اخبار فرش ماشینی

مذاکرات جدید ایران و ترکیه برای تعرفه‌های ترجیحی و روابط بانکی

دبیر کل شورای بازرگانی ایران و ترکیه از برگزاری دو نشست تجاری میان ایران و ترکیه با محوریت مسائل بانکی، توافقات جدید در زمینه وضع تعرفه‌های ترجیحی و آشنایی بیشتر بازرگانان ترکیه در اردیبهشت ماه خبر داد و تصریح کرد که بازرگانان ترکیه‌ای به دنبال آشنایی بیشتر با مراکز تولیدی و تجاری ایران هستند.

سید جلال ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا، به تشریح نتایج این دو نشست اقتصادی میان ایران و ترکیه پرداخت ‌گفت:‌ اولین نشست بازرگانی ایران و ترکیه در اردیبهشت ماه از سوی موسسه مطالعات راهبردی آسیایی (TASAM) و با همکاری مرکز توسعه منطقه شرق ترکیه (آناتولی)، وزارت امور خارجه ایران (دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی) و همچنین سفارت ایران در ترکیه در اردیبهشت ماه برگزار شد.

وی با اشاره به برخی نتایج این نشست تجاری افزود: در این نشست تجاری نقش شهرهای مرزی، ظرفیت رسانه‌ها، رشد و توسعه اقتصادی دو طرف توسط کارشناسان و برخی مسئولان دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

این کارشناس اقتصادی در حوزه مسائل ترکیه با اشاره به برگزاری دیگر نشست تجاری میان ایران و ترکیه عنوان کرد: دومین نشست بازرگانی میان دو کشور نیز روز ۲۷ اردیبهشت به دعوت اتاق بازرگانی آنکارا و با شرکت سفیر ایران در ترکیه، مستشار اقتصادی در آنکارا، رئیس شورای بازرگانی ترکیه در ایران و با همکاری و همراهی اتحادیه دیک (DIYEK) (اتحادیه اتاق های بازرگانی و صنایع و کشاورزی و معادن ترکیه) در آنکارا برگزار شد.

ابراهیمی به بیان جزییات این نشست تجاری پرداخت و اعلام کرد: در این نشست بیش از ۳۰۰ نفر از بازرگانان ترکیه در آن شرکت کردند و در پنل گفتمان رودررو به سوالات بازرگانان و صنعت‌گران پاسخ دادند. هدف از برگزاری این نشست امضا موافقت نامه جدید در زمینه تعرفه‌های ترجیحی جدید، توسعه روابط بانکی و سرمایه‌گذاری دو سویه بود.

دبیر کل شورای بازرگانی ایران و ترکیه تصریح کرد:‌ ترکیه با ایجاد نشست های تجاری با همکاری TOBB (مرکز اتاق های بازرگانی و بورس های ترکیه) و DIYEK (اتحادیه اتاق های بازرگانی و صنایع و کشاورزی و معادن ترکیه) سعی در آشنا کردن تجار ترکیه با مراکز تولید و حوزه های تجاری ایران را دارد. این امر در حالی‌ است که علاوه بر مرکز مستشاری اقتصادی ایران در  آنکارا در کنسولگری های استانبول، ارضروم و طرابوزان، با ایجاد تماس با بازرگانان و اعضای اتاق های بازرگانی و اتاق های مستقل مراکز ایالت های ترکیه سعی در شناساندن توانایی‌ها و امکانات تجاری ایران به بازرگانان ترکیه را دارد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

دموتکس دبی بهترین موقعیت برای پیشرفت شرکت های ایرانی

آقای محمد شیفع رجالی مدیر عامل فرش کلاسیک در مصاحبه با مجله کهن فرمودند: نمایشگاه…

5 ساعت ago

سازماندهی نمایشگاه دموتکس دبی در چهارماه یک موفقیت بزرگ بود (ویدیو)

خانم سونیا ودا کاستلانو مدیر جهانی نمایشگاه های دموتکس در گفتگویی با مجله نساجی کهن…

9 ساعت ago

نمایشگاه دموتکس راهی برای صادرات فرش به اقصی نقاط جهان (ویدیو)

گفتگو با آقای حاج محمد داوود مدیرعامل فرش و گلیم بهارستان: آقای حاج محمد داوود…

11 ساعت ago

رکورد جدید فرش عظیم زاده در نمایشگاه دموتکس دبی ۲۰۲۴ (ویدیو)

شرکت فرش عظیم‌زاده یکی از شرکت‌های معروف و معتبر در زمینه تولید و فروش فرش…

1 روز ago

محصولی جدید از فرش اکباتان

فرش اکباتان در راستای هدف خود که همگام بودن با تکنولوژی روز دنیا می‌باشد ؛…

3 روز ago

فرش بهشتی در دموتکس ۲۰۲۴ دبی

حضور صنایع در جوامع بین المللی به صورت تخصصی در هر شاخه از صنعت اهمیت…

4 روز ago