اخبار نساجی

سرنوشت قطب سوم خودروسازی در هاله ای از ابهام قرار گرفت

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

طولانی شدن زمان برای صدور جواز تاسیس و آغاز عملیات اجرایی قطب سوم خودروسازی کشور، آینده این طرح ملی را با ابهاماتی مواجه کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سال گذشته وزیر صنایع و معادن وقت در ابلاغی به رییس هیات عامل ایدرو، دستور برنامه ریزی برای ایجاد قطب سوم خودروسازی کشور را صادر کرد.

محرابیان در ابتدای سال جاری نیز اظهار کرده بود که سال۱۳۹۰ سالی است که سومین قطب تولید خودرو در ایران تاسیس خواهد شد.

اگرچه از آن زمان تاکنون اقدامات مقدماتی در این خصوص صورت گرفته است، اما طبق جدیدترین اطلاعات به دست آمده، سرمایه گذاران این طرح علی رغم برگزاری جلسات متعدد هنوز به توافق نهایی در خصوص ترکیب و چگونگی مشارکت سرمایه گذاران در این طرح نرسیده اند و همچنان اختلافاتی با یکدیگر دارند.

این وضعیت در حالی است که با توجه به نزدیکی به ایام پایانی سال۱۳۹۰، تاکنون باید توافق نهایی در این خصوص صورت گرفته و جواز تاسیس این طرح صادر می شد.

در این شرایط به اجماع نرسیدن سرمایه گذاران قطب سوم خودروسازی کشور در خصوص ترکیب سرمایه گذاران احتمالی، ابهاماتی را در خصوص آینده این طرح مطرح کرده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

چنین وضعیتی در حالی است که ظاهرا سرمایه گذاران زیادی آماده مشارکت در این طرح بوده و در صورت اجرایی شدن آینده آن را موفق و توجیه پذیر ارزیابی می کنند.

در حال حاضر سرمایه گذاران اصلی طرح ایجاد قطب سوم خودروسازی کشور را تعدادی از قطعه سازان، برخی تجار اصفهانی و اعضای خانه صنعت و معدن اصفهان تشکیل می دهند. البته موضوع مشارکت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در این طرح نیز همچنان مطرح است.

حجم سرمایه گذاری پیش بینی شده برای ایجاد قطب سوم خودروسازی کشور بین۱۵۰۰ تا دو هزار میلیارد تومان است. البته برای راه اندازی فاز اول این پروژه با ظرفیت تولید۳۰۰ هزار دستگاه خودرو حداقل هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری باید صورت گیرد.

قطب سوم تولید خودرو کشور با ظرفیت یک میلیون دستگاه راه اندازی خواهد شد. البته در فاز اول این پروژه، ظرفیت۳۰۰ هزار دستگاهی تولید خودرو راه اندازی شده و به مرور به ظرفیت یک میلیون دستگاه خواهد رسید.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×