Categories: اخبار نساجی

طلبه مبارز با مفاسد اقتصادی بازداشت شد

حجت الاسلام جهانشاهی که از سال ۸۳ فعالیت هایی را در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی آغاز کرده و به طلبه سیرجانی معروف شده، بار دیگر به دستور مراجع قضایی در قم بازداشت شد.

به گزارش شنیده ها و به نقل از  بی باک، در پی دستگیری محسن شیرازی مسئول سایت حامی طلبه شیرازی از همراهان حجت‌الاسلام جهان‌شاهی و از طلاب موسوم به عدالتخواه قم،  طلبه سیرجانی و جمعی از طلاب همراه وی با تجمع در مقابل دادگاه ویژه روحانیت قم خواستار آزادی وی شدند که این امر منجر به بازداشت طلبه سیرجانی شد.

محسن شیرازی از همراهان حجت‌الاسلام جهان‌شاهی و از طلاب موسوم به عدالتخواه قم می باشد که از ۹ ماه گذشته مسئولیت هماهنگی و تبلیغات برنامه‌‌های جریان عدالتخواه مردمی را برعهده داشته است.

وی که ۱۹ سال سن دارد همزمان با آغاز پیاده‌روی عدالتخواهان در شهرهای تهران و قم سایت «قیام یاران ولایت» را برای اطلاع‌رسانی در خصوص فعالیت‌ها و برنامه‌های عدالتخواهانه راه‌اندازی کرده است.
در پی دستگیری شیرازی حجت‌الاسلام  علیرضا جهان‌شاهی معروف به طلبه سیرجانی و جمعی از طلاب عدالتخواه با تجمع در مقابل دادگاه ویژه روحانیت قم خواستار آزادی وی شدند.

طلبه سیرجانی و طلاب عدالتخواه در حالی که مقابل دادگاه روحانیت قم تجمع کرده بودند با حکم مراجع قضایی بازداشت شدند.
حجت‌الاسلام علیرضا جهان‌شاهی از سال ۸۳ فعالیت خود در امر مبارزه با مفاسد اقتصادی را آغاز کرده و به طلبه سیرجانی معروف شده و در سالهای اخیر همراه با چند تن دیگر از طلاب و جوانان جبهه مردمی عدالتخواهی را راه‌اندازی کرده‌اند.

حجت‌الاسلام‌«علیرضا جهانشاهی»، طلبه حوزه علمیه قم است که امامت جماعت مسجد امام‌حسن(ع) در سیرجان (استان کرمان) را برعهده داشته است.

وی در اواخر عمر دولت اصلاحات اقدام به تأسیس «مجمع جوانان مسجدی» در سیرجان کرد و به فعالیت‌های مذهبی و امر به ‌معروف‌و نهی ‌از منکر می‌پردازد که البته فعالیت‌های ابتدایی این مجمع بیشتر معطوف به مسایل خُرد فرهنگی بود.
اما بعد از مدتی با تأکیدات مقام ‌معظم ‌رهبری مبنی بر مطالبه عدالت و پاسخ‌خواهی از مسوولان در سال‌های ۸۳ و ۸۴، این فعالیت‌ها وارد مرحله مطالبه عدالت از مسوولان شد.

وی در این راستا بارها تجمع، تحصن و راهپیمایی براه انداخته است و چندین بار نیز بخاطر این نوع از فعالیتهای خود بازداشت شده است.
برخی این حرکت طلبه سیرجانی را به منظور شهرت طلبی قلمداد کرده و عده ای دیگر نیز آنرا عدالتخواه دانسته و سرسختانه از اقدام وی حمایت می کنند.
به هر حال انگار طلبه سیرجانی همه امور خود را برای آنچه که آنرا عدالتخواهی می دانند، به تعلیق در آورده است و دائما برای نمایش اعتراض خود در راهپیمایی و تجمع تحصن به سر می برد.

اینکه این نوع اقدامات از سوی طلبه سیرجانی فراقانونی و صرفا به منظور شهرت طلبی بوده است یا اینکه او هدفی مقدس را دنبال می کنند، محل اختلاف دلسوزان نظام و همچنین جوانان انقلابی می باشد و شاید بخاطر همین امر است که در سالهای اخیر عموم تجمعات و راهپیمایی های طلبه سیرجانی با جمعیت اندکی برگزار شده است.
در چنین شرایطی اگر بزرگان و دلسوزان انقلاب پیرامون این نوع حرکتها بصورت مصداقی نظرات  و مواضع خود را اعلام دارند؛ شاید درستی و نادرستی چنین حرکتهایی بیش از گذشته روشن خواهد شد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

2 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

2 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

2 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

3 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

4 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

4 روز ago