قطعه ای از فرش معروف افسانه ای بهارستان توسط وزیر ارتباطات کشف شد!!

خبری به نقل از خبرگزاری فارس منتشر شد که طی آن وزیر ارتباطات مجددا مطالبی عنوان کرده که اینبار علاوه بر عموم موجبات حیرت متخصصین و اهالی فرهنگ و هنر را بطور خاص فراهم آورده است.

بر اساس این گزارش محمدحسن نامی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با هیئتی از کشور سوئیزلند متشکل از وزرای دادگستری، اطلاعات، ارتباطات و فناوری اطلاعات و اقتصاددان و تحلیلگر مسائل سیاسی تقریبا از همه چیز سخن گفته است. از آی تی و مخابرات و فضای فوق جو تا دموکراسی و کوچ عشایر و رونق دامپروری. البته در این میان مطالبی که وی در ارتباط با فرش دستباف اعلام کرده است بیش از بقیه موارد نظر علاقمندان به فرش دستباف را بخود جلب نموده.

نامی در زمینه فرش دستباف الحق هر چه میدانسته گفته و نشان داده که یک ویزر تا چه اندازه می تواند نسبت به تاریخ، هنر و فرهنگ کشور خود دور و بیگانه باشد. نکته جالب تر این که این مطالب نشان می دهد که برخی میران ارشد کمترین توجهی به شان جایگاهی که در آن قرار گرفته اند نداشته و اظهارات بی اساس جایگاه وزارتی را چنین باستهزاء می گیرند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود به تاریخچه صنعت فرش در ایران اشاره کرد و با اعلام زمان دقیق! فرشی که احتمالا باید فرش پازیریک باشد گفت: اولین فرش بافته شده در ایران مربوط به ۲۴۲۰ سال پیش بوده است و فرش‌هایی که به صورت آنتیک نگهداری می‌شوند از پشم طبیعی و رنگ طبیعی در آنها استفاده شده است. اینکه وزیر ارتباطات بر اساس چه منطقی فرش پازیرک را اولین فرش بافته شده در ایران می داند مطلبی است که مثل برخی ادعاهای وی باید خود ایشان در این باره توضیح دهد.

این گزارش می افزاید که نامی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به کوچ عشایر پرداخته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه سخنان خود با اشاره به حمله اعراب به ایران با قاطعیت بر وجود فرش بهارستان تاکید کرده و علاوه بر آن تولید آن را به هزاران سال قبل از دوران خسروژرویز نسبت داده و می گوید: زمانی که اعراب به ایران حمله کردند، فرش بسیار بزرگی در کاخ مدائن وجود داشت که هزاران سال قبل از آن بافته شده بود.

وزیر ارتباطات با بیان این موضوع تاریخی که اتفاقا بر سر صحت و یا افسانه بودن آن تردید های جدی وجود دارد اعلام کرده است که:
کسانی که به ایران حمله کردند آن فرش را تکه تکه کردند و هر تکه آن را یکی برد و اکنون یکی از آن تکه‌ها در موزه لندن نگهداری می‌شود.
جالب این است که وزیر ارتباطات برای اولین بار از وجود یک تکه از این قالی در موزه لندن (کدام موزه اش را حدس بزنید) خبر داده است.خدا آخر و عاقبت فناوری اطلاعات را بخیر کند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

2 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

2 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

2 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

3 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

4 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

4 روز ago