Categories: اخبار نساجی

عدم تحقق قانون ممنوعیت واردات کالاهای لوکس/ تعرفه اولویت ۱۰ دو برابر شود

 

رئیس انجمن صنفی لوازم خانگی ایران با اشاره به بخشنامه اخیر دولت مبنی بر واردات مشروط برخی کالاهای اولویت ۱۰ که قبض انبار دریافت کرده اند، گفت: تعرفه واردات این کالاها باید دو برابر شده و از کم اظهاری آنها جلوگیری شود.

محمدرضا دیانی با اشاره به بخشنامه جدید دولت مبنی بر واردات مشروط کالاهای اولویت دهم به کشور گفت: بخشنامه اخیر واردات کالاهای اولویت دهم که تا پایان فروردین ماه مجوز ترخیص گرفته اند، در شرایطی ابلاغ شد که تولیدکنندگان به واسطه ممنوعیت واردات کالاهای لوکس برای سرمایه گذاری های جدید و تامین نیاز مردم برنامه های جامعی تعریف کردند.

رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی با بیان اینکه اگر تمهیدات خاصی در نظر گرفته شود، بخشنامه جدید می تواند به ضرر بنگاههای صنعتی تمام نشود،‌ افزود: تمام کالاهایی که مجوز واردات گرفته اند و حجم آنها بسیار زیاد است باید با تعرفه دو برابر وارد کشور شود، چراکه قرار بود در سال ۹۲ تعرفه واردات کالاهای نهایی که ضرورتی برای ورود به کشور ندارند، افزایش پیدا کند.

وی ضمن درخواست از دولت برای ممانعت از کم اظهاری واردکنندگان کالاهای اولویت دهم تصریح کرد: برخی از واردکنندگان با کم اظهاری کالای خود در گمرک مشکلات متعددی را ایجاد می کنند؛ لذا در شرایط حاضر دولت با رصد کامل کالاها بایستی مانع از بروز چنین اتفاقی شود تا واردکنندگان مانند گذشته از واردات بی رویه سودهای کلان نبرند.

دیانی در ادامه خواستار شفاف سازی ارز واردکنندگان کالاهای اولویت دهم شد و گفت: عنوان شده ارزهای مورد استفاده با منشاء خارجی است. اگر واردکننده خارجی اقدام به واردات به ایران کرده در نهایت سرمایه ملی است که خارج می شود.

رئیس انجمن صنفی لوازم خانگی ایران گفت: زمانیکه ممنوعیت واردات کالاهای اولویت دهم تصویب شد دولت به این جمع بندی رسید که واردات کالاهای لوکس به کشور ضرورتی ندارد و تولیدکنندگان داخلی می توانند پاسخگوی نیاز مردم باشند؛ لذا واردات ایسن قبیل کالاها که تنها به واسطه لابی های واردکنندگان است به تولید و اقتصاد کشور ضربه سنگینی می زند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

دموتکس دبی بهترین موقعیت برای پیشرفت شرکت های ایرانی

آقای محمد شیفع رجالی مدیر عامل فرش کلاسیک در مصاحبه با مجله کهن فرمودند: نمایشگاه…

8 ساعت ago

سازماندهی نمایشگاه دموتکس دبی در چهارماه یک موفقیت بزرگ بود (ویدیو)

خانم سونیا ودا کاستلانو مدیر جهانی نمایشگاه های دموتکس در گفتگویی با مجله نساجی کهن…

13 ساعت ago

نمایشگاه دموتکس راهی برای صادرات فرش به اقصی نقاط جهان (ویدیو)

گفتگو با آقای حاج محمد داوود مدیرعامل فرش و گلیم بهارستان: آقای حاج محمد داوود…

15 ساعت ago

رکورد جدید فرش عظیم زاده در نمایشگاه دموتکس دبی ۲۰۲۴ (ویدیو)

شرکت فرش عظیم‌زاده یکی از شرکت‌های معروف و معتبر در زمینه تولید و فروش فرش…

1 روز ago

محصولی جدید از فرش اکباتان

فرش اکباتان در راستای هدف خود که همگام بودن با تکنولوژی روز دنیا می‌باشد ؛…

3 روز ago

فرش بهشتی در دموتکس ۲۰۲۴ دبی

حضور صنایع در جوامع بین المللی به صورت تخصصی در هر شاخه از صنعت اهمیت…

5 روز ago