Categories: اخبار نساجی

مراودات اقتصادی ایران با کشورهای حاشیه دریای خزر افزایش می‌یابد‌

 

رئیس سازمان توسعه تجارت کشور با بیان اینکه توسعه مراودات اقتصادی ایران با کشورهای حاشیه دریای خزر پیگیری می‌شود، گفت: ظرفیت‌های اقتصادی انزلی به کشورهای خارجی معرفی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زیباکنار، به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد انزلی، ولی‌الله افخمی‌ در حاشیه بازدید از منطقه آزاد انزلی، با اشاره به افزایش تمایل کشورهای مختلف برای سرمایه گذاری در ایران، اظهار کرد: منطقه آزاد انزلی دارای ظرفیت های ویژه ای برای سرمایه گذاری خارجی و داخلی است.

وی افزود: شناخت بازارهای کشورهای هدف به ویژه حاشیه خزر از برنامه های مناسبی است که سازمان توسعه تجارت در دستور کار خود قرار داده است‌.

رئیس سازمان توسعه تجارت کشور، هدف اصلی دیدار خود را آشنایی نزدیک با ظرفیت‌ها و مزایای جدید خلق شده در منطقه، به منظور توسعه همکاری‌های دو سازمان اعلام کرد.

افخمی با اشاره به همکاری‌های مشترک برای بازدید  هیئت‌های تجاری خارجی در منطقه آزاد انزلی، تصریح کرد: توسعه مراودات اقتصادی ایران با کشورهای حاشیه دریای خزر، برگزاری دوره های آموزشی تخصصی اقتصادی و همکاری دوسازمان از ظرفیت های یکدیگر جهت اجرایی نمودن کریدور ها و معرفی ظرفیت اقتصادی منطقه آزاد انزلی در کشورهای خارجی پیگیری می‌شود.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان با ارائه گزارشی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های سازمان متبوع خود در حوزه‌های تجاری، ترانزیتی و گردشگری،  اقدمات سازمان منطقه آزاد انزلی را در خصوص رونق فضای کسب و کار منطقه از طریق راه اندازی تالار اختصاصی بورس کالا، اجرای مصوبه کالای همراه مسافر و اعمال مزایا و معافیت‌های قانونی برای تولیدکنندگان فعال در محدوده منطقه تشریح کرد.

رضا مسرور  با بیان اینکه اتصال بورس کالای منطقه به کشورهای حاشیه خزر اجرایی می‌شود، خاطرنشان کرد: فعال سازی کریدور نوستراک و چین – اکتائو -انزلی، تکمیل زیرساخت های ضروری مانند مجتمع بندری  بندر کاسپین و راه آهن قزوین – رشت- انزلی ، توسعه مبادلات تجاری با دیگر کشورها و توسعه و زیر ساخت های گردشگری از مهمترین برنامه های این سازمان است.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

3 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

3 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

3 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

4 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

5 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

5 روز ago