Categories: اخبار نساجی

غضنفری خبر داد:۳۰۰طرح صنعتی تا پایان دولت دهم افتتاح می شود

وزیر صنعت،معدن و تجارت از مصوبه دولت برای اتمام ۳۰۰ طرح صنعتی و معدنی تا پایان دولت دهم خبر داد.
مهدی غضنفری رقم سرمایه گذاری طرح های مربوط به وزارت صنعت،معدن و تجارت در قالب «طرح مهر ماندگار» را به میزان ۱۴هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این طرح ها شامل ۲۰۰طرح بزرگ و ۱۰۰طرح کوچک می باشد که تسهیلات مورد نیاز را برای غالب آنها که مربوط به بخش خصوصی است فراهم می کنیم و این طرح ها، برای بیش از ۷۰ هزار نفر اشتغال ایجاد می کند.
وزیر صنعت،معدن و تجارت اعلام کرد: در مذاکرات انجام شده با صندوق توسعه ملی مقرر گردید ۵/۴ میلیارد دلار از منابع این صندوق برای اتمام پروژه های نیمه تمام صنعتی در دسترس بخش خصوصی قرار گیرد. همچنین براساس توافق انجام شده با وزارت امور اقتصادی و دارایی ۲۰۰۰ میلیارد تومان از منابع ریالی در اختیار این طرح ها قرار می گیرد.
غضنفری درباره جزئیات ۳۰۰طرح صنعت و معدن توضیح داد: در دولت مصوبه ای داشتیم که پروژه هایی را که امکان اتمام آنها تا پایان امسال یا ماه های نخستین سال آینده وجود دارد در اولویت قرار دهیم که ۳۰۰طرح شامل وزارت صنعت، معدن و تجارت می شود که رئوس مهم این طرح ها بدین شرح است:

۲۴طرح در حوزه فولاد، ۹ طرح سیمانی به ارزش ۸۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری، ۱۵طرح کانی های غیرفلزی به ارزش ۳۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری، ۱۹طرح غذایی به ارزش ۴۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری، ۳۳ طرح شیمیایی و سلولزی به ارزش ۲۱هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری، ۱۱طرح خودرو به ارزش ۸ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری و ۱۰طرح نساجی به ارزش ۴۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری. شایان ذکر است سایر طرح ها در حوزه زیرساخت، پایانه صادراتی و… می باشد.
غضنفری در بخش دیگر از مطالب خود با تشکر از زحمات کشاورزان کشور در سال تولید ملی افزود: از ابتدای برداشت گندم تاکنون ۳۰۰ هزار تن گندم مازاد از کشاورزان استان های خوزستان، فارس، بوشهر، کرمان، ایلام، هرمزگان و سیستان و بلوچستان خریداری شده و امیدواریم با انجام مراحل خرید گندم مازاد از کشاورزان وظایف خود در قبال این گروه از مردم زحمتکش کشورمان را به خوبی انجام دهیم.
وزیر صنعت،معدن و تجارت افزود: تا تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه بیش از ۷۰۰ مرکز خرید گندم از طریق سامانه خرید نقدی ظرف مدت ۴۸ساعت بیش از ۱۰۰میلیارد تومان گندم مازاد کشاورزان را خریداری کرده اند.

وی با بیان اینکه در فصل اردیبهشت ماه سهم خرید گندم مازاد کشاورزان بالانیست گفت: هرچه به سمت ماه های گرم سال نزدیک می شویم کشاورزان بسیاری برای فروش گندم مازاد خود به مراکز خرید مراجعه می کنند و به همین دلیل طبق برنامه ریزی های انجام شده اقدامات لازم برای پرداخت به موقع پول آنها انجام می شود و در صورت نیاز تعداد مراکز خرید گندم از ۷۰۰ مرکز افزایش خواهد یافت.
غضنفری در ادامه با اشاره به مشکلات مالی واحدهای تولیدی تصریح کرد: در حال حاضر نرخ سود بالااست و اخذ سرمایه در گردش برای واحدهای تولید قدری با مشکل مواجه است، بانک ها به صورت انقباضی برخورد می کنند و قوانین و مقررات هم برای صندوق توسعه ملی به گونه ای است که وجوه ریالی زیادی را نمی تواند در دسترس قرار دهد. امیدواریم مجلس شورای اسلامی با مساعدت هایی که خواهند داشت امکان پرداخت تسهیلات کم سود و شرایط وام دهی برای بانک ها فراهم شود.

روزنامه کیهان، شماره ۲۰۲۰۶ به تاریخ ۲۳/۲/۹۱، صفحه ۴ (اخبار اقتصادی)

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

4 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

4 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

4 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

5 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

6 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

6 روز ago