گروه بازرگانی- دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع نساجی و‎ ‎پوشاک گفت: هم اکنون قیمت انواع پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه در بازار‎ ‎کاهش چشمگیری یافته است و در آستانه خریدهای نوروزی فرصت مناسبی است تا‎ ‎هموطنان اجناس باکیفیت ایرانی را با پایین ترین قیمت ممکن خریداری کنند‏‎.

‎مهندس‎ ‎مهدی یکتا با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: در شرایطی که به دلیل‎ ‎عدم پرداخت تسهیلات بانکی، کمبود نقدینگی مشکلات عدیده ای را برای واحدهای‎ ‎تولیدی و صادراتی به وجود آورده است، این واحدها درصددند تا از طریق کاهش‎ ‎قیمت محصولات، نقدینگی مورد نیاز واحدهای خود را در پایان سال تامین کنند‎.
‎دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک در ادامه تصریح‎ ‎کرد: واحدهای پوشاک به رغم آنکه قیمت را پایین آورده اند، اما کوچک ترین‎ ‎افتی در کیفیت محصولات مشاهده نمی شود و مردم می توانند کیفیت و تنوع‎ ‎پوشاک داخل را به راحتی با آنچه تحت عنوان لباس های خارجی هم اکنون در‎ ‎بازار عرضه می شود مقایسه کنند. دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان‎ ‎پوشاک در پاسخ به این پرسش که چرا برخی پوشاک خارجی با قیمت هایی به مراتب‎ ‎ارزان تر از تولیدات داخلی در بازار عرضه می شود؟ گفت: مسلما قیمت پوشاک‎ ‎اصل خارجی اگر از مبادی قانونی وارد کشور شود، بسیار بیشتر از ارزش واقعی‎ ‎آن خواهد شد بنابراین به نظر نمی رسد پوشاک اصل خارجی ارزان تر از تولیدات‎ ‎داخلی باشد. به گفته وی، خرید پوشاک داخلی موجب بقای واحدهای تولیدی و‎ ‎صادراتی و مانع از بیکاری کارکنان این صنف می شود‎.

‎از سوی دیگر،‎ ‎معاون وزیر بازرگانی اعلام کرد: قیمت کالاهای عرضه شده در نمایشگاه های‎ ‎بهاره حداقل ۱۵ درصد و حداکثر ۴۰ درصد پایین تر از قیمت های سطح شهر است‎.
‎گفته‎ ‎می شود که ارزش صادرات پوشاک در مقایسه با سال گذشته حدود ۴۰درصد کاهش‎ ‎یافته است. صادرکنندگان پوشاک ایرانی در حالی به رقم ۱۲۰میلیون دلار‎ ‎صادرات رسیده اند که بحران مالی جهانی تا فراسوی مرزهای کشور پیش آمده و‎ ‎دامن گیر ترکیه این مهم ترین صادرکننده پوشاک در آسیا شده است. وضعیت کره‎ ‎و چین نیز به گونه ای است که هر روز بر شمار بیکاران این صنعت افزوده می‎ ‎شود. در چنین موقعیتی مدیران صنعت نساجی ایران نیز همچون دیگر صنایع به‎ ‎بسته حمایتی دولت چشم دوخته اند که البته هنوز نه به دار است نه به بار.‏

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

موفقیت نمایشگاه دموتکس خاورمیانه: ارزیابی مثبت خانم آذلبار (ویدیو)

خانم آذلبار نماینده شرکت نمایشگاهی دموتکس در ایران نمایشگاه دموتکس خاورمیانه (دموتکس دبی) که در…

13 ساعت ago

دموتکس دبی بهترین موقعیت برای پیشرفت شرکت های ایرانی

آقای محمد شیفع رجالی مدیر عامل فرش کلاسیک در مصاحبه با مجله کهن فرمودند: نمایشگاه…

1 روز ago

سازماندهی نمایشگاه دموتکس دبی در چهارماه یک موفقیت بزرگ بود (ویدیو)

خانم سونیا ودا کاستلانو مدیر جهانی نمایشگاه های دموتکس در گفتگویی با مجله نساجی کهن…

1 روز ago

نمایشگاه دموتکس راهی برای صادرات فرش به اقصی نقاط جهان (ویدیو)

گفتگو با آقای حاج محمد داوود مدیرعامل فرش و گلیم بهارستان: آقای حاج محمد داوود…

1 روز ago

رکورد جدید فرش عظیم زاده در نمایشگاه دموتکس دبی ۲۰۲۴ (ویدیو)

شرکت فرش عظیم‌زاده یکی از شرکت‌های معروف و معتبر در زمینه تولید و فروش فرش…

2 روز ago

محصولی جدید از فرش اکباتان

فرش اکباتان در راستای هدف خود که همگام بودن با تکنولوژی روز دنیا می‌باشد ؛…

4 روز ago