Categories: اخبار نساجی

فرمایشی خواندن دادگاه فساد مالی جفا به دستگاه قضایی است

سخنگوی قوه قضائیه گفت: اینکه برخی برگزاری دادگاه رسیدگی به پرونده فساد مالی را فرمایشی قلمداد می‌کنند جفا به دستگاه قضایی کشور است.

غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه عصر امروز در بیست و هفتمین نشست خبری خود در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس؛ درباره اینکه یکی از بزرگترین اتفاقات سال ۹۰ برگزاری جلسه رسیدگی به پرونده فساد مالی ۳ هزار میلیارد تومانی بود اما روز بعد از رسیدگی به این پرونده برخی از رسانه‌ها که وابستگی‌هایی به جریان مشهور به انحرافی دارند و مسئولین این روزنامه‌ها محکوم شده‌اند این دادگاه‌ها و برگزاری‌ آن را فرمایشی قلمداد کردند، دستگاه قضایی در رابطه با این رفتار چه تصمیمی خواهد گرفت گفت: اینکه رسیدگی به این پرونده فرمایشی قلمداد شود حقیقتا جفای بزرگی به دستگاه قضایی کشور شده است.

وی افزود: برای همگان مشخص شده است که دستگاه قضایی کشور از روزی که وارد این پرونده شد چگونه برای به نتیجه رساندن آن تلاش کرده به گونه‌ای که در پاره‌ای از موارد برخی از همکاران ما روزهای تعطیل را نیز به جای رسیدگی به خانه و خانواده به این پرونده رسیدگی کردند.

محسنی‌اژه‌ای تأکید کرد: این پرونده با جدیت از سوی دستگاه قضایی مورد رسیدگی قرار گرفت و نهایتاً نتیجه آن برگزاری اولین جلسه دادگاه آن هم به صورت علنی بود.

دادستان کل کشور با اشاره به این نکته که هر چند به موجب تبصره ماده ۱۸۸ قانون مجازات محدودیت‌هایی برای انتشار مفاد این پرونده وجود دارد اما بیشتر خبرنگاران در جلسه دادگاه حضور داشتند و دیدند که دستگاه قضایی چه تلاشی برای به نتیجه رسیدن آن دارد.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سؤال فارس درباره اینکه بالاخره دستگاه قضایی با سایت‌ها و نشریاتی که این مطالب را منعکس کردند چه برخوردی خواهد کرد؟ گفت: متأسفانه الان مطالب منتشر شده در اختیارم نیست تا ببینم چه مقداری از آنها مستحق برخورد بوده و چه میزان از آن‌ها جرم است اما بارها گفته‌ام که اگر جرمی از سوی رسانه‌ها و نشریات رخ دهد مدعی‌العموم در بخش عمومی به طور معمول ورود پیدا خواهد کرد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

1 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

1 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

1 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

2 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

3 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

3 روز ago