Categories: اخبار نساجی

فیتیله، دو ماه تعطیله!

شما به عنوان یک شهروند این حق را دارید که پیگیر کار خود باشید، اما بی‌شک کارمندان و مدیران ادارات این حق و حقوق را ندارند که در روزهای آخرسال پیگیر کار مردم نباشند !

روز گذشته برای انجام یک کار ساده اداری که به دلیل نداشتن امضای یکی از مدیران چند ماه در چرخه اداری مانده بود،‌ به یکی از ادارات مراجعه کردم، پس از انتظار چند ساعته با پاسخ منفی مدیران سازمان و آوردن توجیه مشغله کاری آخر سال مواجه شدم و در نهایت هم کار اداری باز هم در روال اداری باقی ماند و به سال جدید ارجاع داده شد.

شاید مشابه این ماجرا برای بسیاری از شما هم اتفاق افتاده باشد. زمانی که با اشتیاق برای پیگیری یک کار به اداره‌ای مراجعه می‌کنید با پاسخ منفی کارمندان و مدیران سازمان مورد نظر کارهایتان به سال آینده ارجاع داده می‌شود!

عکس‌العمل شما در مواقع مواجه شدن با این موضوع و شنیدن پاسخ منفی کارمندان چیست؟
ممکن است با شنیدن پاسخ منفی و ارجاع دادن کارهایتان به سال جدید از پیگیری منصرف شوید و یا با سماجت و قاطعیت به پیگیری کار خود بپردازید. به هر حال شما به عنوان یک شهروند این حق را دارید که پیگیر کار خود باشید، اما بی‌شک کارمندان و مدیران ادارات این حق و حقوق را ندارند که در روزهای آخرسال پیگیر کار مردم نباشند و انجام همه امور را با بالا گرفتن تب و تاب روزهای آخر سال به سال جدید موکول کنند.

متأسفانه در چند سال گذشته همزمان با روزهای آخر سال تعدادی از سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی به بهانه‌های گوناگون از ارائه خدمات به ارباب رجوع خودداری و بسیاری از امور و فعالیت‌ها را به سال آینده موکول می‌کنند! این موضوع در بسیاری از ادارات به ویژه ادارات دولتی مشاهده می‌شود و در چند سال گذشته به عنوان یک اصل سازمانی از سوی کارمندان و میران پذیرفته شده است!

در این میان تبعات انجام ندادن امور و فعالیت‌ها در روزهای آخر سال تنها متوجه ارباب رجوع و شهروندان است، جالب اینجاست که در روزهای آخر سال، مدیران بسیاری از ادارات برای اینکه در حال و هوای سال نو خود را مدیری فعال و پرکار نشان دهند، با ژست‌های مدیریتی در سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های گوناگون سعی می‌کنند تا هم سازمان و هم جایگاه مدیریتی خود را پویا و فعال نشان دهند.

البته این فعال بودن برخی از مدیران تنها در سخنان و گفتارها باقی می‌ماند و در آستانه سال جدید و درست در زمانی که کارهای مردم تنها در انتظار یک امضا و یا یک موافقت ساده از سوی مدیران است، بسیاری از فعالیت‌ها به سال جدید موکول می‌شود. این در حالی است که تعطیلات طولانی مدت عید نوروز و اتصال آن به کم کاری‌های آخر سال باعث می‌شود که به طور میانگین دو ماه از سال وضعیت کاری در بسیاری از ادارات در «کما» باشد و کار ارباب رجوع بر زمین بماند.

به راستی مسئولیت تلف شدن وقت،‌هزینه و عمر مردم در رفت و آمدهای اداری بر گردن کدام مسئول و سازمان است؟!

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

علی همتی، کارآفرین برتر استان تهران در همایش صنعت و معدن

علی همتی: کارآفرین برتر تهران در همایش تجلیل از تولیدکنندگان صنعت و معدن پیشرفت و…

1 روز ago

حضور ۱۲۰ شرکت خارجی از ۱۳ کشور در نمایشگاه صنعت نساجی

سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نساجی ایران دیروز (۲۹ مردادماه) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران…

2 روز ago

تغییرات جدید در هیات مدیره انجمن دارندگان نشان های تجاری پوشاک ایران

اخیرا به استناد ماده ۲۷ اساسنامه تشکل ها تغییراتی در هیات مدیره انجمن دارندگان نشان…

3 روز ago

کیفیت کالاهای نساجی به کیفیت آب وابسته است

همانطور که کیفیت آب مصرفی روزانه ما بر روی سلامت ما تاثیر مستقیم و مهمی…

4 روز ago

شماره ۸۷ مجله نساجی کهن ویژه نامه مردادماه منتشر شد

تبلیغات روی جلد: کاوان شیمی فهرست مطالب شماره 87 مجله نساجی کهن استراتژی جدید شرکت…

1 هفته ago

گواهینامه های استاندارد فرش ماشینی

موسسه تحقیقات فرش و کفپوش OETI اتربش (0534 :NB) از مراکز شناخته شده اتحادیه ارویا…

1 هفته ago