اخبار نساجی

متهم ردیف دوم:پولها راصرف امور خیریه میکردم

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

متهم ردیف دوم پرونده فساد مالی با قبول بخشی از اتهامات خود گفت: پولهایی که عنوان می شود به عنوان رشوه دریافت کرده ام صرف کارهای خیریه شد.

به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، “س. ر” رئیس سابق شعبه گروه ملی بانک صادرات اهواز امروز یکشنبه و در جریان برگزاری دادگاه متهمان پرونده فساد مالی، پس از تفهیم اتهام از سوی قاضی سراج در دفاع از خود گفت: بخشی از اتهامات را قبول دارم. مبلغ دو میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان رشوه ای که اعلام می شود بنده دریافت کرده ام درست نیست. من از مه آفرید خسروی ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان گرفتم که همه آن را صرف امور خیریه کردم. ۱۱ سکه نیز از یکی دیگر از متهمان پرونده گرفتم که آن را به عنوان پاداش به کارمندانم دادم.

وی افزود: ال سی های صوری اغلب از تهران انجام می شد و آنهایی که مجوز داشت در شعبه خودمان انجام می دادیم.

رئیس دادگاه: انگیزه ات چه بود؟

متهم: دچار یک اشتباه شدم

رئیس دادگاه: این اشتباه چه مدت طول کشید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

متهم: از ۱۰بهمن ماه سال ۸۸ تا مردادماه امسال

رئیس دادگاه: اگر دستگیر نمی شدی این روند همچنان ادامه داشت

متهم: نه! بر اساس جلساتی که با آقایان” د” ،” ر” و “ش” گذاشته بودیم قرار بود جلوی این کار گرفته شود . مه آفرید خسروی این اواخر آقای “ش” را به عنوان نماینده تام الاختیار خود معرفی کرده بود. قرار بود با فروش بخشی از محصولات و شرکت های زیرمجموعه بدهی بانک را تامین کنند.

وی افزود: برخی متهمان ادعا می کنند در جریان تخلفات صورت گرفته نبودند که این موضوع صحت ندارد آنها در تمام جلسات حضور داشته و در مورد ماجرا اشراف کاملی داشتند.

متهم در ادامه اتهام خرید خانه به نام افراد دیگر را قبول کرد و گفت: بخشی از این انتقال پول در زمان بازداشت من صورت گرفت و آن دوستم که در جریان تحقیقات ادعا کرده بود بدون اطلاع و با اصرار من اقدام به این کار کرده حرفهایش صحت ندارد زیرا خودش زیر برگه ها را امضا کرده و مدارکش را نیز تحویل داده است.

متهم درباره نحوه آغاز فعالیت با شرکت امیر منصور آریا نیز گفت: در ابتدا از طریق آقای”ع. ر” در مهمانسرای گروه ملی در جریان کار قرار گرفتم. در مرحله اول ۱۲۸ میلیارد ریال ال سی باز کردیم و در مرحله بعد ۳۰۸ میلیارد ریال .

رئیس دادگاه: مه آفرید خسروی در جریان صوری بودن ال سی ها بود و چرا برای امضا خودتان به تهران نزد او می رفتید؟

متهم: یک مورد سفته را برای امضای مه آفرید خسروی به تهران فرستادم که دیر به بانک رسید. مدیرانم به این موضوع اعتراض کرده و به همین خاطر تصمیم گرفتم خودم برای امضا به تهران بروم. صبح از اهواز راهی تهران شده و پس از گرفتن امضاهای لازم از مه آفرید خسروی عصر دوباره به اهواز باز می گشتم. در این مدت نیز تمام امضاها را خودم می گرفتم. مه آفرید خسروی در جریان صوری بودن ال سی ها بود. در این مدت نیز هر زمان مدیران من برای سرکشی به بانک می آمدند تنها پرونده ها را ورق می زدند و از من می خواستند به مه آفرید خسروی فشار بیاورم تا پول بیشتری را در بانک بگذارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×