Categories: اخبار نساجی

قیمت خرید گندم نباید با هزینه های تولید این محصول فاصله داشته باشه

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در واکنش به پایین بودن نرخ خرید تضمینی گندم از کشاورزان توسط دولت، گفت: در حال حاضر تولید گندم و سایر محصولات کشاورزی در کشور با مشکلاتی روبرو است که پایین بودن نرخ خرید تضمینی گندم نیز به مبلغ کیلویی ۵۵۰ تومان ظلم به کشاورز بوده و دولت باید در تعیین این نرخ تجدید نظر کند.

به گزارش زلال نیوز ، امید کریمیان افزود: قیمتی که برای خرید تضمینی گندم تعیین می‌شود باید با افزایش هزینه‌های تولید همخوانی داشته باشد.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قیمت خرید تضمینی گندم نباید با هزینه های تولید این محصول فاصله داشته باشد و اگر دولت غیر از این عمل کند در حق کشاورزان اجحاف کرده است.

وی اظهارداشت: دولت باید قیمت خرید تضمینی گندم را به نحوی تعیین کند که کشت این محصول برای کشاورزان صرفه اقتصادی داشته باشد و آنان را از تولید کردن دلسرد نکند.

این نماینده مجلس نهم با بیان اینکه افزایش قیمت‌ها تأثیر زیادی روی قیمت تمام شده گندم برای کشاروزان داشته است، تأکید کرد: در چنین شرایطی قیمت خرید تضمینی گندم باید افزایش یابد.

کریمیان در ادامه با اشاره به اینکه افزون بر کود شیمیایی، سوخت و گازوئیل سهمیه‌ای هم به کشاورزان تخصیص نیافته است، افزود: از ابتدای سال گذشته کشاورزان گازوئیل آزاد استفاده نکرده‌اند و این مشکل عمده کشاورزان، به‌تازگی حل شده است.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس تصریح کرد: اجرای ناقص قانون هدفمند کردن یارانه‌ها بر وضعیت معیشتی کشاورزان تأثیرات نامطلوبی گذاشته است ولی کمکی از سوی دولت به آن ها صورت نمی‌گیرد.

وی اظهارداشت: در حال حاضر نرخ خرید تضمینی محصول استراتژیکی مانند گندم کیلویی ۵۵۰ تومان تعیین شده که این میزان باید افزایش یافته و دولت نیز برای توسعه صادرات و تولید گندم باید از ظرفیت های بخش خصوصی نیز استفاده کند.

کریمیان تصریح کرد: دولت برای تشویق و ترغیب کشاورزان به تولید بیشترباید با اتخاذ استراتژی اقتصادی کارآمد زمینه را طوری فراهم کند که کشاورزان دغدغه ای برای فروش محصولاتشان نداشته باشند.

این نماینده مجلس نهم در ادامه تأکید کرد: هنگامی که دولت گندم را با قیمت مناسب از کشاورزان خریداری نمی کند، کشاورز نیز از فروش گندم به دولت با نرخ پایین خودداری کرده و دولت نیز به ناچار برای تأمین آرد مورد نیاز داخل اقدام به واردات با نرخی بالاتر از خرید تضمینی می کند که این به تولید ملی ضربه وارد می کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان یادآور شد: تعیین مکانی مناسب برای جمع‌آوری به موقع محصول گندم و همچنین وجود قیمتی عادلانه موجب روانه شدن سیل عظیمی از گندم کشاورزان به سیلو‌های دولت شده و به این ترتیب دست دلالان و واسطه‌ها کوتاه می‌شود.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

22 ساعت ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

22 ساعت ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

23 ساعت ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

2 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

3 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

3 روز ago