طراحی پنجمین فرش خاکی جهان در جزیره هرمز آغاز شد

    مدیر پنجمین طرح فرش خاکی با بیان اینکه، فرش خاکی به عنوان یک اثر هنری محیطی یکی از نمادهای گردشگری در جذب توریست است، افزود: گروه سازنده این فرش خاکی سعی دارد علاوه بر اجرای اثر محیطی فرش خاکی، جزیره هرمز را در کانون توجه گردشگران و علاقه مندان قرار دهد.
   
    علی رضوانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به روند رو به رشد تاثیرات عمده اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی پس از اجرای چهار فرش خاکی در جزیره هرمز افزود: امیدواریم امسال با اجرای پنجمین فرش خاکی بر روند رشد اقتصادی این استان افزوده شود که این موضوع نیاز به حمایت مسوولان دارد.
   
    وی بیان کرد: توجه جدی گروه هنرمندان فرش خاکی به استفاده از ظرفیت های این جزیره و اجرای چهار فرش خاکی، جزیره هرمز را در کانون توجه گردشگران و علاقه مندان به هنر محیطی قرار داده است که امیدواریم پنجمین اجرای آن بر رونق جزیره بیفزاید.
   
    رضوانی اضافه کرد: در کنار این حرکت ارزشمند هنرمندان هرمزگانی در خلق چنین اثری، مسئولان مربوطه نیز می بایست در کنار اجرای این اثر، سایر ظرفیت های این جزیره را مورد توجه قرار داده تا در یک هم افزایی شاهد تاثیرات عمده اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در جزیره باشیم.
   
    احمد کارگران مدیر هنری طرح پنجمین فرش خاکی جهان نیز با اشاره به طراحی این فرش گفت: این فرش به وسعت ۱۶۰۰ مترمربع با استفاده از خاک های رنگی جزیره از اول بهمن ماه آغاز شده است.
   
    وی افزود: پنجمین فرش از لحاظ طرح و ابعاد نسبت به دیگر فرش های خاکی اجرا شده متفاوت است و حدود ۴۰ تا ۶۰ هنرمند از سراسر کشور در اجرای آن همکاری دارند.
   
    کارگران گفت: پیش بینی می شود کار اجرایی پنجمین فرش خاکی جهان تا ۲۵ بهمن ماه جاری به اتمام برسد و در این مدت علاقه مندان به هنرهای محیطی و تجسمی می توانند از روند ساخت این فرش بازدید کنند.
   
    وی تاکید کرد: هنرمندان برای خلق این اثر توجه جدی به حفظ محیط زیست دارند و بدون دخل و تصرف در طبیعت جزیره، این اثر را اجرا خواهند کرد.
   
    در اجرای پنجمین فرش خاکی جهان، علی رضوانی مدیر پروژه فرش خاکی، محمد بانوج مدیر گروه هنری، احمد کارگران طراح و بنیانگذار فرش خاکی، امین تیماس مدیر اجرایی و رضا کولغانی سرپرست تیم خاکبرداری را بر عهده دارند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

تضعیف زنجیره ارزش صنعت نساجی در پی تداخل با نمایشگاه نوشیدنی‌ها (ویدیو)

نمایشگاه‌ها به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای معرفی و توسعه صنعت در هر کشوری، نقش بسزایی…

3 ساعت ago

تخصیص نادرست ارز و پیامدهای آن برای صنعت نساجی

در سال گذشته، تخصیص نادرست و نامناسب ارز به صنعت نساجی به جای اقلام ضروری…

23 ساعت ago

ایرانتکس ۱۴۰۳ : نمایشگاه نوشیدنی و پوشیدنی ساخت چین! (ویدیو)

نمایشگاه ایرانتکس به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین رویدادهای صنعت نساجی کشور، هر ساله…

1 روز ago

نمایشگاه The Holy Art آثار فرش سمیه صالحی

نمایشگاه The Holy Art که شامل یک مجموعه گالری هنری بین المللی واقع در شهرهای…

2 روز ago

علی همتی، کارآفرین برتر استان تهران در همایش صنعت و معدن

علی همتی: کارآفرین برتر تهران در همایش تجلیل از تولیدکنندگان صنعت و معدن پیشرفت و…

4 روز ago

حضور ۱۲۰ شرکت خارجی از ۱۳ کشور در نمایشگاه صنعت نساجی

سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نساجی ایران دیروز (۲۹ مردادماه) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران…

5 روز ago