اخبار نساجی

واردات بی‌رویه صنعت نساجی گیلان را دچار رکود کرد

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان:

دلق پوش با بیان اینکه واردات بی‌رویه صنعت نساجی گیلان را به خاک سیاه نشاند گفت: گره‌هایی که در حوزه تولید و اشتغال وجود دارد باید اندیشمندانه باز شود.

«فرهاد دلق‌پوش»  در بازدید اصحاب رسانه از واحد تولیدی ایران برک با بیان اینکه نظام با وجود تمام مشکلات و تحریم‌های ظالمانه ای که وجود داشته تاکنون از حوزه تولید پشتیبانی‌های خوبی به عمل آورده است گفت: گیلان ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد اما باید این داشته‌ها را به نحو مطلوب و در مسیر درست مدیریت کنیم.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان با تاکید بر اینکه بیش از یک دهه است که مقام معظم رهبری به حوزه تولید و اقتصاد توجه ویژه‌ای دارند ابراز داشت: بدون شک این همکاری‌ها، هم افزایی‌ها و مشارکت‌ها است که می‌تواند مشکلات را حل کند بنابراین باید گره‌های کوچکی که در واحدهای تولیدی و صنعتی استان گیلان انباشته شده، باز شود.

وی سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان اظهار داشت: بی‌مسئولیتی‌ها باعث شده با حجم زیادی از مشکلات و موانع در حوزه تولید و صنعت استان گیلان مواجه باشیم از سویی صنایع نساجی از مزیت‌های گیلان به شمار می‌رود به طوری که حتی در سابق، تولیدات استان به کشورهایی مانند آلمان انگلیس و ایتالیا صادر می‌شد.

دلق‌پوش ایجاد یک زنجیره تولید تأمین مواد اولیه تا بازار و کسب و کار را برای جهش و افزایش تولید ضروری خواند و گفت: متاسفانه در دهه هشتاد و به علت اتخاذ یکسری سیاست‌های اشتباه شاهد واردات بی‌رویه پوشاک از چین بودیم که باعث شد صنعت نساجی ما به خاک سیاه نشسته و عملا قدرت رقابت خود را از دست بدهد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه این سازمان از هر تفکری که تحول ایجاد می کند استقبال به عمل می آورد اظهار داشت: گره‌هایی که در حوزه تولید و اشتغال وجود دارد باید اندیشمندانه باز شود از طرفی همه می دانیم که شرکت ایران برک، یک آبرو، برند و یک هویت برای ماست.

دلق پوش تقویت ظرفیت‌های ساخت داخل و جلوگیری از واردات کالاهایی که مشابه آن در داخل کشور تولید می‌شود را نیز لازمه شعار جهش تولید دانست و ابراز داشت: برای پیشرفت در حوزه تولید و صنعت باید تولیداتمان دانش بنیان، صادرات محور و رقابتی باشند و این هدف بدون تدوین یک برنامه استراتژیک میسر نمی‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان ضمن اشاره به شرکت ایران برک با تاکید بر اینکه این واحد تولیدی باید بدهی‌های بانکی خود را به روز کرده و از انباشته شدن آن جلوگیری کند اضافه کرد: برای تقویت ماشین‌آلات و نوسازی تکنولوژی خطوط تولید در کارخانجات ایران برک برنامه خوبی داریم و از آن حمایت می‌کنیم.

دلق‌پوش ارائه تسهیلات ارزان قیمت خرید ماشین‌آلات، اعطای معافیت‌های گمرکی و پرداخت سرمایه در گردش را از جمله حمایت‌های سازمان صمت از واحد تولیدی ایران برک اعلام کرد و گفت: سال گذشته از محل رونق تولید بیش از هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی استان گیلان پرداخت کردیم.

منبع: خبرگزاری شبستان

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

بازگشت ایران به صحنه بین المللی در نمایشگاه دموتکس دبی

مصاحبه با آقای مهرداد زکی پور کارشناس صنعت فرش ماشینی: نمایشگاه دموتکس خاورمیانه با یک…

2 روز ago

به برگزارکنندگان دموتکس دبی اعتماد داریم و به آینده آن امیدواریم

مصاحبه با آقای سعید منزوی زاده مدیر عامل قالی سلیمان: نمایشگاه دموتکس دبی بعد از…

3 روز ago

فرش بهشتی در مسیر گسترش صادرات؛ اینبار دموتکس دبی

مصاحبه با آقای محمد بهشتی مدیرعامل فرش بهشتی: شرکت فرش بهشتی با توجه به اینکه…

3 روز ago

با حمایت دموتکس، دبی را به مرکز تجارت فرش ایرانی تبدیل می کنیم

مصاحبه با آقای مرتضی سودایی مدیر عامل قالی زرتشت: قالی زرتشت از سال 2014 حضور…

4 روز ago

استقبال از محصولات قالیچین در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه

محمد جواد کمالیان مدیر عامل شرکت قالیچین: خدمات شرکت قالیچین : زمینه های معرفی محصولات…

4 روز ago

فرش سورنا و استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی فرش

مصاحبه با آقای رضا محمودیان مدیر شرکت فرش سورنا در نمایشگاه دموتکس دبی 2024: فرش…

4 روز ago