Categories: اخبار نساجی

مرحله دوم طرح شبنم اجرایی می شود

 

مرحله دوم طرح رهگیری کالاهای وارداتی برای بیش از یازده گروه کالایی اجرا می شود.

معاون بازرسی و و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، در پانزدهمین جلسه کمیته اجرایی طرح کد رهگیری شبنم در سطح عرضه که با حضور مسئولین و روسای اتحادیه های کشور برگزار شد از زحمات واحدهای صنفی و اتحادیه های مربوطه در اجرای مرحله دوم طرح شبنم در سطح عرضه تقدیر کرد.

قاسم نوده فراهانی افزود: با توجه به فرصت زمان یک ماهه‌ای که تا پایان مرحله ساماندهی سطح عرضه باقی مانده است، اصناف مشمول باید نسبت به تکمیل فرم خود اظهاری (فرم ب) به منظور درخواست کد رهگیری شبنم اقدام کنند.

به گفته وی پس از تایید اتحادیه، کد رهگیری برای کالاهای مد نظر صادر و بر روی کالا نصب خواهد شد.

همچنین در این جلسه غلامرضا نوری زاده مدیر شبکه بازرسی و نظارت مردمی وزارت صنعت معدن و تجارت نیز افزود: دور دوم کد گذاری کالاها در سطح عرضه مورد استقبال اتحادیه های مشمول طرح شبنم قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: سایر واحد های صنفی مشمول طرح که تاکنون اقدام نکرده اند تا اول دی ماه فرصت دارند که نسبت به کد گذاری کالاهای خود در سطح عرضه اقدام کنند.
« قاسمی» مدیرکل برنامه ریزی و هماهنگی دستگاههای اجرایی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز در این جلسه اظهار کرد: از اول دی ماه بازرسان وزارت صنعت، معدن و تجارت، بازرسان شورای اصناف کشور، پلیس اماکن و تعزیرات حکومتی در سطح بازار حضور خواهند یافت و اقدام به جمع آوری کالاهای فاقد برچسب مشمول شبنم خواهند کرد.

گفتنی است: ‌ فاز اول مرحله دوم طرح شبنم،‌ ساماندهی واردات رسمی است که در این فاز ، ساماندهی گرو‌های کالایی مشمول و در مرحله ثبت سفارش واردات رسمی جای می‌گیرد که به تدریج از ابتدای اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۱ این امر اجرایی شده و کماکان ادامه دارد.

در فاز دوم مرحله دوم طرح شبنم نیز که ساماندهی سطح عرضه مطرح است به صاحبان کالاهای مشمول طرح فرصت داده شده است از ابتدای مهر تا پایان آذر ماه سال جاری با تکمیل فرم خود اظهاری، به دستگاه متولی مربوطه مراجعه و پس از تایید فرم و واریز وجه ، کد رهگیری را دریافت کرده و بر روی کالاها نصب کنند.

همچنین در فاز سوم مرحله دوم طرح شبنم نیز برخورد و جمع‌آوری کالاهای فاقد کد رهگیری اجرایی خواهد شد که براین اساس، پس از پایان مهلت زمانی مقرر و نصب کد رهگیری، بازرسان سازمانهای صنعت ، معدن و تجارت و شورای اصناف کشور با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی با کالای مشمول فاقد کد رهگیری برخورد خواهند کرد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

3 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

3 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

3 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

4 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

5 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

5 روز ago