Categories: اخبار نساجی

فرودگاه یاسوج قابلیت فرودگاهی ندارد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:
فرودگاه یاسوج قابلیت فرودگاهی ندارد

 

تین نیوز: استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش فرودگاه در رونق و توسعه یک استان به لحاظ مختلف گفت: فرودگاه یاسوج قابلیت فرودگاهی ندارد ولی این مشکل تا پایان دولت دهم برطرف می‌شود.

اکبر نیکزاد در نشست بررسی روند پیشرفت پروژه‌های مهر ماندگار در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: توسعه خطوط هوایی در سرفصل راه‌ها یکی از مهم‌ترین فاکتورهای لازم برای توسعه این استان است ولی متاسفانه فرودگاه یاسوج کارایی و قابلیت لازم برای سرعت بخشیدن به روند پیشرفت کهگیلویه و بویراحمد را ندارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد علت این امر را نبود امکان پرواز و فرود هواپیماهای بدون ملخ در این فرودگاه ذکر کرد و ادامه داد: این امر مهم با افزایش و توسعه باند این فرودگاه عملی می‌شود.

وی بیان کرد: افزایش طول باند فرودگاه یاسوج در ردیف پروژه‌های مهر ماندگار قرار گرفته است و این به این معنی است که تا پایان عمر دولت دهم به بهره‌برداری می‌رسد.

نیکزاد استان کهگیلویه و بویراحمد را زیبا و ویژه خواند و با تاکید بر لزوم سرمایه‌گذاری در گردشگری این استان تصریح کرد: راه‌ها در انواع آن از هوایی، زمینی و ریلی نقش به سزایی در رونق گردشگری دارند و به همین لحاظ در دستور کار جدی مسئولان قرار دارند.

مقام ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد عملکرد اداره‌کل گردشگری در این استان را مطلوب توصیف کرد ولی این را هم گفت که استعدادها و ظرفیت‌هایی که در گردشگری این استان هست به حدی بوده که هر چه در این زمینه کار شود باز هم کم است و جای کار بسیار وجود دارد.

وی گفت:‌ با احداث چند کیلومتر راه در کهگیلویه و بویراحمد تا چندین کیلومتر فاصله سایر استان‌ها کاهش می‌یابد که این نشان از استراتژیک بودن موقعیت این استان در کشور و محورهای شمال به جنوب و شرق به غرب دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد که در این نشست در حضور دستیار ویژه رئیس جمهوری سخن می‌گفت، سهم این استان از صنایع درآمدزا وابسته به نفت را بسیار بسیار ناچیز دانست و تاکید کرد: حداقل انتظار مردم ما این است که وقتی ۲۵ درصد نفت کشور را تولید می‌کنند لابد ۲۵ درصد صنایع وابسته به نفت را هم در اختیار داشته باشند ولی اینگونه نیست.

وی تخصیص صد درصدی اعتبارات پروژه‌های مهر ماندگار و تخصیص ۸۲ میلیارد تومان برای توسعه کشاورزی را در همین ابتدای سال فرصتی برای توسعه این استان دانست و اظهار امیدواری کرد که مدیران و مسئولان کهگیلویه و بویراحمدی با تلاش مضاعف از این موقعیت برای خدمت به مردم بهره ببرند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

شروع ضعیف نمایشگاه صنایع وابسته فـرش ماشـیـنی کاشـان در سـال اول(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان در سال اول برگزاری خود در سایت نمایشگاهی…

15 ساعت ago

فواصـل کم بین برگـزاری نـمایشگـاه ها باعث پایین آمدن کیفیت آن ها میشود(ویدیو)

کاشان قطب صنعت نساجی ایران است. شهر کاشان پتانسیل های بسیار زیادی در زمینه صنعت…

15 ساعت ago

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

5 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

5 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

5 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

6 روز ago