علت گرایش مردم به سمت پوشاک خارجی قبل از هر چیزی مقایسه کیفیت آن است

یکی از عوامل تاثیر گذار بر روی صنایع نساجی تجمیع واحدهای کوچک و متوسط در قالب شهرک های صنعتی تخصصی است که این موضوع در ابتدای آغاز پیشرفت کشورهای توسعه یافته در حوزه پوشاک و نساجی به خوبی قابل مشاهده است.

مهندس اکبر رضاییان عضو، موسس و سخنگوی انجمن صنایع پوشاک ضمن اعلام نظر فوق، در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری موج مبنی براین که آیا با تاسیس شهرک های صنعتی پوشاک و نساجی می توانیم هزینه تولیدمان را کاهش دهیم؟، گفت: قطعا این طور است یکی از مشکلات ما بهره وری و راندمان تولید در بحث پوشاک و نساجی است. در شهرک های تاسیسی نساجی که اخیرا شاهد پیگیری و احداث آن ها هستیم بخش های آموزشی در نظر گرفته شده که می تواند در جهت بالارفتن کیفیت و راندمان و بهره وری تولید در حوزه نساجی و پوشاک کشورمان بسیار مفید واقع شود.

وی افزود: باید قیمت تمام شده پوشاک تولید کشور را به طرق مختلف کاهش دهیم، اما؛ مشکل حال حاضر ما در بحث پوشاک کشور صرفا قیمت آن نیست بلکه معضل کیفیت جنسی است که در اختیار مشتریان قرار می گیرد. اساسا علت گرایش مردم به سمت پوشاک خارجی قبل از هر چیزی مقایسه کیفیت و بعد قیمت آن است .

رضاییان تصریح کرد: مشکل ما در بحث کیفیت نساجی در وهله اول مربوط به مواد اولیه آن است، مشکل دیگر، حوزه تولید صنعتی است، مشکل سوم بازار و سیستم فروش ما است. این سه مورد عواملی هستند که باید در جهت بهبود هر چه بیشتر آ ن ها اقداماتی انجام دهیم. ما امیدواریم با ایجاد شهرک های تخصصی پوشاک مانند شهرک تخصصی پوشاک شمس آباد که به همت وزیر صنعت، معدن و تجارت صورت گرفت، این مشکلات تا حد زیادی مرتفع شود.

رضاییان در پاسخ به این سوال خبرنگار موج که در زمینه برند سازی برای تولیدات ایرانی چه تدابیری اتخاذ کرده اید، گفت: موضوع برند سازی یکی از شاخه های مهم است. ما انجمنی به نام انجمن صنایع پوشاک ایران را دو ماه گذشته تاسیس کرده و در آنجا هسته ای تشکیل داده ایم که تخصصا بر روی موضوع برندسازی تولیدات نساجی کشورمان متمرکز هستند، قطعا با برند سازی می توان مردم را به سوی خرید اجناس تولیدی کشورمان سوق دهیم. یکی ازکارهای ما در مقوله برند سازی حرکت های تشویقی است، ما با این کار، تولید کننده را به سمت ایجاد طراحی اسم و رسم دار و در قالب برندی منحصر به فرد هدایت می کنیم .

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

امضای تفاهم نامه همکاری بین اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران و پوشاک روسیه

تفاهمنامه همکاری مشترک فی‌مابین اتحادیه و صادرات نساجی و پوشاک ایران و اتحادیه نساجی و…

1 روز ago

ITCPE: نمایشگاه چاپ دیجیتال در صنعت نساجی

گوانگجو که به دلیل طبیعت زیبا و سرسبز خود به شهر گلها نیز شهرت دارد،…

1 روز ago

فرصت درخشش تولیدات ایرانی در‌ نمایشگاه استانبول در غیاب چینی‌ها (ویدیو)

نمایشگاه منسوجات خانگی استانبول (Hometex istanbul ) از امروز (۲۱ می ۲۰۲۴) کار خود را…

3 روز ago

از هنر تا صنعت، اسپیروگراف و مکانیزم تراورس

قاسم حیدری، فوق لیسانس تکنولوژی نساجی وقتی از هنر در صنعت نام برده می شود،…

4 روز ago

موفقیت مخترع ایرانی با ارائه طرح نوآورانه بازیافت منسوجات در جشنواره اختراعات ژنو سوئیس

نمایشگاه بین المللی و تخصصی اختراعات ژنو که از سال 1972 میلادی همه ساله زیر…

4 روز ago

شروع ضعیف نمایشگاه صنایع وابسته فـرش ماشـیـنی کاشـان در سـال اول(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان در سال اول برگزاری خود در سایت نمایشگاهی…

5 روز ago