Categories: اخبار نساجی

طراحی هوشمند مشوق ها راهکار مناسبی برای افزایش سرمایه گذاری ها در کشور است

 

رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران گفت: طراحی هوشمند مشوق های سرمایه گذاری ها، راهکار مناسبی برای افزایش جذب سرمایه گذاری های خارحی در راستای توسعه اقتصاد ملی است.

به گزارش ایرنا، بهروز علیشری روز یکشنبه در نشست تخصصی طرح ساماندهی سرمایه گذاری خارجی (طراحی راهبردها و مشوق ها)، افزود: افزایش توان رقابت پذیری، انتقال تکنولوژی، ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی از مزیت های های جذب سرمایه گذاری های خارجی است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: ارایه بسته مشوق های سرمایه گذاری علاوه بر بهبود محیط کسب و کار، موجب افزایش جذب سرمایه گذاری های خارجی در کشور می شود.

وی با بیان آنکه ارایه بسته مشوق های سرمایه گذاری وظیفه همه دستگاه های اجرایی و دولت است، اظهار داشت: ما برای رسیدن به اهداف توسعه اقتصادی خود همانند بسیاری از کشورهای جهان نیاز به جذب سرمایه گذاری خارجی داریم.

معاون وزیر اقتصاد گفت: نباید انتظار داشت که سرمایه گذاران خارجی به راحتی در کشور سرمایه گذاری کنند زیرا در این جنگ دایمی، کشورهای مختلف جهان از جمله پیشرفته به طور معمول مشوق های بیشتری را به سرمایه گذاران ارایه تا آنها را به حضور و فعالیت در کشور خود ترغیب کنند.

وی تصریح کرد: کشورهای مختلف جهان برای افزایش جذب سرمایه گذار خارجی مدام قوانین و مقررات این بخش را اصلاح و بازنگری می کنند تا زمینه حضور آنها را در بخش مختلف اقتصادی کشورشان با ارایه مشوق های جدید فراهم و تسهیل کنند.

به گفته علیشیری، دولت یازدهم به ایجاد افزایش بسترهای سرمایه گذاری در کشور توجه جدی دارد به طوری که پس از رفع تحریم ها هم اکنون شرایط مناسبی برای جذب سرمایه گذاری های خارجی در کشور فراهم شده و این نشان از اتخاذ راهبردهای موثر دولت در این بخش دارد.

وی درباره قانون پنجم توسعه کشور نیز یادآور شد: در این قانون تاکید شده که دولت با ارایه راهبردها و مشوق های جدید باید زمینه های جذب سرمایه گذاری خارجی را در کشور فراهم کند و این در حالی است که وزارت امور اقتصادی و دارایی از این مساله استقبال می کند.

رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران، تصریح کرد: بررسی های به عمل آمده نشان می دهد که از هر ۱۰ هزار طرح سرمایه گذاری در کشورها، تنها ۱۰ سرمایه گذاری به سرانجام می رسد و نباید بدون برنامه و آمادگی لازم در این عرصه مهم اقتصادی وارد شد.

وی گفت: با این حال با طیف بزرگی از سرمایه گذاران خارجی برای انجام سرمایه گذاری در بازار ایران مواجه هستیم و باید با استفاده از ظرفیت بخش های مختلف و ارایه بسته کامل مشوق های سرمایه گذاری ها در سطح بین المللی، گام های اساسی در این بخش برداریم.

یادآور می شود: در این نشست تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، معاونین و مدیران وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی، اساتید دانشگاهی و برخی از اقتصاددانان کشور نقطه نظرات خود در خصوص راهکارهای تسهیل سرمایه گذاری های خارجی ارایه دادند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

2 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

2 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

2 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

3 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

4 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

4 روز ago