Categories: اخبار نساجی

فرم‌هایی که اختلاس میلیاردی را افشا کرد

 

در ادامه رسیدگی به پرونده فساد ۳ هزار میلیارد تومانی نوبت به پرسش چند سوال از جانب نماینده دادستان تهران از ع.ر مدیرعامل گروه ملی فولاد ایران رسید.

ع.ر در جایگاه قرار گرفت و در توضیح چگونگی صدور فرم‌های مربوط به اختصاص اعتبار گفت: این فرم‌ها به صورت خام در جلسات به من داده می‌شد.

وی افزود: در سمت چپ این فرم‌ها ضامنین امضا می‌کردند در سمت راست مسئولین بانک و در نهایت در وسط آن متقاضی امضای خود را ثبت می‌کرد.

ع.ر تصریح کرد: یک از دلایل اینکه ما معتقد هستیم فرم‌ها به صورت خام آن هم بدون اطلاع ما امضا می‌شد و در جای دیگری سایر اطلاعات در آن پر می‌شد این است که ما قرار نبود در بازی خسروی از چیزی باخبر باشیم و دوم اینکه اگر فرم‌ها خام نبود ما از نداشتن مصوبه و سایر تخلفات صورت گرفته آن باخبر می‌شدیم.

در این لحظه فراهانی خطاب به ع.ر گفت:‌شما بارها گفته‌اید که ما اطلاعی نداشتیم و فقط مه‌آفرید خسروی از همه چیز باخبر بوده در حالی که مه‌افرید در جلساتی که در دادگاه حضور داشت مدعی می‌شد که تمام کارها از اهواز مدیریت و شما و آقای س.ک از همه مسائل باخبر بودید.

فراهانی تصریح کرد:‌البته این در حالی است که س.ک رئیس بانک صادرات گروه ملی خودش چندین بار اعتراف کرده که برخلاف ادعای آن افرادی که خود را ناآگاه جلوه می‌دهند همه افراد دخیل در این پرونده از کلیت ماجرا و همچنین سوری بودن آنها باخبر بودند.

نماینده دادستان گفت:‌ سوال من از آقای ع.ر این است که شما چرا زمانی که متوجه شدید ال‌سی‌ها صوری است نیامدید و به عنوان مدیر مجموعه گروه ملی جلوی انجام کار را نگرفتید و چرا گذاشتید کار ادامه پیدا کند.

ع.ر پاسخ داد: من از همان روز اول تلاش داشتم تا از دادستانی بخواهم تا روند فرم‌هایی که ما امضا کردیم را مشخص کند.

وی گفت:‌آقای پسندیده در اولین بازجویی‌ها به من گفت شما اصلا امضایت پای فرم‌های گشایش اعتبار اسنادی وجود ندارد حال آنکه من به امضا کردن فرم ها اعتراف کرده بودم.

ع.ر افزود: رمز وقوع این فساد بزرگ بانکی در فرم‌هایی است که براساس آن گشایش اعتبارات اسنادی رخ داده است و مشخص نیست فرم‌هایی که براساس آن پول داده شده به گروه آریا فرم‌هایی است که من به عنوان مدیرگروه ملی پای آنها را امضا کردم یا فرم‌هایی است که عده‌ای افراد دیگر امضا کرده‌اند که نمی‌خواهند نامشان در این دادگاه‌ها برده شود.

وی گفت:‌ بهتر است آن چیزی که به عنوان فرم اشاره شده که ما آنرا امضا کرده‌ایم آنرا به ما نشان دهند در غیر این صورت بروند ببینند امضای چه کسانی پای فرم‌های گشایش اعتبارات اسنادی وجود دارد.

فراهانی سوال دوم خود را از ع.ر اینگونه پرسید که در اظهارات شما آمده است که از همان ابتدا شایع شده بود که ال‌سی‌های تهران سوری است و این شایعه از نیمه دوم سال ۸۹ به گونه ای شد که همه افراد از آن باخبر بودند؛ پاسخ شما چیست؟

ع.ر گفت:‌مشکل ما در گروه ملی این بود که همه به صورت جزیره‌ای فعالیت می‌کردند همین جزیره‌ای کار کردن باعث شد تا من فکر کنم همه از موضوع سوری بودن ال‌سی‌ها با خبر هستند در حالی که گویا اینگونه نبوده و باید مشخص شود که چه افرادی از آن با خبر هستند.

وی افزود: من پس از آنکه ال‌سی‌ها را امضا نکردم خسروی با من تماس گرفت و گفت اگر تو نمی‌خواهی کاری انجام دهی چرا جلوی کار کردن سایر کارمندان را می‌گیری و به این ترتیب شد که من دیگر ال سی امضا نکردم و سایر کارمندان این کار را انجام دادند.

ع.ر گفت: گرفتن ۱۳۶ فقره ال‌سی توسط خسروی هنر وی بوده و البته هنری که همراه با تلاش بانک صادرات بوده است.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

2 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

2 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

2 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

3 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

4 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

4 روز ago