Categories: اخبار نساجی

قابل توجه مسئولین اقتصادی دولت ومجلس

به گزارش رویش نیوز دکتر میثم موسایی در گفت وگو با  فارس اظهارداشت: ایران با توجه به منابع عظیم نفت، گاز و… و همچنین موقعیت استراتژیک خاص خود و برخوداری از انرژی که ۱۵ برابر جمعیت آن است، توان رشد اقتصادی بالای ۱۰ درصد دارد.

این استاد تمام دانشگاه با اشاره به پیش بینی شد منفی هشت دهم درصدی بانک جهانی از رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۲ گفت: مادامی که مجلس و دولت درگیر اختلافات خود هستند و سایه سیاست بر سر اقتصاد ایران سنگینی می کند و سیاستهای حاکم توزیعی است تا تولیدی، پیش بینی بانک جهانی ممکن است محقق شود.

وی با تأکید بر اینکه جهان خواستار کاهش رشد اقتصادی ایران است و نوک حمله و هدف تمام تهدیدها و تحریمها، عدم تبدیل ایران به قدرت اقتصادی است اظهارداشت: به اعتقاد من مسأله غرب با ایران، مسأله برخورداری ایران از انرژی هسته ای و… نیست، بلکه هدف اصلی تمام این تهدید و تحریم، عدم رشد اقتصادی ایران و عدم توان تبدیل آن به یک اقتصاد قوی است.

موسایی اضافه کرد: تلاش غرب بر این است که ایران، اقتصاد توانمندی نباشد تا نتواند به صدور ارزشها خود اقدام کند. کشوری که اقتصاد قوی نداشته باشد به کشوری با بیکاری بالا، رکود واحدهای تولیدی، کشور وابسته به مصرف و واردات و… تبدیل خواهد شد.

وی در خصوص راهکارهای افزایش رشد اقتصادی ایران گفت: اولین گام در این مسیر کنار گذاشتن اختلافات مجلس و دولت و نیز ایجاد زمینه حاکمیت نخبگان علمی بر سر تصمیم گیری در خصوص مسایل اقتصادی است. که در این صورت نخبگان تصمیم گیر و مجلس و دولت مجری این نظرات خواهند بود.

این اقتصاددان افزود: در گام دوم لازم است تا اقتصاد ایران مستقل از سیاست شود و در مرحله بعد به اصلاح سیاستها اقدام شود به طوری که محور سیاستها تولید باشد نه توزیع. از سوی دیگر نیاز به گرفتن مالیات بیشتر از ثروتمندان نیز بهره مندی از یک تأمین اجتماعی قوی برای تأمین هزینه های درمان، بیکاری، عمر و… است.

وی تأکید کرد: نباید اجازه داد که تلاشهای غرب برای کاهش رشد اقتصادی ایران با موفقیت روبرو شود، چرا که با وجود همه تهدیدها و تحریمها، اقتصاد ایران از چنان قدرتی برخوردار است که از پا درنیاید. این را نیز غرب به خوبی می داند به همین دلیل است که تمام امکانات و توان خود را بر روی ضعیف کردن اقتصاد ایران متمرکز کرده است.

موسایی گفت: حتی تهدید به حمله نیز در همین فضا و با همین هدف رخ می دهد، چراکه این حرکت نیز می تواند به ناامن جلوه دادن اقتصاد ایران بیانجامد.

وی تأکید کرد: با تغییر سیاستها، اتکا به پتانسیلهای بالای اقتصادی، حاکمیت نخبگان علمی در اقتصاد و استقلال اقتصاد از سیاست، ایران می تواند به رشد اقتصادی بالای ۱۰ درصد دست یابد. در غیر این است با شعار نمی توان راه به جایی برد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

ترکیه و جهش صادرات فرش به ۱۸۳ کشور

ترکیه طی ۶ ماه به ۱۸۳ کشور و منطقه آزاد فرش صادر کرد؛ آمریکا و…

1 روز ago

گزارش صنعت نساجی و پوشاک ترکیه

نویسنده: دکترکامران داوری نیکو رایزن بازرگانی ایران در ترکیه آشنایی با صنعت نساجی و پوشاک…

4 روز ago

نمایشگاه فرش قازی آنتپ ۲۰۲۴: رویدادی موفق با چشم‌اندازهای امیدوارکننده برای آینده

گروه نمایشگاهی TÜYAP با همکاری اتاق بازرگانی قازی انتپ، نمایشگاه فرش قازی انتپ 2024 را…

1 هفته ago

تمایز محصول استراتژی‌های کلیدی برای موفقیت در بازار رقابتی

تمایز محصول به یک استراتژی بازاریابی اشاره دارد که یک محصول را جذاب و متفاوت…

1 هفته ago

شماره ۸۶ مجله نساجی کهن ویژه نامه تیرماه منتشر شد

تبلیغات روی جلد: شرکت معتمد تکس فهرست مطالب شماره 86 مجله نساجی کهن نمایشگاه اصفهان:…

1 هفته ago

انتخاب هیات رییسه جدید اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران (ویدیو)

انتخاب هیات رییسه و بررسی مسائل مهم صادرات روز دوشنبه اول مرداد ماه ۱۴۰۳ پنجاهُ…

1 هفته ago