اخبار نساجی

صنعت نساجی و برگزاری نمایشگاه های نامناسب با هزینه های بالا (ویدیو)

آقای علی سعیدی مدیرعامل شرکت آراد نساج اصفهان

صنعت نساجی با افزایش تعداد نمایشگاه‌های تخصصی مواجه شده که بدون برنامه‌ریزی و هماهنگی مناسب، یکی پس از دیگری برگزار می‌شوند. متأسفانه، تاریخ‌های انتخاب شده برای این نمایشگاه‌ها اغلب نامناسب هستند.

امروز که در نمایشگاه ایرانتکس حضور داریم، وقتی آن را با سال‌های گذشته مقایسه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که این نمایشگاه‌ها به مرور ضعیف‌تر شده‌اند. در سال‌های گذشته، راهروهای نمایشگاه مملو از بازدیدکنندگان بود و تعداد سالن‌ها به ۲۰ تا ۳۰ می‌رسید، اما امسال فکر می‌کنم نهایتاً پنج یا شش سالن فعال باشند.

تعداد بازدیدکنندگان هم بسیار کاهش یافته است. دلایل متعددی برای این مسئله وجود دارد؛ یکی از آن‌ها انتخاب تاریخ نامناسب برای نمایشگاه ایرانتکس است. این نمایشگاه در هوای بسیار گرم برگزار می‌شود و این، همراه با رکود در صنعت، به کاهش حضور بازدیدکنندگان منجر شده است.

از برگزارکنندگان نمایشگاه‌های یزد، کاشان، اصفهان و تهران تقاضا می‌کنیم که برگزاری این نمایشگاه‌ها را با هماهنگی و برنامه‌ریزی بهتر انجام دهند. روش فعلی برگزاری، بازخورد مناسبی ندارد و سال به سال نمایشگاه‌ها را تضعیف می‌کند.

من به یاد دارم که وقتی نمایشگاه تهران در پاییز و زمستان برگزار می‌شد، جمعیت بسیار زیادی در سالن‌ها حضور داشتند، اما امروز این سالن‌ها بسیار خلوت هستند. این مسئله فقط نظر من نیست، بلکه بسیاری از غرفه‌داران حاضر در این نمایشگاه نیز همین نظر را دارند.

موضوع دیگری که باید به آن اشاره کنم، هزینه‌های بالای شرکت در نمایشگاه ایرانتکس است. ما بارها با متولیان و برگزارکنندگان صحبت کرده‌ایم، اما گفته می‌شود که این قوانین توسط شرکت نمایشگاه بین‌المللی ایران نوشته شده‌اند. حتی اگر این قوانین توسط شرکت نمایشگاه هم نوشته شده باشد، نیاز به بازنگری دارند.

هزینه‌ها بسیار بالاست و این موضوع باعث می‌شود که شرکت‌های خارجی کمتری در این نمایشگاه شرکت کنند. آن‌ها هزینه‌های نمایشگاه ایران را با نمایشگاه‌های شانگهای، میلان و ترکیه مقایسه می‌کنند و می‌بینند که هزینه‌های ایران بالاتر است. این مسئله نه تنها حضور شرکت‌های خارجی را کمرنگ‌تر کرده، بلکه بسیاری از شرکت‌های داخلی نیز به آن معترض هستند.

الهام حبیبی

Recent Posts

تضعیف زنجیره ارزش صنعت نساجی در پی تداخل با نمایشگاه نوشیدنی‌ها (ویدیو)

نمایشگاه‌ها به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای معرفی و توسعه صنعت در هر کشوری، نقش بسزایی…

6 ساعت ago

تخصیص نادرست ارز و پیامدهای آن برای صنعت نساجی

در سال گذشته، تخصیص نادرست و نامناسب ارز به صنعت نساجی به جای اقلام ضروری…

1 روز ago

ایرانتکس ۱۴۰۳ : نمایشگاه نوشیدنی و پوشیدنی ساخت چین! (ویدیو)

نمایشگاه ایرانتکس به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین رویدادهای صنعت نساجی کشور، هر ساله…

1 روز ago

نمایشگاه The Holy Art آثار فرش سمیه صالحی

نمایشگاه The Holy Art که شامل یک مجموعه گالری هنری بین المللی واقع در شهرهای…

2 روز ago

علی همتی، کارآفرین برتر استان تهران در همایش صنعت و معدن

علی همتی: کارآفرین برتر تهران در همایش تجلیل از تولیدکنندگان صنعت و معدن پیشرفت و…

4 روز ago

حضور ۱۲۰ شرکت خارجی از ۱۳ کشور در نمایشگاه صنعت نساجی

سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نساجی ایران دیروز (۲۹ مردادماه) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران…

5 روز ago