Categories: اخبار نساجی

فهرست جدید قیمت خواربار

 

با پایان یافتن نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا و خریدهای انبوهی که مردم با استفاده از فرصت تخفیف خرید داشتند، هم اکنون عطش خرید کالاهای اساسی فرو نشسته است.

به گزارش خبرنگار مهر، روزهایی که در پی هم می‌گذشت و قیمت کالاهای اساسی گاه به صورت ساعتی در بازار تغییر می‌کرد، عطش مردم را در خریدها بیشتر و بیشتر می‌کرد، البته برخی هم ترجیح می‌دادند خرید نکنند تا بازار به آرامش نسبی برسد و حداقل آنها بتوانند با توجه به درآمدی که در اختیار دارند، سبد مصرفی خانوار خود را پر کنند.

به همین دلیل بود که همانطور که رفتار بازار در مورد قیمت برخی کالاهای اساسی قابل پیش‌بینی نبود، حدس زدن رفتار مصرف‌کنندگان نیز کاری آسان نبود و مردم در مورد هر کالایی، واکنش‌های متفاوتی را نشان می‎‌دادند. نمونه آن هم بازار مرغ بود که به دلیل نوسانات قیمتی، گاه تقاضا را بر عرضه پیشی می‌داد و گاه هم عرضه زیاد که از تقاضا سبقت می‌گرفت، خود عاملی بر کاهش قیمت می‌شد.

این رفتار به خصوص در آستانه ماه مبارک رمضان، نگرانی بسیاری را از سوی کارشناسان، مردم و حتی برخی مسئولان و سیاستگذاران در بازار ایجاد کرده بود که امسال، مردم به راحتی نمی‌توانند مایحتاج روزانه خود را به دلیل نوسانات زیاد قیمتی تامین کنند، به همین دلیل بود که دولت برنامه ضربتی در نظر گرفت و با برگزاری همزمان نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا و برگزاری فروش‌های فوق‎العاده، شرایط را به گونه‌ای پیش برد که عرضه کالاهای سبد مصرفی خانوارها، به وفور صورت گیرد و فروشندگان نیز، تخفیف‌های مناسبی را در نظر بگیرند.

در این میان، مردم نیز با شم اقتصادی خود، رو به بازار آوردند و کالاهای مصرفی خود را به میزان کافی خرید کرده و حاشیه امنی از وجود کالاهای اساسی در منازل خود را به وجود آوردند؛ به همین دلیل، هم اکنون که بساط برگزاری این نمایشگاهها برچیده شده است، عطش خرید مردم نیز فروکش کرده و بازار به سمت آرامش پیش رفته است.

گشت و گذاری در بازار نشانگر این است که قیمت برخی از کالاها کاهش یافته و برخی دیگر نیز، ثبات قیمتی را تجربه می‌کنند، این در شرایطی است که قیمت کالاهایی همچون مرغ به یکباره ۱۰۰۰ تومان کاهش یافته و هم اکنون به قیمت ۶۵۰۰ تومان رسیده است.

یکی از فروشندگان کالا در میادین میوه و تره‌بار به خبرنگار مهر می‌گوید: در روزهای گذشته، تقاضا برای خرید مرغ از سوی مردم کاهش یافته است؛ این در شرایطی است که قرار بر این است که میزان عرضه مرغ با قیمت مصوب دولتی بیشتر شود و همین امر، سبب می‌شود که قیمت فروکش کند.

وی می‌افزاید: قیمت مرغ در میدان بهمن که محلی برای عمده‌فروشی این کالا است، کاهش یافته است و بسیاری از خریداران، تقاضای خود را به راحتی تامین می‌کنند، این در حالی است که دلالان نیز بازار مرغ را رها کرده‌اند و گویا قرار است به سراغ کالای دیگری بروند.

