اخبار فرش ماشینی

پیش‌بینی صادرات یک میلیارد دلاری فرش دستباف ایرانی در سال جاری

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

پیش‌بینی صادرات یک میلیارد دلاری فرش دستباف ایرانی در سال جاری

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستباف با بیان اینکه سال گذشته ارزش فرش دستباف صادراتی ایران ۵۶۰ میلیون دلار بود، گفت: پیش‌بینی می‌شود صادرات فرش دستباف تا پایان امسال به یک میلیارد دلار برسد.

اسماعیل چمنی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: مقایسه آمارها نشان‌دهنده رشد ۱۲ درصدی صادرات این کالا در چهار ماه نخست امسال است.

وی با بیان اینکه نزدیک به هشت میلیون فرد از این هنر ارتزاق می‌کنند، گفت: متاسفانه بسیاری از متولیان امر و تصمیم‌گیران و سیاست‌گذاران فرش دستباف کشور با تفکرات قدیمی در این عرصه فعال هستند.

او ادامه داد: باید مدیران و مسوولان بخش خصوصی در این حوزه از شرایط روز بافندگان و تولیدکنندگان فرش دستباف آگاهی داشته باشند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

چمنی در ادامه با تاکید بر توجه به فرهنگسازی بسیار خوبی که در سال‌های اخیر در این حوزه صورت گرفته است، اظهار کرد: مصرف داخلی فرش دستباف در حال حاضر نسبت به ۱۰ سال گذشته حدود پنج تا شش برابر افزایش پیدا کرده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: مرکز ملی فرش باید به سازمان ملی فرش تبدیل شود و کمیته‌ای تحت این عنوان در مجلس نیاز داریم که بتواند مشکلات فرش را حل کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×