Categories: اخبار نساجی

فهرست کالاهایی که قطعا گران نمی شوند!

در میان همهمه افزایش قیمت ها مواردی نیز بوده که از سوی مسئولین قول عدم تغییر قیمت شان حداقل تا پایان همین امسال داده شده که در ادامه مروری بر انها می اندازیم.

همراهان نیوز: موضع افزایش قیمت بلیت هواپیما که همیشه در روزهای پایانی سال مطرح و در نوروز اعمال می شود امسال با یک تفاوت مواجه شده و ان اینکه وزیر راه و شهرسازی گفته قیمت بلیت هواپیما تا پایان سال جاری افزایشی نخواهد داشت.
البته اقای وزیر افزایش موقتی بلیت اتوبوسهای برون شهری درایام تعطیلات نوروز را امری طبیعی عنوان کرده و اظهار داشته:اتوبوسهای برون شهری به دلیل اینکه در ایام تعطیلات به صورت یک سر خالی مسافر جابجا می کنند برای جبران خسارت تحمیلی موقتا افزایش قیمتی را طبق روال هر ساله خواهند داشت.

وی خاطر نشان کرد: معمولا این افزایش قیمت بین ۱۵ تا ۲۰ درصد می باشد که بعد از ۱۵ فروردین به روال گذشته خود بر خواهد گشت.
*تثبیت قیمت شیر در بازار تا پایان سال ۹۰
شیر که امسال چندین بار قیمتهایش سیر صعودی پیدا کرده قرار است براساس تصمیم جلسه کارگروه تنظیم بازار لااقل تا پایان امسال تغییر قیمتی نداشته باشد.

مدیرعامل اتحادیه لبنی در همین باره گفته است: با تعیین و تصویب قیمت خرید شیر از دامدار قیمت شیر برای مصرف‌کننده هم تا پایان سال تغییر نخواهد کرد. مجید علی‌داد اظهار داشت: در شصتمین جلسه کارگروه تنظیم بازار با تعیین قیمت خرید شیر از دامدار قرار شد

قیمت مصرف‌کننده هم تا آخر سال هیچ تغییری نکند.
مدیرعامل اتحادیه لبنی افزود:‌ عدم تغییر قیمت مصرف‌کننده تنها در صورت افزایش نیافتن قیمت خرید شیر از دامدار خواهد بود.وی خاطرنشان کرد: عدم تغییر قیمت برای مصرف‌کننده حاشیه امنی را برای مصرف‌کنندگان ایجاد می‌کند.

*قیمت روغن نباتی تا پایان سال تغییر نخواهد کرد

انجمن روغن نباتی اعلام می کندهیچ گونه افزایش قیمتی تا پایان سال لحاظ نمی شود و دراین راستا هرگاه سیاست جدیدی در نظر گرفته شود با رایزینی با سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و وزارتخانه خواهد بود.
رئیس انجمن روغن نباتی کشور همچنین گفت:با توجه به نوسانات نرخ ارز و همچنین افزایش قیمت جهانی روغن نباتی ممکن است قیمت تحت تاثیر این عوامل قرار گیرد اما قطعاً این تغییرات به صورت کارشناسی شده و با هماهنگی کامل با ارگانهای ذیربط بر روی قیمت تمام شده کالا لحاظ خواهد شد.

رئیس انجمن روغن نباتی کشورگفت:با توجه به سیاست دولت مبنی بر تخصیص نرخ ارز مرجع برای کالاهای اساسی، روغن خام کارخانجات نیز با نرخ ۱۲۲۶۰ تعیین و تامین ارز شد.
وی در ادامه با تاکبد بر بی تفاوتی به برخی شایعات تاکید کرد:وفور روغن نباتی در قفسه های مغازه ها و فروشگاهها وعرضه مداوم این کالا از سوی واحدهای تولیدی در یکماه گذشته به مصرف کنندگان این اطمینان خاطر رامی دهد تااز عرضه روغن نباتی در کشور نگران نباشند.

خلیلی همچنین با بیان این مطلب که روغن نباتی برای ماههای پایانی سال به صورت ویژه و در قالب فروشگاههای زنجیره ای و عرضه مستقیم کالا در حال عرضه است تاکید کرد: عرضه روغن نباتی با تخفبف ۶ درصدی در سطح فروشگاههای زنجیره ای و مراکز تامین کالا یکی از اقداماتی است که در رسیدن خواسته های مردم به حاشیه امن موثر خواهد بود.
وی در ادامه سخنان خود یادآور شد:باتوجه به سرانه مصرف در کشور و برای رسیدن به تعادل در تنظیم بازار،به حدود۱۰۰ تا۱۱۰ هزار تن روغن نباتی ساخته شده و آماده برای توزیع نیاز است.

*قیمت نان تا پایان سال افزایش نمی یابد

نان پای ثابت سفره های ایرانی هم براساس قول وزیر قرار است فلان افزایش قیمتی نداشته باشد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تا پایان امسال درحوزه خبازی (نان و گندم) افزایش قیمت نخواهیم داشت.
مهدی غضنفری درباره کیفیت نان پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها نیز گفت:کیفیت نان، بهتر از قبل شده ، اما هنوز جای بهبود دارد و تا حد توان در این راستا گام بر خواهیم داشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، کیفیت نان را تابع کیفیت گندم دانست و افزود: برخی استان ها از گندم کیفی برخوردارند و برخی استان های دیگر گندم با کیفیت پایین ترمصرف می کنند و یا ممکن است اختلاط گندم به خوبی انجام نشود .این امر بر کیفیت آرد و خمیر اثر خواهد داشت و به تبع آن کیفیت نان را پایین می آورد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

2 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

2 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

2 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

3 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

4 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

4 روز ago