Categories: اخبار نساجی

عرضه های بلوکی فرا بورس اعلام شد

 

تهران- بلوک گسترش انفورماتیک ایران در فرابورس یکشنبه و بلوک ایجاد محیط میزبانی روز دوشنبه در فرا بورس عرضه می شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی فرابورس ایران، مدیر بازار فرابورس گفت: دوشنبه ۱۵ اسفند، ۷ میلیون و ۶۴۴ هزار سهم شرکت ایجاد محیط معادل ۰۹/۱۳ درصد از کل سهام شرکت را که ۷ میلیون و ۲۶۲ هزار و ۶۴ سهم آن عادی و ۳۸۱ هزار و ۹۳۶ سهم آن ترجیحی است در بازار سوم عرضه می­شود.

به گفته’امیر هامونی’، ارزش پایه هر سهم ۵۴ هزار و ۲۱۹ ریال و ارزش کل آن ۴۱۴ میلیارد و۴۵۰ میلیون و ۳۶ هزار ریال تعیین شده است.

وی با بیان آنکه، عرضه­ها به صورت بلوکی در بازار سوم و با شرایط نقد و یا نقد و اقساط استن افزود: پرداخت نقدی ۱۵ درصد تعیین شده و مابقی به صورت اقساط است که دوره بازپرداخت اقساط آن ۶ ساله است.

به گفته وی، با توجه به تغییر مبنای محاسبه نرخ سود فروش اقساطی شرکت­های دولتی و متعلق به دولت از ۱۲ درصد به ۱۵ درصد بر اساس مصوبه­ی شورای پول و اعتبار، نرخ سود فروش اقساطی ایجاد محیط ۱۵ درصد و فواصل زمانی آن شش ماهه است.

هامونی در خصوص فعالیت این شرکت افزود: این شرکت با سرمایه ۵۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در زمینه برنامه­ریزی، تحقیقات، مطالعه، مدیریت، اجرا و انجام کلیه اموری که برای ایجاد و توسعه بخش مسکن، ساختمان و عمران شهری لازم است فعالیت دارد. در حال حاضر سهامدار عمده این شرکت، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که مالکیت ۸۷ درصد این شرکت را در اختیار دارد.

**بلوک گسترش انفورماتیک ایران در فرابورس فردا عرضه می شود

معاون نظارت و عملیات فرابورس گفت: سازمان خصوصی سازی همچنین ۴۹.۶۳ درصد از سهام شرکت گسترش انفورماتیک ایران، متعلق به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران را روز یکشنبه ۱۴ اسفند در بازار سوم فرابورس عرضه می­کند.

‘حسن محمد تبار’ افزود: تعداد سهام مورد عرضه گسترش انفورماتیک ایران ۲۷ میلیون و۴۴۰ هزار سهم است که معادل ۴۹.۶۳ درصد از سهام این شرکت است و ارزش پایه هر سهم هزار و۶۳۲ ریال و ارزش کل آن ۴۴ میلیارد و ۷۸۲میلیون و۸۰ هزار ریال تعیین شده است.

وی یادآور شد عرضه­ به صورت یکجا و در بازار فرابورس و با شرایط نقد و یا نقد و اقساط است حداقل پیش پرداخت نقدی۳۰ درصد و مابقی به صورت اقساط است که دوره بازپرداخت اقساط آن ۴ ساله اعلام شده است.

وی افزود: با توجه به تغییر مبنای محاسبه نرخ سود فروش اقساطی شرکت­های دولتی و متعلق به دولت از ۱۲ درصد به ۱۵ درصد بر اساس مصوبه­ی شورای پول و اعتبار، نرخ سود فروش اقساطی گسترش انفورماتیک ایران ۱۵ درصد و فواصل زمانی آن شش ماهه است. مهلت پرداخت حصه نقدی و ارائه فرم خارج از پایاپای نیز حداکثر ۲۰ روز کاری سازمان خصوصی سازی از تاریخ انجام معامله است.

معاون نظارت و عملیات فرابورس در خصوص فعالیت این شرکت اظهار داشت: این شرکت با سرمایه ۵۵ میلیارد و ۲۸۹ میلیون و ۲۲۳ هزار ریال در زمینه واردات و صادرات (به استثناء کامپیوتر مگر با مجوز شورای عالی انفورماتیک کشور) نرم افزار و دستگاه­های جانبی و قطعات مربوط به سایر سخت افزار­های مرتبط با اهداف شرکت فعالیت دارد. همچنین طراحی و تدوین سیستم­های کاربردی و ارائه خدمات مشاوره­ای در زمینه سخت افزار و نرم افزار و نیز اخذ نمایندگی از شرکت­های داخلی و خارجی از دیگر فعالیت­های این شرکت دارد.

وی در خصوص ترکیب سهامداران این شرکت افزود: شرکت سرمایه گذاری رنا مالک ۲۹.۵۵ درصد، شرکت سرمایه­گذاری توسعه صنعتی ایران مالک ۲۰.۲۶ درصد، سرمایه­گذاری برنا مالک یک صدم درصد و کارکنان مالک ۵۵ صدم درصد سهام این شرکت هستند.

محمد­تبار در پایان تاکید کرد: کارگزاران خریدار در صورتی مجاز به ورود سفارش خرید به سامانه معاملاتی هستند که ۳ درصد از ارزش سهام موضوع معامله که معادل یک میلیارد و۳۴۳ میلیون و ۴۶۲ هزار و ۴۰۰ ریال است از مشتری دریافت و به عنوان سپرده حضور در رقابت به حساب شرکت سپرده­گذاری واریز و یا به این شرکت تحویل داده و تاییدیه شرکت مربوطه را به مدیریت بازار فرابورس ایران ارائه کنند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

فرش عظیم زاده: جلوه ای از هنر و خلاقیت در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه

فرش عظیم زاده یکی از معروفترین و بزرگترین تولیدکنندگان در زمینه فرش دستبافت است. این…

12 ساعت ago

فرش ایرانی؛ قدرتمند اما نیازمند بازاریابی هدفمند (ویدیو)

معرفی کوتاه از شرکت بزرگ فرش قنبری نیا من امیر قنبری نیا پسر حاج محمود…

15 ساعت ago

بازگشت ایران به صحنه بین المللی در نمایشگاه دموتکس دبی (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه با یک وقفه 14 ساله دوباره برگزار شد و براساس در خواست…

2 روز ago

به برگزارکنندگان دموتکس دبی اعتماد داریم و به آینده آن امیدواریم (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس دبی بعد از تقریبا دوازده سیزده سال دوباره برگزار شد و یک وقفه…

3 روز ago

فرش بهشتی در مسیر گسترش صادرات؛ اینبار دموتکس دبی (ویدیو)

شرکت فرش بهشتی با توجه به اینکه هدف گذاری خود را در چند سال اخیر…

4 روز ago

با حمایت دموتکس، دبی را به مرکز تجارت فرش ایرانی تبدیل می کنیم (ویدیو)

قالی زرتشت از سال 2014 حضور مستمر در نمایشگاه ها داشته است.محصولات قالی زرتشت شامل…

4 روز ago