قاچاق کالا موجب نابودی منابع تولید‎ ‎می‌شود‎ ‎

جانشین کمیسیون مبارزه با قاچاق‎ ‎کالا استان سیستان و بلوچستان گفت: رشد فزاینده پدیده قاچاق زمینه نابودی و فلج شدن‎ ‎منابع تولیدی را فراهم می‌کند‎. ‎

‏ “جلال سیاح”روز درگردهمایی سراسری روسای کمیسیون های مبارزه‎ ‎با قاچاق کالا و ارز استان‌های سراسر کشور با بیان تاثیر عوامل متعدد در شدت و ضعف‎ ‎قاچاق، گفت: شیب قیمت به هر سمتی که باشد همه عوامل مانند شدت تقاضا، شرایط اقتصادی‎ ‎اجتماعی منطقه و غیره سبب بروز قاچاق کالا می شوند‎.
‎وی سپس با ارایه گزارشی‎ ‎درباره قاچاق مشروبات الکلی و قاچاق کالا در سواحل این استان، گفت: اثرات زیانبار‎ ‎قاچاق در منطقه مشهود است و موجب شده بسیاری از عوامل مولد و فعال تبدیل سربار‎ ‎شوند‎.
‎به اعتقاد جانشین کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا استان سیستان و بلوچستان‎ ‎، قاچاق موجب می شود تا بسیاری از منابع تولید معطل بماند، بعنوان مثال در بخش‎ ‎کشاورزی، زارع به جای تولید و کشت و کار به مرور به سمت قاچاق کشیده شود‎.

‎سیاح‎ ‎با بیان آنکه سودآوری بالای قاچاق در بسیاری از مقاطع، فرصت فعالیت را از کشور‎ ‎می‌گیرد، افزود: مبارزه با قاچاق جوانب مختلفی دارد و تنها با اشتغالزایی می‌توان‎ ‎با آن مبارزه نمود و باید از طریق هماهنگی، مبارزه هدفمند بر علیه آن را آغاز کرد‎.

۳۵ ‎رقم قاچاق‎
‎سیاح اظهار داشت: در استان سیستان و بلوچستان ۵۳ رقم‎ ‎کالا در عرصه قاچاق وجود دارد که از این تعداد دو کالا از نظر حجم و قیمت توجه‎ ‎ویژه‌ای را به خود معطوف دارد‎.
‎وی سوخت و دام را از جمله کالاهای مورد قاچاق‎ ‎برشمرد و تصریح کرد: در زمینه سوخت و فرآورده‌های نفتی علاوه بر فعالیت های نیروی‎ ‎انتظامی و وزارت اطلاعات برای کشفیات تلاش بسیاری انجام شده است‎.
‎سیاح ادامه‎ ‎داد: با اقدامات نرم افزاری مشخص شد که با سرمایه گذاری درعرصه های پیشگیری می توان‎ ‎دربخش حمل ونقل ،سوخت و غیره فرصت های قاچاق را تا حد بالایی کاهش داد‎.

‎جانشین‎ ‎کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سیستان و بلوچستان در ادامه به ارزیابی‎ ‎وضعیت قاچاق دام در این استان پرداخت و تصریح کرد: رویکرد مبارزه دراین استان موجب‎ ‎سه برابر شدن کشفیات شد‎.
‎وی افزود: “ما با ساماندهی دام توانستیم در سال های‎ ‎اخیر بیش از یکصد هزار دام را به صورت قانونی وارد کنیم‎”.
‎سیاح تاکید کرد: در‎ ‎سال ۸۶، بیش از ۲۵ هزار دام و در سال ۸۸ بیش از ۷۵ هزار رأس دام بصورت قانونی و‎ ‎بهداشتی وارد استان سیستان و بلوچستان شد‎.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

موفقیت نمایشگاه دموتکس خاورمیانه: ارزیابی مثبت خانم آذلبار (ویدیو)

خانم آذلبار نماینده شرکت نمایشگاهی دموتکس در ایران نمایشگاه دموتکس خاورمیانه (دموتکس دبی) که در…

11 ساعت ago

دموتکس دبی بهترین موقعیت برای پیشرفت شرکت های ایرانی

آقای محمد شیفع رجالی مدیر عامل فرش کلاسیک در مصاحبه با مجله کهن فرمودند: نمایشگاه…

1 روز ago

سازماندهی نمایشگاه دموتکس دبی در چهارماه یک موفقیت بزرگ بود (ویدیو)

خانم سونیا ودا کاستلانو مدیر جهانی نمایشگاه های دموتکس در گفتگویی با مجله نساجی کهن…

1 روز ago

نمایشگاه دموتکس راهی برای صادرات فرش به اقصی نقاط جهان (ویدیو)

گفتگو با آقای حاج محمد داوود مدیرعامل فرش و گلیم بهارستان: آقای حاج محمد داوود…

1 روز ago

رکورد جدید فرش عظیم زاده در نمایشگاه دموتکس دبی ۲۰۲۴ (ویدیو)

شرکت فرش عظیم‌زاده یکی از شرکت‌های معروف و معتبر در زمینه تولید و فروش فرش…

2 روز ago

محصولی جدید از فرش اکباتان

فرش اکباتان در راستای هدف خود که همگام بودن با تکنولوژی روز دنیا می‌باشد ؛…

4 روز ago