Categories: اخبار نساجی

فرزین: قیمت‌های ترجیحی فاز دوم یارانه شامل بنزین و گازوئیل نمی‌شود

 

دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها گفت: یکی از کارهایی که در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها برای حمایت از تولید صورت خواهد گرفت، اعمال سیاست‌های تبعیضی و ترجیحی در قیمت‌گذاری حامل‌های انرژی است.

محمد رضا فرزین در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی دولت تصریح کرد: برای اینکه در کنار بسته‌های هدفمندی یارانه‌ها از تولید حمایت بیشتری شود، طبیعی است برای قیمت‌گذاری برخی حامل‌های انرژی از سیاست‌های تبعیضی و ترجیحی استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: سیاست‌های تبعیضی بیشتر برای قیمت‌گذاری برق و گاز مورد استفاده قرار می‌گیرد و بنزین و گازوئیل به نسبت از این سیاست کمتر تاثیر می‌پذیرند. فرزین اظهار کرد: در بسته‌ای که در این خصوص طراحی می‌شود، قطعا با مجلس به تعامل خواهیم رسید.

مخالفتی با اجرای فاز دوم وجود ندارد

دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها همچنین در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، از نشست مشترکی با اعضای هیات‌رییسه کمیسیون تلفیق درباره اجرای فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها خبر داد و گفت: ما پیشنهادهایی را مطرح کردیم و مجلس نیز در حال بررسی است.محمدرضا فرزین با اشاره به نشست روز یکشنبه خود با اعضای هیات‌رییسه کمیسیون تلفیق مجلس، بیان کرد: ما در حال حاضر با هیات‌رییسه کمیسیون تلفیق درباره کلیات موضوع و نحوه اجرای فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در حال بحث و بررسی هستیم و زمانی که توافق کردیم، به طور قطع اعلام می‌شود.

وی در رابطه با مخالفت مجلس با اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها، افزود: در نشست مشترکی که با برخی از نمایندگان داشتیم، مخالفتی هم در این رابطه وجود ندارد؛ ما پیشنهادهایی را مطرح کردیم مجلس نیز در حال بررسی است از سوی دیگر نظر مجلس یا در صحن باید را‌گیری شود یا در کمیسیون تلفیق.

فرزین ادامه داد: هنوز هیچ اتفاقی رخ نداده است، البته ممکن است تعدادی از نمایندگان نیز نظر مخالف داشته باشند؛ اما هنوز در این رابطه رای‌گیری نشده است. دبیر ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها همچنین در رابطه با ارسال پیامک‌ها انصراف خانوارها از دریافت یارانه نقدی، گفت: مسوولیت این بخش بر عهده آقای مرادی است و باید در این‌باره از ایشان سوال کنید.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

تفکر طراحی رویکردی برای خلق محصولات کاربرمحور و نوآورانه

تفکر طراحی روش یا رویکردی است که به افراد (مانند مدیران محصول یا طراحان محصول)…

3 ساعت ago

نقش طراح محصول در تجربه کاربر و توسعه محصول

 دکتر امیررضا باودر طراح محصول، مسئول تجربه‌ی کاربرِ یک محصول بوده و معمولاً اهداف کسب‌…

1 روز ago

تحول در تولید نخ BCF توسط شرکت Oerlikon Neumag

شرکت Oerlikon Neumag در حال متحول کردن تولید نخ BCF با کارخانه نوآورانه BCF خود…

1 روز ago

موانع و راهکارهای توسعه صادرات در صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

آقای مهدی نوروزپور: در سال‌های اخیر، صادرات محصولات نساجی ایران با چالش‌ها و فرصت‌های متعددی…

2 روز ago

نمایشگاه اصفهان فرصتی برای نشست های ارزشمند و بین المللی (ویدیو)

نمایشگاه اصفهان جایگاه برگزاری برتر با نشست‌های ارزشمند آقای رضا مشیری رئیس هیئت مدیره و…

2 روز ago

بهبود صنعت نساجی ایران: درس‌هایی از ترکیه و راهکارهای پیشنهادی (ویدیو)

مهران مختاری: دکترای نساجی و تجربه ۳۷ ساله در صنعت من، مهران مختاری، با مدرک…

3 روز ago