Categories: اخبار نساجی

فرودگاه‌ها ظرفیت افزایش ۲ برابری مسافر را دارند

سرپرست وزارت راه با بیان اینکه در سال گذشته ۴۲ میلیون نفر از طریق ۵۴ فرودگاه جابه‌جا شده اند، گفت: در حال حاضر فرودگاه‌های کشور ظرفیت افزایش ۲ برابری مسافر را دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی نیکزاد با اعلام اینکه در سال گذشته ۴۲ میلیون نفر از طریق ۵۴ فرودگاه کشور جا‌به جا شدند، گفت: در حال حاضر ظرفیت جابه ‌جایی نزدیک به ۲ برابر این میزان مسافر در فرودگاه‌های کشور وجود دارد.

سرپرست وزارت راه و ترابری اظهار داشت: وزارت راه در تمامی زیر بخش‌ها آمادگی جذب سرمایه‌گذاران بخش غیردولتی را دارد. برای رسیدن به توسعه روز افزون در زیر ساخت‌های حمل و نقل نیازمند استفاده از منابع غیردولتی هستیم و از مشارکت بخش خصوصی حمایت می‌کنیم.

نیکزاد تاکید کرد: وزارت راه و ترابری از محل اوراق مشارکت، واگذاری سهام شرکت‌های دولتی، فروش اموال مازاد وزارتخانه و ظرفیت‌های صندوق توسعه ملی برای انجام پروژه‌های عمرانی بهره می‌گیرد.

وی با سپاس و قدردانی از حضور و مشارکت تمامی شرکت کنندگان در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه معرفی فرصتهای سرمایه گذاری در صنعت فرودگاهی جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: امیدوارم نمایشگاه حاضر در سال جهاد اقتصادی به عنوان گامی موثر برای معرفی خدمات صنعت فرودگاهی و هوانوردی کشور، زمینه‌های جلب مشارکت سرمایه گذاران برای حضور و فعالیت در این صنعت را به صورت نهادینه فراهم کرده و نهایتا بتواند به ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات فرودگاهی و هوانوردی کشور کمک نماید.

سرپرست وزارت راه و ترابری، بیان داشت: یکی از الزامات و بایدهای جهاد اقتصادی در همه عرصه ها حضور و مشارکت موثر بخش های غیردولتی در کنار بازسازی کارکردهای اقتصادی، بازآفرینی روش های اجرایی و بازخوانی مفاهیم قانونی در باب اقتصاد است.

نیکزاد گفت: بی تردید جایگاه و نقش حمل و نقل در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جوامع امروزی برکسی پوشیده نیست و از اینرو از آن به عنوان یکی از پایه های اساسی توسعه متوازن و پایدار کشورها یاد می شود چرا که شبکه های حمل و نقل با مولفه های مهمی چون اقتصاد، امنیت و عدالت ارتباط تنگاتنگ پیداکرده است.

وی با اشاره به رابطه مستقیم توسعه حمل و نقل و دستیابی به نرخ رشد اقتصادی بالاتر، یادآور شد: با افزایش ارزش افزوده بخش حمل و نقل افزایش تولید ناخالص داخلی را مشاهده می کنیم و این همان دلیلی است که توسعه اقتصادی را به توسعه بخش حمل و نقل وابسته می دانند و از آن به عنوان فعالیت های زیربنایی رشد و تحول اقتصادی یاد می نمایند.

سرپرست وزارت راه و ترابری ادامه داد: بی شک حرکت جهادی در اقتصاد کشور و رشد ۸ درصدی سالیانه آن طی سال های پیش رو، تقاضای حمل و نقل در همه اشکال آن را چندین برابر افزایش خواهد داد و این چنین است که برنامه ریزی برای استفاده موثر از ظرفیت های فراهم شده این بخش و ایجاد ظرفیت های جدید متناسب با تقاضای موثر طی سال های آتی ضرورتی اساسی برای متولیان این بخش است.

