اخبار نساجی

رئیس جمهور برزیل خطاب به اوباما: از تحریم ایران دست بردارید

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

یورونیوز: رئیس جمهوری برزیل در جریان دیدار با همتای آمریکاییش باراک اوباما درکاخ سفید، از تحریم های آمریکا علیه ایران انتقاد کرد و تداوم آن را باعث تشدید بحران در خاورمیانه و نیز افزایش شدید قیمت نفت دانست.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، سایت یورونیوز روز سه شنبه (۱۰ آوریل/۲۲ فروردین) نوشت: دیلما روسف، رئیس جمهوری برزیل در جریان دیدار با همتای آمریکاییش باراک اوباما درکاخ سفید، از تحریم های آمریکا علیه ایران انتقاد کرد و تداوم آن را باعث تشدید بحران در خاورمیانه ونیز افزایش شدید قیمت نفت دانست.

انتقاد از سیاست های پولی کشورهای توسعه یافته، محور دیگر سخنان خانم روسف در جریان مذاکرات روز سه شنبه با آقای اوباما بود. خانم روسف معتقد است که کاهش ارزش پول کشورهای توسعه یافته، منجر به کاهش بهای کالای تولیدی در این کشورها شده و در نتیجه امکان رقابت را از محصولات ارزان مناطق کمتر توسعه یافته می گیرد. در مقابل، رئیس جمهوری آمریکا، بدون نشان دادن واکنش به انتقادهای طرف برزیلی، ترجیح داد رشد اقتصادی برزیل را بستاید. مقامات کاخ سفید خواستار به دست آوردن سهم بیشتری از بازار برزیل برای فعالیت شرکت های آمریکایی هستند.

در همین روز وزرای امور خارجه دو کشور، پیش نویس موافقت نامه ای را در زمینه هوانوردی به امضا رساندند. هیلاری کلینتون گفت که این توافق صنعت هوانوردی هر دو کشور را توسعه داده و باعث جابه جایی کالا و گردشگران بیشتری میان آمریکا و برزیل خواهد شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×