Categories: اخبار نساجی

قیمت جهانی طلای سیاه از ۱۲۰دلار عبور کرد

 

قطع صادرات نفت ایران به اسپانیا و آلمان باعث شد تا قیمت نفت برنت دریای شمال از مرز ۱۲۰ دلار به ازای هر بشکه عبور کند؛ در حالی که نفت سبک آمریکا در پی گزارش اداره اطلاعات انرژی این کشور مبنی بر احتمال افت تقاضا، مسیر کاهش قیمت را در پیش گرفت و هر بشکه ۱۰۱ دلار فروخته شد.

رئیس‌جمهور برزیل به اقتصادهای نوظهور دنیا هشدار داده که تحریم نفتی ایران باعث افزایش بهای این فراورده خواهد شد. فارس به نقل از رویترز گزارش داد که قیمت نفت برنت دریای شمال که ۲روز پیش به‌شدت کاهش یافته بود، دیروز بار دیگر افزایش یافت و به بالای ۱۲۰ دلار رسید.پیش از این اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارشی پیش‌بینی کرد تقاضای نفت جهان و آمریکا در سال ۲۰۱۲ میلادی کاهش خواهد یافت که این گزارش افت نزدیک به ۳ دلاری نفت را رقم زده بود.دیروز اما قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۱۵سنت افزایش به۱۲۰.۰۳دلار رسید. به گفته کارشناسان بازار نفت، درصورت تشدید نگرانی‌ها درخصوص عرضه و صادرات نفت از سوی کشورهای خاورمیانه به‌خصوص ایران قیمت نفت بار دیگر افزایش خواهد یافت.

تحریم‌های ایران نفت را گران می‌کند

رئیس‌جمهور برزیل در دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا از اعمال تحریم‌های غرب بر ضد‌ایران انتقاد کرد و گفت که این کار قیمت نفت را افزایش می‌دهد.خبر دیگر از بازار نفت اینکه، ایران در اقدامی پیش دستانه و در آستانه مذاکرات با ۱+۵ صادرات نفت خود به اسپانیا و آلمان را قطع کرد.شبکه خبری پرس تی وی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: ایران در واکنش به تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه خود عرضه نفت به اسپانیا را متوقف کرده است.پیش از این وزیر نفت ایران قطع صادرات نفت به یونان را تایید کرده بود.دیروز وزارت خارجه اسپانیا طی بیانیه‌ای خبر توقف صادرات نفت ایران به این کشور را تایید کرد.

پس از توقف فروش نفت ایران به کشورهای انگلستان، فرانسه، یونان و اسپانیا، از دیروز فروش طلای سیاه به پالایشگاه‌های آلمانی هم متوقف شد و برخی خبرها حکایت از قطع صادرات نفت به ایتالیا دارد.سیدمحسن قمصری مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران پیش‌تر با بیان اینکه آلمان هیچگاه بازار هدف صادرات نفت ایران نبوده است، گفته بود: بر این اساس قراردادهای بلندمدتی برای فروش نفت به شرکت‌های پالایشگر آلمانی امضا نشده است.

اتحادیه اروپا قصد دارد از ابتدای تابستان واردات نفت از ایران را متوقف کند و از کلیه اعضای خود خواسته است منابع جایگزین نفت ایران را هر چه سریع‌تر پیدا کنند. آمریکا ماه گذشته یونان، اسپانیا، بلژیک، جمهوری چک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، هلند، لهستان و انگلیس را از تحریم‌های علیه ایران معاف کرده است. خبر دیگر اینکه شرکت کشتیرانی چاینا اوشن بزرگ‌ترین شرکت حمل‌ونقل دریایی چین اعلام کرد که شرکت بیمه دولتی چین پوشش بیمه‌ای مورد نیاز محموله‌های نفتی ایران را تامین خواهد کرد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

نمـایشگاه صنایع وابـسته فرش ماشینی کـاشـان: پـلـی بـرای تـوسعـه صنـعت(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان در محل دائمی نمایشگاه بین المللی کاشان برگزار…

3 ساعت ago

اولین دوره دموتکس خاورمیانه را با همه مشکلات، مثبت ارزیابی می کنم(ویدیو)

شرکت فرش کلاسیک برای اولین بار در نمایشگاه دموتکس دبی حضور پیدا کرد. به طور…

2 روز ago

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه در آینده پتانسیل های خود را بیشتر نشان خواهد داد(ویدیو)

شرکت فرش خاطره کویر کاشان در سال 1380 شروع به فعالیت کرده است. در حال…

4 روز ago

رونق نمایشگاه دموتکس خاورمیانه و آینده درخشان برای صنعت فرش (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه بازگشت بسیار خوبی داشته است و این نمایشگاه آینده بسیار خوبی خواهد…

4 روز ago

در نمایشگاه دموتکس دبی پرتعداد بودیم، اما تنهای تنها…

در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه که در دبی برگزار شد طبق آمارها ۷۰ درصد  فضای نمایشگاهی…

4 روز ago

برنده اصلی نمایشگاه های فرش ماشینی برگزارکنندگان هستند نه تولید کنندگان!

مهندس روزبه مروج از کارشناسان صنعت فرش ماشینی ایران در گفتگویی با مجله کهن دیدگاه…

4 روز ago