Categories: اخبار نساجی

قیمت واکسن مننژیت ۲ برابر شد

واکسنی که پیش از این زائران با قیت ۱۶ هزار تومان آن را تهیه می‌کردند ناگهان به قیمت ۳۶ هزار تومان در بازار دارویی کشور به فروش رسید.

ناصر ریاحی، ریس اتحادیه واردکنندگان دارو درباره افزایش قیمت واکسن مننژیت و همچنین کمیاب شدن ناگهانی آن در کشور به قانون گفت: «در بازار دارویی کشور ۲ نوع واکسن مننژیت وجود دارد

یکی از آن‌ها با ورژن ساده‌تر و با قیمت مناسب در بازار وجود دارد و شرکت جهان‌بهبود که یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های وارد کننده است و در زمینه واردات محصولات مهم دارویی و تجهیزات پزشکی فعالیت می‌کند وظیفه ورود این نوع واکسن را برعهده دارد و نوع دیگر این واکسن که در بازار دارویی کشور وجود دارد به دلیل لوکس بودن و روش ساخت آن، که از تکنولوژی بر‌تر روز بهره گرفته، گران‌تر و با تعداد محدودی در کشور فروخته می‌شود.»

ریاحی در ادامه توضیح داد: «هرساله حجاج و زائران خانه خدا موظف هستند که در هنگام خروج از کشور واکسن‌هایی از جمله واکسن مننژیت به آن‌ها تزریق شود. نرخ آن هم مشخص و ثابت است و وزارت بهداشت و درمان کشور مسوول رسیدگی به قیمت‌های دارویی به خصوص دارو‌های وارد کننده است. متاسفانه مشکلی که در سال جاری اتفاق افتاد و منجر به گرانی واکسن و کمیابی آن شد اختلالی بود که در ورود واکسن مننژیت توسط شرکت جهان بهبود بوجود آمد.»

ریاحی در پاسخ به این سوال که آیا علت این اختلال در واردات، بحث تحریم‌ها بوده است پاسخ داد: «با وجود بحث تحریم‌ها وزارت بهداشت بیشتر از هر نهاد و سازمانی تمام تلاشش بر این است که بیماران با دغدغه و هزینه کمتری داروی موردنیاز خود را تهیه کنند. نظارت کافی بر روی داروهای وارداتی دارد و از واردکنندگان خواسته است که با سود کمتری دارو را در اختیار بیماران قرار دهند.

علیرغم توضیحات ریاحی مبنی بر موقتی بودن این افزایش قیمت، مشاهدات میدانی و برخی گله‌مندی‌های بیماران نشان می‌دهد کمبود و گرانی این واکسن در بازار همچنان برای بیماران و نیازمندان آن مشکل ایجاد کرده است.

دیرکل جمعیت هلال احمر استان بوشهرنیز گفت : افزایش قیمت واکسن مننژیت زایران خانه خدا به دلیل وارد نشدن واکسن ۱۶۵ هزار ریالی است.

عبدالکریم شعبان زاده افزود: با توجه به توافقی که بین سازمان جمعیت هلال احمر و سازمان حج و زیارت کشور صورت گرفته این جمعیت متولی تزریق واکسن مننژیت زایران خانه خدا شده و قیمت این واکسن نیز از طرف معاونت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر تعیین می شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه این واکسن وارد کشور نشده مجبور شدیم که از نوع دیگری از واکسن استفاده و آن را دراختیار زایران خانه خدا قرار دهیم که از لحاظ قیمتی با واکسن قبلی تفاوت دارد و مبلغ آن ۳۶۰هزار ریال است

وی اظهارداشت: جمعیت هلال احمراین واکسن را با قیمت ۳۴۵ هزار ریال تهیه می کند که با لحاظ کردن هزینه های جانبی با نرخ ۳۶۰ هزار می شود.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

گزارش صنعت نساجی و پوشاک ترکیه

نویسنده: دکترکامران داوری نیکو رایزن بازرگانی ایران در ترکیه آشنایی با صنعت نساجی و پوشاک…

10 ساعت ago

نمایشگاه فرش قازی آنتپ ۲۰۲۴: رویدادی موفق با چشم‌اندازهای امیدوارکننده برای آینده

گروه نمایشگاهی TÜYAP با همکاری اتاق بازرگانی قازی انتپ، نمایشگاه فرش قازی انتپ 2024 را…

5 روز ago

تمایز محصول استراتژی‌های کلیدی برای موفقیت در بازار رقابتی

تمایز محصول به یک استراتژی بازاریابی اشاره دارد که یک محصول را جذاب و متفاوت…

5 روز ago

شماره ۸۶ مجله نساجی کهن ویژه نامه تیرماه منتشر شد

تبلیغات روی جلد: شرکت معتمد تکس فهرست مطالب شماره 86 مجله نساجی کهن نمایشگاه اصفهان:…

5 روز ago

انتخاب هیات رییسه جدید اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران (ویدیو)

انتخاب هیات رییسه و بررسی مسائل مهم صادرات روز دوشنبه اول مرداد ماه ۱۴۰۳ پنجاهُ…

5 روز ago

ریچارد آرکرایت پیشگام انقلاب صنعتی و پدر سیستم کارخانه‌های مدرن

ریچارد آرک‌رایت: پدر سیستم کارخانه های صنعتی مدرن ریچارد آرکرایت بود. او که یک مرد…

6 روز ago