او می‌گوید: دلالان روزهای متعددی را در بازار بهمن سپری می‌کردند تا بتوانند مرغ را با قیمت بالاتر بفروشند، متاسفانه نظارتی هم در این میان صورت نمی‌گرفت و آنها به راحتی کار خود را پیش می‌بردند.

جزئیات قیمتی انواع خواربار

بررسی‌های میدانی مهر نشانگر این است که هر کیلوگرم مرغ تازه کامل بسته‌بندی شده ۵۲۰۰ تومان، مرغ کامل منجمد بسته‌بندی ۳۱۰۰ تومان، هر کیلوگرم راسته با استخوان گوسفندی ۱۶۳۰۰ تومان، راسته بی استخوان ۲۴۷۰۰ تومان، ران پاک کرده گوسفندی با استخوان ۲۰ هزار و ۹۰۰ تومان، سردست ۱۸۹۰۰ تومان، کف دست ۲۰ هزار و ۸۵۰ تومان، قلوه گاه گوسفندی ۱۱ هزار و ۳۵۰ تومان، ماهیچه ۲۲ هزار و ۶۵۰ تومان، چرخکرده مخلوط ۱۷ هزار و ۲۵۰ تومان است.

همچنین هر بسته نخود ۹۰۰ گرمی ۲۶۰۰ تومان، هر بسته لوبیا چیتی ۹۰۰ گرمی ۲۶۰۰ تومان، هر بسته ۹۰۰ گرمی لوبیا قرمز ۲۱۵۰ تومان، هر بسته ۹۰۰ گرمی لوبیا سفید ۲۱۰۰ تومان، هر بسته ۹۰۰ گرمی ماش ۲۶۰۰ تومان و هر بسته ۹۰۰ گرمی لپه ۲۶۵۰ تومان است.

همچنین قیمت هر کیلوگرم برنج هاشمی ۳۱۰۰ تومان، برنج طارم ۳۱۰۰ تومان، برنج صدری ۲۸۰۰ تومان، ببرنج دودی ۲۷۵۰ تومان، برنج وارداتی ۱۹۰۰ تومان، برنج ندا ۱۹۰۰ تومان و برنج خزر ۲۰۰۰ تومان است.

هر کیلوگرم شکر فله ۱۲۵۰ تومان، قند کله فله ۱۴۲۰ تومان، قند شکسته کارتنی ۱۵۲۰ تومان است.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

نمایشگاه فرش غازیانتپ ۲۰۲۴: رویدادی موفق با چشم‌اندازهای امیدوارکننده برای آینده

گروه نمایشگاهی TÜYAP با همکاری اتاق بازرگانی غازیانتپ، نمایشگاه فرش غازیانتپ 2024 را با موفقیت…

14 ساعت ago

تمایز محصول استراتژی‌های کلیدی برای موفقیت در بازار رقابتی

تمایز محصول به یک استراتژی بازاریابی اشاره دارد که یک محصول را جذاب و متفاوت…

17 ساعت ago

شماره ۸۶ مجله نساجی کهن ویژه نامه تیرماه منتشر شد

تبلیغات روی جلد: شرکت معتمد تکس فهرست مطالب شماره 86 مجله نساجی کهن نمایشگاه اصفهان:…

1 روز ago

انتخاب هیات رییسه جدید اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران (ویدیو)

انتخاب هیات رییسه و بررسی مسائل مهم صادرات روز دوشنبه اول مرداد ماه ۱۴۰۳ پنجاهُ…

2 روز ago

ریچارد آرکرایت پیشگام انقلاب صنعتی و پدر سیستم کارخانه‌های مدرن

ریچارد آرک‌رایت: پدر سیستم کارخانه های صنعتی مدرن ریچارد آرکرایت بود. او که یک مرد…

2 روز ago

تفکر طراحی رویکردی برای خلق محصولات کاربرمحور و نوآورانه

تفکر طراحی روش یا رویکردی است که به افراد (مانند مدیران محصول یا طراحان محصول)…

2 روز ago