Categories: اخبار نساجی

عبور صادرات غیرنفتی از۲۵۰ میلیارد دلار در پایان دوره ۸ ساله دولت

 

در آستانه ۲۹ مهرماه ، روز ملی صادرات ، وزیر صنعت معدن و تجارت با استناد به آمارهای رسمی گفت: پیش بینی می شود مجموع ارزش صادرات غیرنفتی با احتساب میعانات گازی طی دولت های نهم و دهم بالغ بر ۲۵۰ میلیارد دلار شود.

به گزارش  کرمانشاه نیوز از فارس به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا)، مهدی غضنفری با بیان اینکه کل صادرات غیرنفتی با احتساب میعانات گازی در پایان شش ماه نخست سال ۹۱ با رشد ۳۰ درصدی ، از ۲۱ میلیارد دلار عبور کرده است، تصریح کرد: با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته و رشدی که در ماه‌های اخیر در روند صادرات کالاهای غیر نفتی شاهد بودیم،انتظار می‌رود این میزان در پایان امسال از مرز ۵۰ میلیارد دلار گذر کند.

وی با تاکید براینکه رشد ۱۴۹ درصدی ارزش صادرات غیر نفتی فراتر از اهداف برنامه چهارم توسعه بوده است، تصریح کرد: از ابتدای سال ۸۴ تا پایان سال ۹۰ بالغ بر ۱۷۵ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی (با احتساب میعانات گازی) محقق شده و رقم خدمات فنی و مهندسی صادر شده نیز حدود ۲۰ میلیارد دلار بوده است .

غضنفری ابراز امیدواری کرد: رقم ۲۵۰ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی در یک دوره هشت ساله (تا پایان دولت دهم) محقق شود که این امر نشان از کارنامه موفق دولت در این حوزه و به بار نشستن اقدامات انجام شده برای کاهش وابستگی به صادرات نفت دارد.

وزیر صنعت معدن و تجارت می گوید : رشد صادرات غیرنفتی درشرایطی محقق می شود که غرب با انواع تحریم و فشارهای ناجوانمردانه بر اقتصاد ایران در تلاش است تا مانع تداوم تعاملات ایران با دیگر کشورهای جهان شود.

** تقدیر از ۵۰ صادر کننده نمونه

غضنفری همچنین با گرامیداشت ۲۹ مهرماه روز ملی صادرات ، گفت که دراین مراسم که عصر روز شنبه (فردا) برگزار می شود ، نزدیک به ۵۰ صادر کننده مورد تقدیر قرار می گیرند .

وی یادآور شد: بیش از ۹۰ درصد از منتخبین شانزدهمین روز ملی صادرات شرکت های غیر دولتی هستند.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت ادامه داد: برای اولین بار از میان منتخبین چهار شرکت واجد شرایط صادر کننده ممتاز ملی شده اند ، این شرکت ها در کارنامه خود سابقه پنج مورد انتخاب به عنوان صادر کننده نمونه را در سال های قبل دارند .

وی افزود: در راستای اجرای احکام برنامه پنجم توسعه و جهت‌گیری دولت به سمت توسعه صادرات با ارزش افزوده و فناوری بالا و حمایت از صادرات محصولات تجاری تحت برند، شاخص های برند سازی و فناوری در کالاهای صادراتی از ضریب ویژه در رتبه بندی شرکت ها درسال جاری برخوردار بوده است.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

نمایشگاه ایرانتکس:بازتاب توانمندی‌های صنعت نساجی و نیاز به برنامه‌ریزی بهتر (ویدیو)

نمایشگاه ایرانتکس خوشبختانه همت مجری، شرکت نوین، و نظارت انجمن صنایع نساجی ایران، برای سی…

21 ساعت ago

نمایشگاه‌های نساجی: فرصتی برای عبور از رکود و توسعه صادرات (ویدیو)

در نمایشگاه‌های نساجی سال‌های اخیر همواره در نمایشگاه‌های مختلف حضور داشتیم و امسال نیز با…

24 ساعت ago

مصاحبه با آقای مهندس رضا معتمدی مدیر عامل گروه مهندسی و بازرگانی معتمد تکس

لطفا مختصری از تاریخچه گروه معتمد تکس و همچنین فعالیت هایی که تا الان در…

2 روز ago

چالش‌ها و دستاوردهای ما در نخستین حضور نمایشگاهی (ویدیو)

چالش‌های اصلی ما در زمینه تولید مواد کمکی رنگرزی، تکمیل و چاپ، مشکلاتی است که…

2 روز ago

نمایشگاه‌های صنعتی: ضرورت اصلاحات بـرای حمایت از تولیدکنندگان کوچک (ویدیو)

نمایشگاه‌های صنعتی همواره به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای تجاری و صنعتی در کشور شناخته…

2 روز ago

تحولی شگرف در صنعت فرش با واقعیت افزوده!

فروشندگان گرامی، آیا با این چالش‌ها مواجه هستید؟ • مرجوعی بالا در فروش اینترنتی •…

3 روز ago