فعالیت بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی فعال در استان گیلان

 

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان گیلان گفت: استان گیلان به دلیل قرار گرفتن در کنار دریای خزر و نزدیکی مرزی با کشورهای آسیای میانه همچنین منابع بی شمارخدادادی توانسته است بیش از ۲ هزار و۶۰۰واحد صنعتی فعال را در خود جای دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تولید وتجارت ایران (شاتا)؛«علی منتظری» درنشست خبری ودر جریان بازدیدخبرنگاران از صنایع نساجی استان گیلان با بیان این مطلب ،افزود : در واحدهای صنعتی یاد شده به تعداد۸۷ هزار نفر مشغول فعالیت هستند .

وی افزود: همچنین دراستان گیلان بالغ بر یک هزار و ۱۰۰ طرح صنعتی نیمه تمام در حال اجراست

منتظری با اشاره به اینکه برخی از واحدهای تولیدی با ظرفیت پائین دراستان گیلان در حال فعالیت هستند ؛ گفت: افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی موجود، تکمیل پروژه های نیمه تمام صنعتی ، حفظ شرایط موجود تولید با تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی از اولویتهای بخش تولید محسوب می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: صنایع نساجی از قابلیت های مهم سرمایه گذاری استان گیلان است و در گذشته گیلان در بخش صنعت نساجی جزء چهار استان برتر کشورمحسوب می شد ولی متاسفانه در سنوات گذشته به دلیل اینکه اغلب واحدهای نساجی استان دولتی بوده و واگذاریهای غیر کارشناسی در آنها صورت گرفته است ،آنها را دچار مشکلات عدیده ای نموده است.

به گفته منتظری ؛ از میان  پنج واحد صنایع ابریشم ( چهار واحد بزرگ و یک واحد کوچک ) تنها دو واحد فعال می باشندوبه دلیل کاهش زراعت توت برای پرورش کرم ابریشم صنعت نوغانداری استان در معرض فراموشی است.
وی گفت: واردات بی رویه پارچه و منسوجات به کشور ضربات جبران ناپذیری به صنعت نساجی وارد کرد.

منتظری در ادامه با بیان اینکه صنایع سلولزی از دیگرقابلیتهای صنعتی گیلان است؛ گفت: هم اکنون عملیات اجرایی شش واحد صنایع سلولزی با ظرفیت بیش از ۶۰۰ هزار متر مکعب آغاز شده است.

وی گفت: با تشکیل کارگروه حمایت از تولید در استان دو هفته یکبار با حضور مسئولان دولتی، فعالان اقتصادی و تولیدی تشکیل شده و درصدد رفع مشکلات آنان به ویژه ازطریق سیستم بانکی می باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در ادامه یاد آور شد: این استان دارای ۱۰۰ معدن است که ۶۰ درصد این معان فعال هستندکه بطور عمده به معادن شن و ماسه رودخانه ای اختصاص دارد.

وی تصریح کرد : در زمینه صنایع معدنی نظیر کاشی و سرامیک و سیمان شاهد رشدهای فزاینده ای نسبت به دوره مشابه سال قبل و سایر استانها هستیم.

منتظری گفت: بیش از ۱۰۰ هزار واحد صنفی در استان گیلان وجود داردکه بزودی نخستین شهرک پخش کشور دراستان گیلان با شرکت ۱۹۰ شرکت پخش بزرگ افتتاح می شود.

وی در پایان ضمن تقدیر از  خبرنگاران رسانه های کشوری برای بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی استان گیلان گفت: تور رسانه ای وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام مثبتی در راستای آشنایی خبرنگاران رسانه های گروهی با حوزه فعالیت تولید اقدام مثبتی تلقی می شود.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

نمایشگاه فرش غازیانتپ ۲۰۲۴: رویدادی موفق با چشم‌اندازهای امیدوارکننده برای آینده

گروه نمایشگاهی TÜYAP با همکاری اتاق بازرگانی غازیانتپ، نمایشگاه فرش غازیانتپ 2024 را با موفقیت…

20 ساعت ago

تمایز محصول استراتژی‌های کلیدی برای موفقیت در بازار رقابتی

تمایز محصول به یک استراتژی بازاریابی اشاره دارد که یک محصول را جذاب و متفاوت…

23 ساعت ago

شماره ۸۶ مجله نساجی کهن ویژه نامه تیرماه منتشر شد

تبلیغات روی جلد: شرکت معتمد تکس فهرست مطالب شماره 86 مجله نساجی کهن نمایشگاه اصفهان:…

2 روز ago

انتخاب هیات رییسه جدید اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران (ویدیو)

انتخاب هیات رییسه و بررسی مسائل مهم صادرات روز دوشنبه اول مرداد ماه ۱۴۰۳ پنجاهُ…

2 روز ago

ریچارد آرکرایت پیشگام انقلاب صنعتی و پدر سیستم کارخانه‌های مدرن

ریچارد آرک‌رایت: پدر سیستم کارخانه های صنعتی مدرن ریچارد آرکرایت بود. او که یک مرد…

2 روز ago

تفکر طراحی رویکردی برای خلق محصولات کاربرمحور و نوآورانه

تفکر طراحی روش یا رویکردی است که به افراد (مانند مدیران محصول یا طراحان محصول)…

3 روز ago