فرش دستباف ایران ۶۰ درصد گران شد

معاون امور بازاریابی مرکز ملی فرش دستباف ایران با اشاره به اینکه اثر تحولات بازار ارز بر بازار صادرات فرش دستباف زمان بر است گفت: تغییر قیمت در قیمت صادرات فرش دستباف کمتر از افزایش نرخ ارز بوده است. مجتبی فیض اللهی با بیان اینکه بخشی از مواد اولیه در صنعت فرش دستباف وارداتی است گفت: افزایش قیمت فرش صادراتی در حدود ۶۰ درصد بوده است.

فیض اللهی به سه دسته بازار مورد هدف اشاره کرد و گفت: ما بازارهای فعال در صنعت فرش دستباف ایران را به سه دسته بازارهای موجود، بازارهای با صادرات مجدد و بازارهای جدید تقسیم کرده ایم. وی حضور در پاویون ها از جمله نمایشگاه ها را اولین روش برای ایفای نقش فعال تر در بازارهای با صادرات مجدد دانست و گفت: در این روش سعی شده است تا تولیدکنندگان و صادرکنندگان با حضور در نمایشگاه کشورهای مورد هدف، سهم خود در بازار را افزایش دهند.

معاون امور بازاریابی مرکز ملی فرش دستباف ایران، به اعزام هیئت های تجاری اشاره و خاطر نشان کرد: دومین روش، اعزام هیئت های تجاری است که در سال جاری تاکنون به کشورهایی همچون چین، ایتالیا، کره جنوبی، هنگ کنگ این هیئت ها اعزام شده اند. وی گفت: در هفته گذشته نیز هیئتی از لرستان به ترکیه اعزام شد تا با هماهنگی سفارتخانه با قوانین، مقررات و بازارهای این کشور آشنا شود.

فیض اللهی در ادامه گفت: روش سوم پذیرش هیئت های تجاری از کشورهای دیگر است که قرار است در آذرماه هیئت هایی از سنگاپور و مالزی به کشورمان اعزام شوند. وی راه چهارم، تبلیغات از طریق رسانه عنوان کرد و افزود: راه بعدی که اخیرا در دستور کار مرکز ملی فرش قرار گرفته است، ایجاد یک بازار دائمی تجاری در کشورهای هدف از جمله چین، آفریقای جنوبی و روسیه است که مقدمات کار در حال رایزنی می باشد.

فیض اللهی در پایان با بیان اینکه جهت ایجاد صادرات پایدار، تشکیل میز در اتاق بازرگانی نیز از جمله اقدامات اخیر است تصریح کرد: آئین نامه تشکیل میز چین در اتاق بازرگانی در حال نهایی شدن است که نمایندگان سازمان توسعه تجارت، مرکز ملی فرش، اتاق بازرگانی و اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان از اعضای آن می باشند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

رکورد جدید فرش عظیم زاده در نمایشگاه دموتکس دبی ۲۰۲۴

شرکت فرش عظیم‌زاده یکی از شرکت‌های معروف و معتبر در زمینه تولید و فروش فرش…

51 دقیقه ago

محصولی جدید از فرش اکباتان

فرش اکباتان در راستای هدف خود که همگام بودن با تکنولوژی روز دنیا می‌باشد ؛…

2 روز ago

فرش بهشتی در دموتکس ۲۰۲۴ دبی

حضور صنایع در جوامع بین المللی به صورت تخصصی در هر شاخه از صنعت اهمیت…

3 روز ago

شماره ۸۳ مجله نساجی کهن ویژه نامه فروردین ماه منتشر شد

تبلیغات روی جلد: شرکت معتمد تکس فهرست مطالب شماره 83 مجله نساجی کهن نمایشـگاه دموتکـس…

4 روز ago

دموتکس خاورمیانه طبق برنامه ریزی قبلی انجام می شود

خانم سونیا کاستلانو مدیر کل نمایشگاه DOMOTEX امروز با ارسالی ایمیل رسمی به تمامی شرکت…

5 روز ago

رونمایی از محصولات جدید فرش شاهرخ در دموتکس دبی ۲۰۲۴

فرش شاهرخ، با رونمایی از کلکسیون جدید خود در نمایشگاه دموتکس دبی 2024 حضور دارد.…

5 روز ago