صنعت نساجی در خطر/ انتصاب مدیران سیاسی در پلی اکریل سبب تضعیف شرکت شد

 

مدیر عامل شرکت پلی اکریل بیان داشت: امروز رقبای خارجی ما در صدد حذف تنها شرکت تولید کننده پلی اکریل در سطح استان اصفهان هستند زیرا که با این اقدام فرش را همچون پوشاک به دست میگیرند.
به گزارش گروه اقتصادی «خبرگزاری دانشجو»؛ رسول رضایی ظهر یکشنبه در نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار داشت: در صورتی که ۵۰ میلیارد تومان اعتبار درخواست شده از استانداری به صورت تسهیلات تحویل شرکت پلی اکریل که محور صنعت نساجی است، داده شود، در ماه اول ۲۷ میلیارد تومان از این پول با جریان در چرخه تولید بازگردانده شده و صنعت نساجی را نجات میدهد.

وی به اهمیت صنعت نساجی اشاره کرد و گفت: امروزه بسیاری از کشورها مثل ترکیه تنها با تقویت صنعت نساجی توانستند به یک کشور قدرتمند تبدیل شوند و این در حالی که صنعت نساجی در ایران و اصفهان که در حدود ۵۰ سال قبل حرف اول را در سطح دنیا میزد، امروز به چالش افتاده است.

مدیر عامل شرکت پلی اکریل بیان داشت: امروز رقبای خارجی ما در صدد حذف تنها شرکت تولید کننده پلی اکریل در سطح استان اصفهان هستند زیرا که با این اقدام فرش را همچون پوشاک به دست میگیرند.

وی با اشاره به اینکه این هشدار به مسئولان داده می شود که اگر امروز فکری برای نجات شرکت پلی اکریل و صنعت نساجی آن نکنند به طور قطع تا ۱۰ سال دیگر فرش ماشینی را باید وارد کنند، اضافه کرد: اگر امروز صنعت نساجی به این وضعیت دچار شده است به خاطر قراردادن این صنعت در حاشیه است و این نگاه سبب شده که امروز با واردات بی رویه پارچه از هند و کشورهای ترکیه شویم.

وی با گلایه از مسئولان اعلام کرد: در بسیاری از مواقع شاهدیم که مسئولان در سخنرانی های خود هیچ نامی از صنعت نساجی نمیبرند به طوری که در اشاره به صنایع مختلف خودرو، پتروشیمی و غیره را ذکر می کنند اما اسمی از صنعت نساجی نمیبرند زیرا که در فکر این صنعت نیستند.

رضایی با اظهار اینکه تنها با کمک صنعت نساجی میتوانیم اشتغالزایی صددرصدی ایجاد کنیم به طوری که در شهرستان دهق و علویجه با احداث یک کارخانه نساجی شاهدیم که تمام خانواده آنها مشغول به کار هستند، ادامه داد: امروز مشاهده می کنیم که با یک چرخ خیاطی چندین نفر میتوانند مشغول به کار شوند به طوری که کارگاه های خانگی و زیر زمینی زیادی در حوزه تولید پوشاک داریم.

اشتغال زیرپوستی صنعت نساجی در اصفهان بسیار است

وی با اشاره به اینکه اشتغال زیر پوستی صنعت نساجی بسیار است، ادامه داد: زمانی که صنعت نساجی اولویت دولت و مسئولان نیست پس انتظاری از سرمایه گذاران نمی رود که اقدام به سرمایه گذاری در این صنعت بکنند.

مدیر عامل شرکت پلی اکریل با بیان اینکه سیاست های جدید پولی استانداری نیز کمکی به نجات این صنعت در اصفهان نکرد، اضافه کرد: دولت نیز که باید با حذف گروه هایی از یارانه بگیران سهم آنها را برای حمایت به صنایع بدهد تاکنون یک ریال به این صنعت نداده است.

وی از رسانهها درخواست کرد نگذارند نفس پلی اکریل و صنعت نساجی در اصفهان قطع شود چراکه با یاری رسانه ها شرکت پلی اکریل از قطع گاز نجات یافت.

رضایی اظهار داشت: در تمام دنیا مرسوم است که دولت هزینه های جاری صنایع مادر و بزرگ را که نقش پر اهمیتی در اقتصاد دارند، میپردازد.