نیکزاد خاطر نشان کرد: بدیهی است فعال شدن همه ظرفیت های فراهم شده در مدهای مختلف حمل و نقلی، تولید ارزش های مضاعف اقتصادی به صورت مستقیم و غیر مستقیم و القائی و تکاثری در بخش را به دنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد: دراهمیت نظام حمل ونقل کارآمد این بس که آن را به نیروی محرکه یا موتور توسعه تعبیر می نمایند و کارآمدی و توانمندی آن را زمینه ساز توسعه پایدار وعدالت محور می دانند. از سوی دیگر فراهم سازی شرایط لازم برای جابه جایی سریع، ایمن، روان، ارزان، مطمئن و پاسخگویی به تقاضای مردم خود وظیفه ای خطیر و اساسی در جهت تامین حقوق اجتماعی و حرمت نهادن به انسان ها و گسترش عدالت اجتماعی تلقی می‌شود.

سرپرست وزارت راه، ادامه داد: هزینه بر بودن ایجاد و توسعه زیر ساخت های حمل و نقل از یک سو و محدودیت های منابع مالی از سوی دیگر ایجاب می نماید تلاش های نوینی برای تامین مالی پروژه های حمل و نقل کشور در همه اشکال آن پی ریزی شود.

نیکزاد افزود: امروز از فرودگاه‌ها به عنوان زیربنایی‌ترین بخش و مهمترین زیرساخت نظام حمل و نقل هوایی یاد می‌شود، چرا که قرار گرفتن آنها به عنوان نقطه کانونی اتصال تمامی حلقه های زنجیره خدمت رسانی در صنعت حمل و نقل هوایی، حضور نسل جدید هواپیماها، تجهیزات کمک ناوبری مدرن، رشد سریع حجم ترافیک و تقاضای سفرها و انتقالات هوایی به همراه مقررات و استانداردهای منسجم بین‌المللی و مقررات دقیق عملیات پروازی سبب شده است تا این زیر ساخت ها به عنوان سیستم های پیچیده و پویای اقتصادی و عملیاتی و یکی از عناصر محوری صنعت حمل و نقل هوایی مطرح شوند.

وی تاکید کرد: برنامه‌ریزی برای ارتقای مستمر سطح بهره‌وری منابع مادی، انسانی و فناوری فرودگاه‌ها یکی از مهمترین اقدامات ضروری متولیان حمل و نقل هوایی و هوانوردی است که این مهم بر اساس سیاست های وزارت راه و ترابری مجدانه در دستور کار شرکت فرودگاه های کشور قرار گرفته است.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

مصاحبه با آقای سام فروتنی، مدیر اجرایی شرکت فرش فارکو، در طول نمایشگاه دموتکس خاورمیانه

در گفتگوی اختصاصی مجله کهن با سام فروتنی، مدیر اجرایی شرکت فرش فارکو، که در…

2 ساعت ago

فرش عظیم زاده: جلوه ای از هنر و خلاقیت در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه

فرش عظیم زاده یکی از معروفترین و بزرگترین تولیدکنندگان در زمینه فرش دستبافت است. این…

21 ساعت ago

فرش ایرانی؛ قدرتمند اما نیازمند بازاریابی هدفمند (ویدیو)

معرفی کوتاه از شرکت بزرگ فرش قنبری نیا من امیر قنبری نیا پسر حاج محمود…

24 ساعت ago

بازگشت ایران به صحنه بین المللی در نمایشگاه دموتکس دبی (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه با یک وقفه 14 ساله دوباره برگزار شد و براساس در خواست…

3 روز ago

به برگزارکنندگان دموتکس دبی اعتماد داریم و به آینده آن امیدواریم (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس دبی بعد از تقریبا دوازده سیزده سال دوباره برگزار شد و یک وقفه…

4 روز ago

فرش بهشتی در مسیر گسترش صادرات؛ اینبار دموتکس دبی (ویدیو)

شرکت فرش بهشتی با توجه به اینکه هدف گذاری خود را در چند سال اخیر…

4 روز ago