Categories: اخبار نساجی

فعال شدن ۲۹۵ واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری تا پایان سال

 

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، ۲۹۵ واحد تعطیل و نیمه تعطیل تولیدی و صنعتی استان تا پایان امسال فعال می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: با تلاش و جدیت انجام شده و به خصوص از ابتدای امسال تاکنون، هفت طرح و واحد بزرگ تولیدی شامل فولاد سفید دشت، واحد تولید و بسته بندی آب معدنی، ورق پوشش دار تاراز، نساجی حجاب، پرتو دهی گاما( شارپو ایرانیان)، پتروشیمی لردگان و متالوژی آسیا رونق گرفته و برخی به مرحله تکمیل و بهره برداری رسیده است.

سید نعیم امامی افزود: طی سه سال فعالیت دولت یازدهم تاکنون در استان هشت واحد بزرگ تولیدی و صنعتی شامل صبا فولاد زاگرس، نان صنعتی، کاشی پاسارگاد، ذوب و ریختگری، مخازن کمپوزیتی، ذوب ریسی و نیرات پتاسیم فعال و وارد چرخه تولید شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از ابتدای دولت یازدهم تا پایان سال گذشته ۲۱۹ پروانه بهره برداری واحد تولیدی و صنعتی در استان صادر شده است، اظهار کرد: میزان سرمایه گذاری این تعداد پروانه صادر شده ۴۵۴۵ میلیارد ریال و ظرفیت اسمی اشتغال ۲۲۰۰ نفر بوده است.

امامی گفت: امسال در راستای برنامه های اقتصاد مقاومتی ۳۶۰۰ تا ۴۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت برای رونق واحد های تولیدی و صنعتی راکد اختصاص می یابد.

وی اظهار کرد: در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، ۲۹۵ واحد تعطیل و نیمه تعطیل تولیدی و صنعتی استان تا پایان امسال فعال می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان ادامه داد: پس از بررسی و تشکیل کارگروه و کمیته های تخصصی رونق تولید و بازگشت مجدد واحدهای نیمه تعطیلی و تعطیل، هم اکنون ۸۲ طرح و واحد صنعتی برای دریافت تسهیلات اقتصاد مقاومتی به بانک های عامل معرفی شدند.

امامی پیش بینی کرد، امسال ۵۰ طرح تولیدی و صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در استان در صورت تخصیص اعتبار تا پایان سال بهره برداری شود.

امامی با بیان اینکه ۴۰ طرح صنعتی و کشاورزی با اعتبار ۴۵۵ میلیارد ۸۵۰ میلیون ریال در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تصویب شد، افزود: کلیه طرح‌های تولیدی و تبدیلی بعد از بررسی‌های انجام شده به بانک‌ها معرفی می‌شود.

* لزوم حمایت کامل از تولیدکنندگان

وی گفت بر اساس آمارها در حال حاضر ۱۲۸۸ واحد تولیدی و صنعتی و حدود ۳۰ هزار واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری مشغول فعالیت هستند. رفع مشکلات این واحدها می تواند نقش مهمی در رونق اقتصاد و بازار این منطقه داشته باشد و شواهد نشان می دهد که رویکرد دولت تدبیر و امید نیز حمایت کامل از تولیدکنندگان و صنعت بوده است. از سوی دیگر به تازگی نیز رفع مشکل ۶۹ طرح تولیدی در چهارمحال و بختیاری در این ستاد تصویب شده است که به نظر می رسد مقدمات بهبود واحدهای تولید استان در حال فراهم شدن است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان چهار محال و بختیاری در این زمینه گفت: هم اکنون ۲۱ شهرک و ناحیه صنعتی در استان فعال است که ۱۵۵۹ قرارداد واگذاری زمین به سرمایه گذاران در این مناطق واگذار شده است.

علیرضا شفیع زاده اظهار کرد: تمامی زیرساخت های لازم برای فعالیت اقتصادی و استقبال از سرمایه گذاران در شهرک های صنعتی استان مهیاست.

به گفته وی، مشکل تامین آب برای برخی صنایع استان بویژه صنایع شرق استان، مهم ترین مشکل در این بخش است که با اجرای طرح انتقال آب بن به بروجن این مساله با جدیت پیگیری می شود.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه در آینده پتانسیل های خود را بیشتر نشان خواهد داد(ویدیو)

شرکت فرش خاطره کویر کاشان در سال 1380 شروع به فعالیت کرده است. در حال…

2 روز ago

رونق نمایشگاه دموتکس خاورمیانه و آینده درخشان برای صنعت فرش (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه بازگشت بسیار خوبی داشته است و این نمایشگاه آینده بسیار خوبی خواهد…

2 روز ago

در نمایشگاه دموتکس دبی پرتعداد بودیم، اما تنهای تنها…

در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه که در دبی برگزار شد طبق آمارها ۷۰ درصد  فضای نمایشگاهی…

2 روز ago

برنده اصلی نمایشگاه های فرش ماشینی برگزارکنندگان هستند نه تولید کنندگان!

مهندس روزبه مروج از کارشناسان صنعت فرش ماشینی ایران در گفتگویی با مجله کهن دیدگاه…

2 روز ago

نمایشگاه Hometex استانبول ۲۰۲۴: دنیای منسوجات خانگی

Hometex استانبول، بزرگترین گردهمایی نساجی در اروپا، ایالات متحده آمریکا، خاورمیانه و آفریقا می باشد…

3 روز ago

گرجستان می تواند به قطب تجارت نساجی در منطقه تبدیل شود

گرجستان کشوری است که سابقه زیادی در صنعت نساجی و پوشاک دارد و در سالهای…

3 روز ago