Categories: اخبار نساجی

فشار از سوی دولت برای استفاده دولت از منابع صندوق وجود نداشته باشد

 

    رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی تاکید کرد: :با توجه به تجربه حساب ذخیره ارزی نباید فشار برای استفاده دولت از منابع صندوق وجود داشته باشد به عبارت دیگر باید اجازه دهیم صاحبان صنعت از این منابع استفاده کنند.

به گزارش ایسنا سید صفدر حسینی با بیان اینکه در سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری، صندوق توسعه ملی به عنوان بانک مرکزی بخش خصوصی معرفی شده است، اظهار کرد:منابع ارزی صندوق برای ارائه تسهیلات، به صاحبان صنعت و کارآفرینان منابع خوبی است و در این زمینه کمبود نداریم.

وی در ادامه با اشاره به این که طرح های خوب، ضعیف و متوسط برای استفاده از منابع صندوق توسعه ملی وجود دارد، تاکید کرد:تعداد طرح‌های مناسب و دارای توجیه باید افزایش یابد.

رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی در ادامه گفت:سپرده ارزی ما نزد بانکها سبب خواهد شد سازوکار تأمین سرمایه ما بیشتر شود و ۲۰ درصد از منابع ما را برای پرداخت تسهیلات در نظر بگیرند.

وی با اشاره به این که خوشخبتانه بانکهای عامل کارشان را به خوبی انجام می‌دهند، تصریح کرد:با توجه به تجربه حساب ذخیره ارزی نباید فشار برای استفاده دولت از منابع صندوق وجود داشته باشد به عبارت دیگر باید اجاه دهیم صاحبان صنعت از این منابع استفاده کنند.

رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی با بیان این‌که در قانون بودجه پیش‌بینی شده که ۱۰ درصد از منابع ورودی جدید به بخش صنعت داده شود،تاکید کرد: در این راستا بانک صنعت و معدن اقدامات خوبی کرده و بالاترین جذب سرمایه در گردش را داشته است.

وی با اشاره به اینکه در مناطق محروم سود بانکی را ۴ درصد کاهش داده‌ایم، تصریح کرد:این اقدام می تواند مشوقی برای حضور صاحبان صنعت در مناطق محروم باشد، به علاوه ۲ سال تنفس داده و میزان آورده را ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش داده‌ایم.

حسینی در ادامه گفت: به ایدرو و ایمیدرو نیز اجازه داده شده در مناطق محروم تا ۴۹% سرمایه‌گذاری کنند که این امر هم سبب می‌شود در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کارآمدی بیشتر ایجاد کنیم.

رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی ادامه داد:اجازه دهید که طرح ها بررسی شوند زیرا اگر طرح توجیه داشته باشد پذیرفته خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که نگرانی برای بازگشت منابع صندوق وجود ندارد، اظهار کرد:همه منابعی که از سرمایه در گردش برمی‌گردد مجددا نزد بانکها سپرده‌گذاری خواهد شد و قابل استفاده توسط صنعتگران خواهد بود.

به گفته او بانک باید پاسخگو باشد و صنعتگران نیز باید کمک کنند تا بانکها کار خودشان را انجام دهند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

ترکیه و جهش صادرات فرش به ۱۸۳ کشور

ترکیه طی ۶ ماه به ۱۸۳ کشور و منطقه آزاد فرش صادر کرد؛ آمریکا و…

1 روز ago

گزارش صنعت نساجی و پوشاک ترکیه

نویسنده: دکترکامران داوری نیکو رایزن بازرگانی ایران در ترکیه آشنایی با صنعت نساجی و پوشاک…

4 روز ago

نمایشگاه فرش قازی آنتپ ۲۰۲۴: رویدادی موفق با چشم‌اندازهای امیدوارکننده برای آینده

گروه نمایشگاهی TÜYAP با همکاری اتاق بازرگانی قازی انتپ، نمایشگاه فرش قازی انتپ 2024 را…

1 هفته ago

تمایز محصول استراتژی‌های کلیدی برای موفقیت در بازار رقابتی

تمایز محصول به یک استراتژی بازاریابی اشاره دارد که یک محصول را جذاب و متفاوت…

1 هفته ago

شماره ۸۶ مجله نساجی کهن ویژه نامه تیرماه منتشر شد

تبلیغات روی جلد: شرکت معتمد تکس فهرست مطالب شماره 86 مجله نساجی کهن نمایشگاه اصفهان:…

1 هفته ago

انتخاب هیات رییسه جدید اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران (ویدیو)

انتخاب هیات رییسه و بررسی مسائل مهم صادرات روز دوشنبه اول مرداد ماه ۱۴۰۳ پنجاهُ…

1 هفته ago