Categories: اخبار نساجی

کوتاه اقتصادی

به گزارش همراهان نیوز به نقل از کیهان،وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ما در حال بررسی تعداد مشاغل ثبت شده در سامانه رصد هستیم و تاکنون هیچ عددی برای اعلام تعداد مشاغل ایجاد شده در سال ۹۰ وجود ندارد. عبدالرضا شیخ الاسلامی، درباره تعهدات ایجاد ۵/۲ میلیون شغل در سال ۹۰ اظهار کرد: آمار اشتغالی که در استان ها ایجاد شده در سامانه رصد وارد شده و مشغول بررسی و پالایش آن ها هستیم.

¤ وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه واردات کالا در سال گذشته ۷ درصد کاهش داشته است، گفت: نیمی از ردیف های تعرفه ای موجود ارز مرجع ۱۲۲۶ تومانی نمی گیرند اما برای نیمی دیگر تلاش داریم با همکاری بانک مرکزی، ارز مورد نیاز را به موقع تامین کنیم.

¤ معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، میزان سرمایه گذاری خارجی در سال گذشته را ۳/۵ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: همچنین در این سال سه میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی به کشور وارد شده است.

¤ دبیرکل خانه صنعت و معدن ایران با تاکید بر ضرورت حمایت هدفمند از تولید و صنعت گفت: من اعتقاد ندارم که باید به هر قیمت ممکن از همه تولیدکنندگان و صنایع حمایت کرد. محسن شرکا توضیح داد: باید از تولید و صنعتی حمایت کرد که از نظر اقتصادی به صرفه بوده و محصول آن نیز با کیفیت و دارای استانداردهای لازم است.

¤ میزان مبادلات برون مرزی برق ایران با کشورهای همسایه به ۱۶۲۹ مگاوات رسید. به گزارش پایگاه خبری وزارت نیرو، روز یکشنبه بیشترین میزان واردات برق ایران از ترکمنستان به میزان ۳۰۷ مگاوات و بیشترین میزان صادرات برق ایران به عراق به میزان یکهزار و ۲۸ مگاوات بوده است.

¤ با اجرای عملیات کابل برگردان ارتباط تلفنی مشترکین با پیش شماره های ۴۴۶۰، ۴۴۶۱، ۴۴۴۰ الی ۴۴۴۹ از امروز به مدت ۷۲ ساعت با اختلال همراه است.

¤ مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردآبی از شناسنامه دار شدن ماهی قزل آلا تا پایان فروردین ماه خبر داد و گفت: تا پایان فصل بهار نیز این محصول همچون دیگر جاهای دنیا به صورت شکم خالی و بسته بندی شده عرضه خواهد شد.محمدتقی لشکری در گفت وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به عرضه فله ای ماهی قزل آلا، تصریح کرد: سازمان دامپزشکی نظارتی بر عرضه این محصول ندارد. این در حالی است که ماهی غذایی سریع الفساد است و باید از مبدا یخگیری شود و در مزارع تولید برچسب و شناسنامه تاریخ تولید، قیمت برای مصرف کننده، وزن و دیگر مشخصه های تولید را داشته باشد.

¤ براساس آخرین اطلاعات منتشر شده در حال حاضر حداقل بین ۳۰ تا ۳۵ درصد از نیاز بازار دخانیات کشور از محصولات قاچاق تامین می شود.در حالی که مصرف سیگار در کشور بین ۶۰ تا ۶۵ میلیارد نخ در سال برآورد می شود، مدیرکل مبارزه با قاچاق شرکت دخانیات ایران اعلام کرده که در سال ۱۳۸۹ بالغ بر ۲۰ میلیارد نخ سیگار به کشور قاچاق شده است. به گفته مصطفی کربلایی، حجم کشف سیگار قاچاق در سال ۱۳۸۹ بیش از ۴۴ درصد نسبت به سال ۱۳۸۸ افزایش داشته است. این در حالی است که تاکنون آماری درباره حجم سیگار قاچاق شده به کشور در سال ۱۳۹۰ منتشر نشده است.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

3 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

3 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

3 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

3 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

4 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

5 روز ago