اخبار فرش ماشینی

اخبار فرش ماشینی » جامعه آماری فرش ایران در سال جاری تکمیل می‌شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

اخبار فرش ماشینی

 

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: برای موقعیت‌یابی دقیق از فرش دست‌باف ایران در تلاش هستیم جامعه آماری فرش ایران را در شش ماه نخست سال تکمیل کنیم.

محمدباقر آقاعلی‌خانی در اختتامیه ششمین الم‍پیاد فرش دست‌باف ایران با بیان این مطلب افزود: مرکز ملی فرش ایران در تلاش است برای گسترش استفاده فرش دست‌باف مزیت‌های آن را نسبت به فرش ماشینی به جامعه معرفی کند. وی با اشاره به مزیت اصلی فرش دست‌باف که حفظ سرمایه خانواده‌های ایرانی است، خاطرنشان کرد: هر چه از قدمت فرش دست‌باف بگذرد گران‌بهاتر می‌شود و خریدار آن متضرر نمی‌شود و امروز به یک پس‌انداز حقیقی تبدیل شده است.

آقاعلی‌خانی با اشاره به مزیت بهداشتی فرش دست‌باف نسبت به ماشینی تصریح کرد: فرش دست‌باف آلودگی زیست‌محیطی برای جامعه ایجاد نمی‌کند و برای افراد به خاطر تماس مداوم با آن اثر منفی بهداشتی ندارد، فرش ماشینی از مواد پتروشیمی است که برای انسان مضر است. وی ادامه داد: اشتغال‌زایی برای جامعه بسیار مهم است و هزینه اشتغال‌زایی در فرش دست‌باف نسبت به صنایع بسیار کم است و این برای رفع مشکل بیکاری عالی است.

آقاعلی‌خانی با اشاره به دو برابر شدن صادرات فرش ایران در سال جاری خاطرنشان کرد: بازار فرش جهان را در دست داریم و با برنامه‌ریزی دقیقی که داریم در حال کنار زدن مطلق رقیبان هستیم.  وی افزود: فرش دست‌باف کشورهای دیگر فقط جنبه تجاری دارد اما فرش ایران اصالت هنری دارد و دیگر کشورها نمی‌توانند در درازمدت با آن به رقابت بپردازند.

آقاعلی‌خانی در مورد ارزش‌گذاری فرش دست‌باف ایران گفت: هنر گران‌بهای ایرانی قابل قیمت‌گذاری نیست و ما در بعضی از کشورها که فرش ایران را عرضه می‌کنیم، متخصصان فرش آنجا فکر می‌کنند بر روی فرش نقاشی کرده‌ایم.  وی افزود: در برنامه‌ریزی‌های دقیق از لحاظ علمی که به فرش می‌نگریم امیدواریم بتوانیم با طراحی مدرن بازار جهان را در دست بگیریم

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×