فیض‌الهی خبر داد: برگزاری پاویون تخصصی برای انطباق فرش با مبلمان ایرانی

معاون امور بازاریابی مرکز ملی فرش یکی از برنامه‌های متنوع در دستور کار بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف را برگزاری پاویون مرکز ملی فرش ایران و خانه ایرانی برای انطباق فرش با دکوراسیون و مبلمان ایرانی است.

به گزارش شاتا، مجتبی فیض‌الهی در حاشیه این نمایشگاه گفت: این کار برای حفظ جایگاه فرش دستباف ایرانی در خانه‌های ایرانی انجام می‌شود.

به گفته وی، نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف برای توسعه صنعت فرش دستبافت برگزار شده است و در همین ارتباط شاهد حضور چشمگیر شرکت کنندگان در نمایشگاه هستیم.

فیض‌الهی با اشاره به وسعت نمایشگاه افزود: بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف در وسعت ۴۴ هزار مترمربعی برپا شده است که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: امسال بیش از ۵۶۰ غرفه‌دار در قالب اتحادیه‌ها، تشکلات و ذینفعان در بخش‌های خصوصی در نمایشگاه شرکت کردند. فیض‌الهی اظهار کرد: برای معرفی هرچه بهتر فرش دستبافت به بازارهای صادراتی اقدام به دعوت از تجار فعال در سایر کشورهای دنیا شده است.

معاون امور بازاریابی مرکز ملی فرش ایرانی با اشاره به دعوت شدگان از نقاط مختلف جهان گفت: شاهد حضور بیش از ۲۴۰ تاجر خارجی در قالب مهمانان انفرادی و ۱۰ هیات تجاری بوده و پذیرای آنها شده‌ایم.

وی ادامه داد: وزیر صنعت، معدن وتجارت در مراسم افتتاحیه نمایشگاه فرش دستباف از ۵ گواهینامه ثبت جهانی نشانه های جغرافیایی رونمایی کرد.

فیض‌الهی با اشاره به لزوم معرفی هرچه بهتر فرش دستبافت، اظهار کرد: با توجه به شروع نمایشگاه و اقدامات انجام شده در تبلیغات، شواهد نشان می‌دهد استقبال از نمایشگاه دارای شرایط امیدوارکننده‌ای است.

وی افزود: در بازارهای درون مرزی نیز اقدام به تبلیغات گسترده در شبکه های صدا و سیما، مجلات و روزنامه‌ها شده است.

معاون امور بازاریابی مرکز ملی فرش از مصرف‌کنندگان داخلی فرش دستباف نیز خواست که فرش را نه فقط برای مصرف بلکه برای سرمایه‌گذاری خریداری کنند.

به گفته فیض‌الهی فرش دستبافت دارای ویژگی مختلفی است که آن را از سایر کفپوش ها متمایز می‌کندکه می‌توان به موارد مهمی از قبیل نقش آن در سلامت افراد به‌خصوص کودکان اشاره کرد. وی افزود: در کفپوش‌های مصنوعی از مواد شیمیای و آلرژی زا استفاده می شود بنابراین بهتر است که مصرف‌کنندگان از فرش دستبافت به جای کفپوش‌های مصنوعی استفاده شود .

معاون امور بازاریابی مرکز ملی فرش بیان کرد: جنبه‌های فرهنگی این کالا از سایر کفپوش ها متمایز است تولید فرش دستباف، ریشه در فرهنگ و سنت دیرینه ایرانی دارد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

3 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

3 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

3 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

4 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

5 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

5 روز ago