Categories: اخبار نساجی

کشاورزان با نحوه صحیح بسته بندی محصولات کشاورزی آشنا نیستند

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خرم آباد گفت: نبود کارگر متخصص در استان یکی از مشکلات عمده در صادرات محصولات کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، “محمد جمشیدی” در هفتمین جلسه کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق بازرگانی خرم آباد، افزود: آشنا نبودن کشاورزان با نحوه صحیح سورت بندی و بسته بندی محصولات کشاورزی باعث آسیب رساندن به این محصولات شده و صادرکنندگان را متضرر می سازد.

وی، همچنین بر لزوم آموزش رایگان کشاورزان تأکید کرد و از سازمان های متولی درخواست کرد که مسئولیت این کار را به عهده گیرند.

جمشیدی، همچنین با اشاره به این که در لرستان، کشاورزان عمدتاً خرده پا هستند، افزود: لازم است که نظام صنفی کشاورزی، محصولات کشاورزان را ساماندهی کند تا روند صادرات آنها تسهیل شود.

“عظیم دادگر”، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این جلسه میزان تولید سبزیجات استان را بین ۶۵۰ تا ۷۰۰ هزار تن در سال اعلام کرد و افزود: اگر چه لرستان در تولید سبزیجات رتبه چهاردهم کشور را داراست ولی تنوع تولید بالا و همچنین تولید خارج از فصل یک مزیت برای لرستان محسوب می شود.

“بهمن سبزواری”، کارشناس مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان پلدختر نیز با اشاره به این که عمده تولیدات سبزی و صیفی لرستان مربوط به شهرستان پلدختر است، به مشکلا ت کشاورزی در شهرستان اشاره کرد و گفت: مشکل عمده کشاورزی پلدختر، نبود صنایع تبدیلی، تعاونی و اتحادیه های مربوط به بخش کشاورزی در این شهرستان است.

وی تاکید کرد: بیمه محصولات کشاورزی، اصلی ترین دغدغه کشاورزان این بخش است.

سبزواری همچنین به اقدامات مدیریت جهاد کشاورزی پلدختر در خصوص کاهش مصرف سموم در محصولات کشاورزی و کمک به تولید محصولات سالم و با کیفیت از طریق تغییر روش تولید و سوق دادن کشاورزان به سمت استفاده از گلخانه ها اشاره کرد.

“مهرداد فتحی”، رییس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان نیز با اشاره به ماهیت فسادپذیری سبزیجات و صیفی جات، گفت: برنامه ریزی و تصمیم گیری در این خصوص باید با دقت و ظرافت خاصی انجام شود.

وی از تولید سنتی محصولات کشاورزی به عنوان مشکل اصلی صادرات این محصولات، یاد و تاکید کرد: تولید سنتی، کیفیت و راندمان مناسب برای صادرات ندارد، لذا عمده برنامه ریزی و سیاست های صادراتی استان باید به سوی تولید محصولات صیفی و سبزی در گلخانه ها متمرکز شود.

فتحی، استفاده از پتانسیل های موجود در شهرک های گلخانه ای خرم آباد و کوهدشت را به عنوان راه حل برون رفت از مشکل تولید سنتی مطرح کرد و نظارت کارشناسان متخصص در این مجتمع ها را ضامن کیفیت محصولات تولید شده دانست.

رییس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان لرستان همچنین بر لزوم برنامه ریزی مناسب برای کاشت محصولات کشاورزی و هماهنگی کارشناسان شهرک های گلخانه ای با صادرکنندگان برای تولید محصول مطابق با استانداردهای لازم برای صادرات تأکید کرد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

2 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

2 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

2 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

3 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

4 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

4 روز ago