Categories: اخبار نساجی

فتاوی رئیس اتحادیه املاک باید در تاریخ ثبت شود!

من بسیار خشنود و سرفراز شدم، وقتی خواندم جناب آقای مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه املاک (که نمی دانم حوزه فرمانفرمایی ایشان فقط پایتخت است یا کل کشور یا شاید فلات ایران!) صاحب فتوا شده و گفته اند:

«طرح تعزیراتی کنترل اجاره بها که در تابستان گذشته ناموفق بود و سبب شد بسیاری از مؤجران و مستأجران به بیراهه بروند، امسال اجرا نمی شود» و این طرح لابد خائنانه و نابجا که رشد بیش از ۷ تا ۹ درصدی اجاره بها را ممنوع اعلام می کرد، امسال اجرا نمی شود؛ زیرا مالکان و مستأجران به بیراهه می روند (البته من معنی بیراهه را نفهمیدم)

«باید این طرح مسکوت بماند تا خلافی صورت نگیرد.» از اینجا به بعد ایشان صاحب فتوا شده و در کسوت یک دین شناس و مفتی به صدور فتوا اقدام کرده است که به راستی جای قدردانی دارد که از بس مطالعه می کنند، می توانند مانند مفتی الازهر مصر فتوا هم صادر کنند: وی با اشاره به اینکه در اسلام مالکیت محترم شمرده شده [بمیرم برای این همه اطلاعات آقا که به سوابق درخشان خدمات خود، اسلام شناسی را هم افزوده اند] و در قانون اساسی درباره مالکیت تأکید شده است، گفت: «تأکید و احترام به مالکیت در قانون اساسی و شرع اسلام این نکته را به ما گوشزد می کند که نمی توانیم روی ملک افراد تعیین قیمت کنیم.» مثلاً اگر بشود متری ۱۰ میلیون هم نباید نفس دولت دربیاید!

ضمناً ایشان برای صلاح و امنیت کشور اظهار فضل فرموده: «اینکه بنده بگویم قیمت مسکن چند درصد رشد داشته است چندان به صلاح نیست» چرا؟ حیف از شما نیست که صلاحدید کنید و نفرمایید که مردم در آتش قیمت مسکن دست نیافتنی می سوزند؟
ای کاش به بزرگ مالکان تبریک می گفتند که در گران کردن ملک از لس آنجلس پیشی گرفته اند. شنیده ام شما در محیط نظامی بوده اید؟ لابد تحت تأثیر سنن و اصول نظامی هستید؟ چرا دهان باز نمی کنید و نمی گویید با این اجاره بها چه بر سر مردم بی خانمان این کشور می آید؟ چرا نمی گوید آپارتمانهای متری ۱۴ میلیون تومان ساخته می شود که خریداران آنان من و خوانندگان قدس و دیگر شهروندان نیستند. اما آنان همانهایی هستند که در دادگاه اختلاس بزرگ و دزدی در بیمه، با گردن افراشته شیرین زبانی می کنند و بی انصافها فقط از میلیاردها تومان سخن می گویند و ندیدم کمتر از پانصد میلیون تومان رشوه و حق حساب دم بزنند. چگونه می توان سکوت کرد و این همه مردم بدون مسکن را دید و تازه طلبکار هم بود؟

آقای رئیس اتحادیه املاک! در کجای کتاب خدا و در کجای احادیث دینی آمده که یک مشت میلیاردر بی رحم و مروت، مسکن و سرپناه را از دسترس مردم دور نگه دارند و میلیاردها تومان به حسابهای بانکی در دوبی و ترکیه و کشورهای دیگر حواله کنند؟ بعضی ها حتی ودایع مردم را بالا بکشند و سر مردم را کلاه بگذارند. رفاه عمومی مهمتر است یا پرشدن جیب یک عده فرصت طلب؟
کجا پیامبر اسلام(ص) و بزرگان دین و علی(ع) و سایر ائمه(ع) راضی بودند مردم دو سوم دسترنج خود را بابت مسکن بدهند؟
این چه برداشت و ذهنیتی است که جنابعالی از اسلام، دین مستضعفان می کنید و در ذهن جوانان بذر بدبینی می کارید؟
خجالت آور است در کشوری که هزاران نفر برای به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی جان فدا کردند و چند صد هزار نفر در جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند، کسی بیاید و چنین برداشتهای شخصی و نادرستی از دین اسلام ارایه و مردم را به همه چیز بدبین کند. راستی آقای رئیس اتحادیه املاک؛ شما خودتان مستأجرید یا در این سالها طعم مستأجری را چشیده اید؟
«جالب است بدانید آپارتمانی ۴۴۰ متری در فرمانیه شرقی دارای برکه، آبشار، دستگیره های طلا و شیرآلات لوکس و نهرهای روان از قرار هر متر آپارتمان لوکس ۹ میلیون تومان می باشد که در طبقات بالا به متری ۱۴ میلیون تومان می رسد.
بفرمایید شما رئیس اتحادیه املاک این افراد هستید. یا اتحادیه املاک همه مردم؟

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

گزارش صنعت نساجی و پوشاک ترکیه

نویسنده: دکترکامران داوری نیکو رایزن بازرگانی ایران در ترکیه آشنایی با صنعت نساجی و پوشاک…

3 روز ago

نمایشگاه فرش قازی آنتپ ۲۰۲۴: رویدادی موفق با چشم‌اندازهای امیدوارکننده برای آینده

گروه نمایشگاهی TÜYAP با همکاری اتاق بازرگانی قازی انتپ، نمایشگاه فرش قازی انتپ 2024 را…

7 روز ago

تمایز محصول استراتژی‌های کلیدی برای موفقیت در بازار رقابتی

تمایز محصول به یک استراتژی بازاریابی اشاره دارد که یک محصول را جذاب و متفاوت…

1 هفته ago

شماره ۸۶ مجله نساجی کهن ویژه نامه تیرماه منتشر شد

تبلیغات روی جلد: شرکت معتمد تکس فهرست مطالب شماره 86 مجله نساجی کهن نمایشگاه اصفهان:…

1 هفته ago

انتخاب هیات رییسه جدید اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران (ویدیو)

انتخاب هیات رییسه و بررسی مسائل مهم صادرات روز دوشنبه اول مرداد ماه ۱۴۰۳ پنجاهُ…

1 هفته ago

ریچارد آرکرایت پیشگام انقلاب صنعتی و پدر سیستم کارخانه‌های مدرن

ریچارد آرک‌رایت: پدر سیستم کارخانه های صنعتی مدرن ریچارد آرکرایت بود. او که یک مرد…

1 هفته ago