وی با اشاره به اینکه هزینه ایجاد اشتغال در صنعت نساجی از دیگر صنایع بسیار کمتر است، اظهار داشت: این در حالی است که طی ۵۰ سال گذشته مسئولان نسبت به جایگاه این صنعت در کشور بی توجه هستند.

مدیرعامل شرکت پلی اکریل که از روند واردات مواد اولیه و صادرات تولیدات پلی اکریل انتقاد کرد، ادامه داد: در حال حاضر واردات مواد اولیه AN با مشقات زیادی انجام میشود و این در حالی است که صادرات محصولات پلی اکریل که همان پلی استر است به راحتی و آزاد انجام میشود.

وی با اشاره به واردات بی رویه اکریلیک از کشور هند نیز گفت: این واردات با قیمت ارز مبادلاتی وارد کشور میشود و این در حالی است که شرکت پلی اکریل از ابتدای سال جاری در صف دریافت ارز مبادلاتی است.

انتصاب مدیران سیاسی در پلی اکریل سبب تضعیف شرکت شد

رئیس شورای کار شرکت پلی اکریل نیز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: انتصاب مدیران سیاسی برای یک شرکت صنعتی مانند پلی اکریل بزرگترین اشتباه بود که در دوران این مدیران اختلاس و بدهیهای میلیاردی در این شرکت رقم خورد.

علی یزدانی بیان داشت: پس از انتصاب چند دوره مدیران سیاسی در این شرکت، اکنون نزدیک به ۴ ماه است که این شرکت به یک مدیر اقتصادی واگذار شده و بهترین دوران کاری خود را میگذراند.

رئیس شورای کار شرکت پلی اکریل ادامه داد: اگر امروز ۳۵ میلیارد تومان به شرکت گاز بدهکاریم و هیچ گاه شرکت گاز اقدام به قطع گاز نکرد به علت مسائل پشت پرده بود در صورتی که با گذشت این سالها در دوران مدیریت جدید که هیچ خط و ربط سیاسی ندارد، گاز این کارخانه به علت بدهی قطع شد.

وی بیان داشت: دو سال پیش ۱۰۰ روز اعتصاب در شرکت پلی اکریل برگزار که منجر به دستگیری و زندانی برخی از کارگران شد و تمام این چالش ها و مشکلات به دلیل عزل و نصب هایی است که در این شرکت بر اساس خط و ربط های سیاسی انجام گرفت.

یزدانی با بیان اینکه انتصاب مدیران سیاسی برای پلی اکریل سبب تضعیف آن شده است، اضافه کرد: به عنوان مثال دو مدیر سابق این شرکت هم اکنون در پست های استانداری یکی از استان ها و دیگری در حوزه محیط زیست یک استان دیگر فعالیت می کند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه در آینده پتانسیل های خود را بیشتر نشان خواهد داد(ویدیو)

شرکت فرش خاطره کویر کاشان در سال 1380 شروع به فعالیت کرده است. در حال…

2 روز ago

رونق نمایشگاه دموتکس خاورمیانه و آینده درخشان برای صنعت فرش (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه بازگشت بسیار خوبی داشته است و این نمایشگاه آینده بسیار خوبی خواهد…

2 روز ago

در نمایشگاه دموتکس دبی پرتعداد بودیم، اما تنهای تنها…

در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه که در دبی برگزار شد طبق آمارها ۷۰ درصد  فضای نمایشگاهی…

2 روز ago

برنده اصلی نمایشگاه های فرش ماشینی برگزارکنندگان هستند نه تولید کنندگان!

مهندس روزبه مروج از کارشناسان صنعت فرش ماشینی ایران در گفتگویی با مجله کهن دیدگاه…

2 روز ago

نمایشگاه Hometex استانبول ۲۰۲۴: دنیای منسوجات خانگی

Hometex استانبول، بزرگترین گردهمایی نساجی در اروپا، ایالات متحده آمریکا، خاورمیانه و آفریقا می باشد…

3 روز ago

گرجستان می تواند به قطب تجارت نساجی در منطقه تبدیل شود

گرجستان کشوری است که سابقه زیادی در صنعت نساجی و پوشاک دارد و در سالهای…

3 روز ago