فعالیت بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی فعال در استان گیلان

 

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان گیلان گفت: استان گیلان به دلیل قرار گرفتن در کنار دریای خزر و نزدیکی مرزی با کشورهای آسیای میانه همچنین منابع بی شمارخدادادی توانسته است بیش از ۲ هزار و۶۰۰واحد صنعتی فعال را در خود جای دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تولید وتجارت ایران (شاتا)؛«علی منتظری» درنشست خبری ودر جریان بازدیدخبرنگاران از صنایع نساجی استان گیلان با بیان این مطلب ،افزود : در واحدهای صنعتی یاد شده به تعداد۸۷ هزار نفر مشغول فعالیت هستند .

وی افزود: همچنین دراستان گیلان بالغ بر یک هزار و ۱۰۰ طرح صنعتی نیمه تمام در حال اجراست

منتظری با اشاره به اینکه برخی از واحدهای تولیدی با ظرفیت پائین دراستان گیلان در حال فعالیت هستند ؛ گفت: افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی موجود، تکمیل پروژه های نیمه تمام صنعتی ، حفظ شرایط موجود تولید با تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی از اولویتهای بخش تولید محسوب می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: صنایع نساجی از قابلیت های مهم سرمایه گذاری استان گیلان است و در گذشته گیلان در بخش صنعت نساجی جزء چهار استان برتر کشورمحسوب می شد ولی متاسفانه در سنوات گذشته به دلیل اینکه اغلب واحدهای نساجی استان دولتی بوده و واگذاریهای غیر کارشناسی در آنها صورت گرفته است ،آنها را دچار مشکلات عدیده ای نموده است.

به گفته منتظری ؛ از میان  پنج واحد صنایع ابریشم ( چهار واحد بزرگ و یک واحد کوچک ) تنها دو واحد فعال می باشندوبه دلیل کاهش زراعت توت برای پرورش کرم ابریشم صنعت نوغانداری استان در معرض فراموشی است.
وی گفت: واردات بی رویه پارچه و منسوجات به کشور ضربات جبران ناپذیری به صنعت نساجی وارد کرد.

منتظری در ادامه با بیان اینکه صنایع سلولزی از دیگرقابلیتهای صنعتی گیلان است؛ گفت: هم اکنون عملیات اجرایی شش واحد صنایع سلولزی با ظرفیت بیش از ۶۰۰ هزار متر مکعب آغاز شده است.

وی گفت: با تشکیل کارگروه حمایت از تولید در استان دو هفته یکبار با حضور مسئولان دولتی، فعالان اقتصادی و تولیدی تشکیل شده و درصدد رفع مشکلات آنان به ویژه ازطریق سیستم بانکی می باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در ادامه یاد آور شد: این استان دارای ۱۰۰ معدن است که ۶۰ درصد این معان فعال هستندکه بطور عمده به معادن شن و ماسه رودخانه ای اختصاص دارد.

وی تصریح کرد : در زمینه صنایع معدنی نظیر کاشی و سرامیک و سیمان شاهد رشدهای فزاینده ای نسبت به دوره مشابه سال قبل و سایر استانها هستیم.

منتظری گفت: بیش از ۱۰۰ هزار واحد صنفی در استان گیلان وجود داردکه بزودی نخستین شهرک پخش کشور دراستان گیلان با شرکت ۱۹۰ شرکت پخش بزرگ افتتاح می شود.

وی در پایان ضمن تقدیر از  خبرنگاران رسانه های کشوری برای بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی استان گیلان گفت: تور رسانه ای وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام مثبتی در راستای آشنایی خبرنگاران رسانه های گروهی با حوزه فعالیت تولید اقدام مثبتی تلقی می شود.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

2 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

2 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

2 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

3 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

4 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

4 روز ago