات و موانع پیش روی این صنعت، تنظیم برنامه عملیاتی برای اجرای استراتژی و اهداف دولت برای ترویج و توسعه صنعت ریسندگی و نساجی. صنعت بافندگی و برنامه اجرایی برای اجرای استراتژی.

همچنین شامل مطالعه بهای تمام شده تولید داخلی و پیشنهاد اقدامات لازم برای کاهش این هزینه ها به گونه ای است که به افزایش رقابت پذیری محصولات داخلی در مقایسه با محصولات وارداتی کمک کند. و تهیه نقشه ای برای صنایع نساجی که محل تجمع، پتانسیل رشد و کارایی آنها را مشخص می کند. افزایش ارزش افزوده آنها؛ و زنجیره های ارزش را تقویت کند.

بیشتر بخوانید: صنعت فرش ماشینی و نساجی در مصر

 

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: از وظایف این شورا نیز می توان به ایجاد سازوکارهایی برای پیوند بین صنایع تغذیه و شرکت های بزرگ در صنعت ریسندگی و بافندگی و یافتن مکانیزمی مدرن برای ارتباط با تمام بازارهای جهانی با هدف ارائه محصولات مصر به عنوان جایگزینی قوی و رقابتی اشاره کرد.

همچنین مطالعه ای برای طراحی برندهای مصری برای بازار داخلی و صادرات با کمک مقامات ذیربط داخلی و بین المللی در این زمینه و همچنین راه اندازی برنامه های آموزش حرفه ای برای احراز شرایط اشتغال مورد نیاز برای این صنعت و راه های اجرای آن تهیه خواهد شد.

در این تصمیم مقرر شده بود که شورا دارای دبیرخانه فنی برای اجرای توصیه ها و تصمیمات خود با مراجع ذیربط و ارائه کمک های فنی در کار شورا باشد. این شورا حداقل هر سه ماه یک بار تشکیل می‌شود و ممکن است بنا به درخواست رئیس یا حداقل پنج عضو این شورا تشکیل جلسه دهد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

2 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

2 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

2 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

3 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

4 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

4 روز ago